Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Lighthouse Chronologist

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Mythic Rise of the Eldrazi Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
8,95
 -
17,95
Lighthouse Chronologist | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 8,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 17,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
30-4-2010 07:38:00

7 mana, hij begint immers al level 0.

30-4-2010 07:23:00

??? om hem van 0 naar 7 te leveld dan kost dat je 6 of 7 mana wat is het ?

19-4-2010 21:24:00

Lol, je kunt ook wachten met je Lightning Bolt als je van je tegenstander verwacht dat ie toch z'n mana hier in gaat drukken leven 1-2-3-BURN hihi, zonde van je mana, chump

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 21:20:00

Blauw heeft zat dingen om hem in level te houden. 'k bedoel als 't met Bolas kan. Maar ja helemaal waar, als ik dat ding tegen me zie gaat de eerste beste direct damage erop en als je multi speelt ben je meteen instant 'common enemy'.

19-4-2010 20:50:00

of gewoon voor überveel mana gaan die je misschien ook kunt gebruiken om ze te beschermen xP

19-4-2010 20:39:00

Maar dan zonder de clockspinning, want dan kun je met zo goed levellen (dacht ff dat ie twee gaf)

Maar misschien wel voor Echo Mage en die carddraw leveller

19-4-2010 20:35:00

Diplomatic Immunity erop, mss paar Venerated Teachers erbij, Clockspinning etc en je kan wel wat leuks in elkaar flansen

19-4-2010 20:25:00

ik ga dit niet spelen. ik vind dat lvl up niet mooi.
maar dat is mijn mening.

voor de rest is het lijkt mij moeilijk om idd die hoge lvl te komen.
en er is snel kans dat dat ding geburn't of geremove of jaah enchantend word.

maar de art vind ik wel mooi

19-4-2010 20:12:00

Helemaal waar Djen, maar je vergeet dat sommige spelers ninja zijn

Ik ben niet zo'n fan van dat gelevel, en deze is ook nog best kwetsbaar.. Maar hij is gewoon BAAS

19-4-2010 19:54:00

Alsie in 1vs1 al een bolt krijgt, hoe groot is de kans datie in multiplay geen bolt krijgt.

19-4-2010 19:52:00

Als ik van jou een blauwe Elvish Archdruid mag lenen zou ik 'm zeker spelen.

Als ik deze tegen me zou krijgen zou hij gelijk een bolt vangen als ie naar level 4 zou gaan.

Daarentegen is het een zeer leuk kaartje in multiplayer. Beetje control, beetje counter en je hebt een mobiele {=timewarp}.

19-4-2010 19:47:00

Ligt het aan mij of is deze ontzettend overpowered? Vanaf beurt 4 kan je telkens 2 turns nemen en als je er 2 kan spelen word het helemaal wtf

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 19:32:00

Ja, speler B en D nemen dan omstebeurt een extra turn.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 19:30:00

Misschien een domme vraag hoor maar ik speel vaak met 2 of 3 andere (soms meer), dus vast een ander die 'm ook gaat gebruiken dus:

Wat is gonna happen als 2 spelers beide eentje hebben (laten we uitgaan dat 't beide lukt om te upppen). Stel Speller A, B, C, D doen mee, Speller B + D hebben deze level up max, zoiets:

1) Speler A

2) Speler B: Hij zou aan de buurt zijn maar ook z'n Lighthouse crono gaat af die van C ook maar ik neem aan dat dit dan in de volgorde van de spelers blijft, dus B blijft aan de buurt na speler A.

3) Speler D: Zijne triggert na de buurt van B.

4) Speler B: Weer aan de buurt als speler D zijn buurt doorgeeft?

5) Speler B + D.

Oracle

Creature - Human Wizard 1 / 3

Level up U (U: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)
LEVEL 4-6
2/4

LEVEL 7+
3/5
At the beginning of each end step, if it's not your turn, take an extra turn after this one.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
The abilities a leveler grants to itself don’t overwrite any other abilities it may have. In particular, they don’t overwrite the creature’s level up ability; it always has that.

6/15/2010
Effects that set a leveler’s power or toughness to a specific value, including the effects from a level symbol’s ability, apply in timestamp order. The timestamp of each level symbol’s ability is the same as the timestamp of the leveler itself, regardless of when the most recent level counter was put on it.

6/15/2010
Effects that modify a leveler’s power or toughness, such as the effects of Giant Growth or Glorious Anthem, will apply to it no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change the creature’s power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness.

6/15/2010
If another creature becomes a copy of a leveler, all of the leveler’s printed abilities - including those represented by level symbols - are copied. The current characteristics of the leveler, and the number of level counters on it, are not. The abilities, power, and toughness of the copy will be determined based on how many level counters are on the copy.

6/15/2010
A creature’s level is based on how many level counters it has on it, not how many times its level up ability has been activated or has resolved. If a leveler gets level counters due to some other effect (such as Clockspinning) or loses level counters for some reason (such as Vampire Hexmage), its level is changed accordingly.

6/15/2010
In a two-player game, if you have a level 7 Lighthouse Chronologist and there are no other extra-turn effects, the game will proceed like this (with extra turns in brackets): your turn, your opponent’s turn, [your turn], your turn, your opponent’s turn, [your turn], your turn, your opponent’s turn, and so on.

6/15/2010
In a four-player game, if you have a level 7 Lighthouse Chronologist and there are no other extra-turn effects, the game will proceed like this (with extra turns in brackets): your turn, opponent A’s turn, [your turn], opponent B’s turn, [your turn], opponent C’s turn, [your turn], your turn, opponent A’s turn, and so on. The same principle applies to a multiplayer game with a different number of players.

6/15/2010
The effects of multiple level 7 Lighthouse Chronologists are cumulative. If you control two of them in a two-player game, you’ll take three turns for each turn your opponent takes.

6/15/2010
In a two-player game, if you and your opponent each control a level 7 Lighthouse Chronologist, they’ll essentially cancel each other out and you’ll alternate turns. Since all the turns you’d be taking are extra turns created by these abilities, make sure you know whose normal turn is supposed to be next in case one or both of the Lighthouse Chronologists leaves the battlefield.

6/15/2010
In a multiplayer game, if multiple players each control a level 7 Lighthouse Chronologist, extra turns may sometimes be created faster than they can be taken. Keep track of them carefully. If multiple Chronologist’s abilities trigger during the same turn, the player whose turn would show up sooner in the natural turn order will get the first extra turn. For example, say Players B and C each control a level 7 Lighthouse Chronologist. Player A takes a turn. The game will proceed like this (with extra turns in brackets): Player A’s current turn, [Player B’s turn], [Player C’s turn], [Player B’s turn], [Player C’s turn], and so on. Because Players B and C will each add another extra turn after the other player’s extra turn, Player A will not take another turn as long as both level 7 Lighthouse Chronologists remain on the battlefield.

Decktips