Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hero of Bladehold

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Mythic Mirrodin Besieged Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 -
5,50
 -
13,95
Prerelease Events
 -
8,95    
Hero of Bladehold | Mirrodin Besieged

Prijs:

€ 5,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 13,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-7-2011 17:21:00

Nee, is een triggered ability. Die herken je aan Whenever, When of At.

Activated abilities worden geschreven als COST: EFFECT.

Als er geen dubbele punt in zit, is het geen activated ability.

rik Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-7-2011 17:18:00

hallo

een vraag je ik speelde laatst tegen iemand en hij zij dat als je aan valt met een HERO OF BLADEHOLD dat dat een activated abilities was maar ik weet het dus niet zeker misschien weet iemand het hier wel zeker?

gr

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2011 10:04:00

Mijn fout ik las je reply verkeerd.
Je hebt gelijk. Bedankt voor de correctie. ^^

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2011 10:02:00

Ahja de tokens worden niet untapped.

Maar Hero krijgt wel een boost hoor + de tokens. Het zijn 2 triggered abilities die je gewoon een beetje goed moet stacken.

1-3-2011 09:58:00

@ GH, dat klopt dus niet!
De Hero MOET alleen aanvallen op het moment dat de Exalted triggers resolven (en daarmee is de Hero ook de enige die wordt geuntapped voor de volgende combat phase). De tweede aanval val je dus NIET aan met twee extra soldier tokens
Je zal dus wél een Hierarch nodig hebben:
Phase 1:
Hero 5/6 + 2x tokens 2/1 = 9 schade
Phase 2:
Hero 7/8 + 2x tokens 2/1 = 11 schade
En daar heb je dan je kill

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2011 04:20:00

Hierarch heb je niet nodig hoor?

Combat phase 1:
- Schop met Hero.
- Exalted treed in werking, Hero word 4/5
- 2 x 2/1 Attacking tokens joinen de Hero.

Hoek voor 8.

Combat phase 2:
- Schop met een 4/5 Hero
- Schop met 2 3/1 tokens, en 2 2/1 tokens.

Dat is bij elkaar. 3+3+2+2+4 = 14.

14 + 8 = 22. =D

Hoppa! Met Finest Hour en Noble Hierarch kan je in een beurt voor lethal schoppen. Echt heel gaaf!

19-2-2011 19:24:00

Bedankt voor de antwoorden
het wordt steeds duidelijker qua stack etc, volgende hindernis layers

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2011 15:10:00

Elke keer als iets ge-resolved is, krijg je weer een rondje priority om instants en abilities te spelen.

De triggers blijven echter wel gewoon op de stack liggen....

19-2-2011 13:12:00

Tuulijk! Waarom zou dat niet mogen?

19-2-2011 12:54:00

Klopt het dat je tussen de 2 triggers kunt reageren met een instant?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2011 17:22:00

Oh okay.

Je declared Bladehold als attacker en dat is ook degene die de boost krijgt, de tokens worden namelijk niet 'declared', die komen al attacking into play. Lijkt mij dat de exalted Sowieso doorgaat, het moment dat je iemand als lone attacker declared.

10-2-2011 16:53:00

Maar exalted gaat toch gelijk af met de token trigger waardoor je ze zelf mag stacken? En als je de tokens eerst laat gaan doet die exalted trigger toch niks meer? Of gaat exalted hoe dan ook door als die trigger eenmaal ligt?
Dat dat de tokens de +1/+0 KUNNEN krijgen begreep ik ook wel, maar jij zei DAT ze het kregen. En daar reageerde ik op dat dat niet per se hoeft te gebeuren. Alleen als je de triggers goed stackt.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2011 16:42:00

Nee.

Bladehold zegt duidelijk 'Whenever'.

Dat betekent dat Bladehold al aanvallend MOET zijn voordat de tokens in het spel komen. Dus Bladehold, mits ze alleen aanvalt krijgt de exalted Bonus.

Aangezien Battle Cry een triggered ability is, en haar token ability ook, kan je hun volgorde manipuleren met de stack. De regel met de Stack is 'First in Last out'

Dus, je gooit de Battlecry trigger eerst in de Stack, en daarna de Tokens. Hierdoor zullen de tokens eerst in play komen, en daarna pas de Battle cry trigger, waardoor de tokens 2/1 zullen zijn.

Oracle

Creature - Human Knight 3 / 4

Battle cry (Whenever this creature attacks, each other attacking creature gets +1/+0 until end of turn.)
Whenever Hero of Bladehold attacks, create two 1/1 white Soldier creature tokens that are tapped and attacking.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt Battle cry?
Antwoord: Dat kun je in de Nedermagic Hulpdienst lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
Whenever Hero of Bladehold attacks, both abilities will trigger. You can put them onto the stack in any order. If the token-creating ability resolves first, the tokens each get +1/+0 until end of turn from the battle cry ability.

6/1/2011
You choose which opponent or planeswalker an opponent controls that each token is attacking when it is put onto the battlefield.

6/1/2011
Although the tokens are attacking, they never were declared as attacking creatures (for purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).

Decktips