Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 14,95 | 24,95 | ||
Scars of Mirrodin | 14,95 | 49,95 |
Prijs:
€ 14,95
FOIL
€ 49,95
Even mijn nitpick-mode aanzetten voor de allerlaatste regel van LotZ: Skitty blijft leven als een 4/4 met 3 -1/-1 counters.
Een hele duidelijke uitleg van LotZ en Xander waarmee knoop vast goed uit de voeten kan komen.
Nee, -1/-1 counters van wither blijven er ook op liggen (en zouden skithyrix doodmaken). Wither en Infect zijn gewoon vreemd met hoe ze damage doen. (Damage doen resulteert niet in damage)
Normale situatie:
1: Skithiryx wordt geblocked door een gewone 5/5, regenerate cost wordt betaald.
2: Combat damage wordt gedaan, Skitty krijgt 5 damage, skitty heeft 5 damage op zich gemarkeerd.
3: State-Based Actions worden uitgevoerd, zien een Skitty met 4 toughness en 5 damage en proberen hem te destroyen. Skitty zou destroyed worden, regenerate, en alle damage gaat weg. Skitty leeft nog lang en gelukkig.
Met infect:
1: Skithiryx wordt geblocked door een 5/5 met infect en wither, regenerate cost wordt betaald.
2: Combat damage wordt gedaan, Skitty krijgt 5 damage, skitty heeft 5 -1/-1 counters op zich.
3: State-Based Actions worden uitgevoerd, zien een 0/0 Skitty en gooien hem de graveyard in.
Regeneraten en infect damage krijgen:
1: Skithiryx wordt geblocked door een 3/3 met infect en een gewone 2/2, regenerate cost wordt betaald.
2: Combat damage wordt gedaan, Skitty krijgt 5 damage, Skitty heeft 3 -1/-1 counters en 2 damage op zich.
3: State-Based Actions worden uitgevoerd, zien een 1/1 Skitty met 2 damage erop en proberen hem te destroyen. Skitty regenerate, alle aanwezig damage wordt verwijderd en Skitty blijft leven als 2/2 met 3 -1/-1 counters.
Nee, dan is de toughness van deze nul of kleiner. Daar werkt regeneraten niet tegen, dus gaat deze hartstikke dood.
Met infect/wither damage is er géén gemarkeerde damage; alleen -1/-1 counters. En als er geen gemarkeerde damage is, kan er nooit lethal damage zijn.
(Tegen de ability van Crumbling Ashes werkt regeneraten overigens dus wel, want dat is een destroy-effect.)
ik begin het steeds waziger te vinden met die +1/+1, -1/-1 counters, en damage en meuk.
MAar als ik het goed begrijp en deze wordt geblockt door een (zeg) 5/5 creature met wither, dan is de damage lethal en kan je regeneraten, verdwijnt de damage en dus geen -1/-1 counters.
Maar als ik deze Scar en wacht tot mijn volgende upkeep en ik heb Crumbling Ashes liggen gaat ie wel stuk (tenzij oppo bladiebla doet)
Die blijven erop liggen.
Regeneraten verwijdert alleen maar gemarkeerde damage. -1/-1 counters zijn geen gemarkeerde damage, want de damage wordt omgezet in -1/-1 counters.
Daarbovenop werkt regeneraten ook niet als de toughness nul is geworden door de -1/-1 counters. Dan gaat het creature onherroepelijk naar de graveyard. Regeneraten werkt alleen tegen lethal damage (minimaal zoveel damage als de toughess van het creature) en destroy-effecten.
edit: te laat.
Regenerate doet niets met -1/-1 counters, ongeacht waar die vandaan komen.
Regenerate voorkomt dat een beest destroyed zou worden en haalt alle er op aanwezige damage weg. Het creature blijft in dezelfde zone, dus alle (-1/-1) counters blijven erop liggen. Infect en Wither damage resulteert in -1/-1 counters in plaats van damage, dus wordt die niet weggehaald bij regeneraten.
wat gebeurt er met -1/-1 counters na een regenerate?
enerzijds door damage van een creature met wither/infect, anderzijds door een kaart als bijv. Glistening Oil
Nou, ik kan je Scion of the Ur-Dragon erg aanraden als Commander
Mij lijkt het leuk om een keertje een commander deck te maken, alleen zoek ik nog een leuke commander. Deze kaart had ik toevallig in 1 van de boosters die bij de deckbuilder's toolkit zaten. Voor de rest heb ik nog 3 andere dragons die ik dacht ik misschien ook wel zou kunnen gebruiken voor een commander deckje.
Mijn meeste kaarten zijn Zwart/Blauw geörienteerd.
Rith, the Awakener leek me ook wel een leuke commander van de kaarten die ik had net als Treva, the Renewer en in mindere mate Darigaaz, the Igniter. Voor de rest heb ik geen legendary's die ik daar voor zou kunnen gebruiken.
In normaal 2HG begin je op 30 levens
Als de poison count in Commander wordt aangepast, dan zal dat waarschijnlijk niet meer worden dan 15 counters. Aangezien de count in Two-headed gaint ook 15 is geworden . En als ik het me goed heriner heb je 40 leven in een normale Two-headed pot.
Haha, maar dat is gwn ofwel veel geluk ofwel een stom deck. Ik heb hier ook zoiets liggen met sharuum, mensen worden lastig van inf turns of tutors naar memnarch, zeker 1 tegen 1. Kan ik eraan doen dat hun deck zo sloom is. Deze als commander lijkt me overigens wel cool maar ben bang dat dat van die poisoncounters aangepast gaat worden
@Magnus
Ach ja, kan gebeuren natuurlijk.
Maar wel een bruut kort potje!
@wackywong
Dit hier is een Turri Island.
Och, dat gebeurde ook slechts 1x hoor Meestal verlies ik ermee, omdat de meeste creatures die poison uitdelen erg zwak zijn.
Legendary Creature - Dragon Skeleton 4 / 4
Flying
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
B: Skithiryx, the Blight Dragon gains haste until end of turn.
BB: Regenerate Skithiryx.
Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.
1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.
1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.
1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.
1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.
1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.
Decktips