Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wind Zendikon

Serie: Worldwake (WWK)

Rarity: Common Worldwake Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Worldwake
 8
0,15
 -
0,50
Wind Zendikon | Worldwake

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
17-3-2010 01:07:00

Thom, volgens mij werkt dat niet.
Je fetch-landje gaat terug naar je hand, niet naar the battlefield.
Dus dan heb je 1landje gespeeld en 1opgezocht met je fetchlandje.
Dan kan je het fetchlandje niet ook nog uitspelen. (kaarten zoals Explore daargelaten). Dus ik kom op 2.

En heeft je fetchlandje geen summoning sickness, omdat het een wezen wordt?

16-3-2010 23:34:00

Ik vind de beste nog, deze spelen met landdrop, en spelen op een fetchland, dan kan je met deze en 1 fetchland, in 1 beurt, 3 landdrops krijgen. . En, je opponent kan je beestje niet removen, want dan sacrifice je hem gewoon. (jammer genoeg kan je niet aanvallen want fetchland moet je tappen..)

2-3-2010 16:21:00

blijft een goede kaart vind ik.
veel combo's mee te maken ook.
deze + Lotus Vale + Freed from the Real = infinite mana
deze + Darksteel Citadel = 2/2 indestructible flyer op beurt 2
deze + Forbidden Orchard + Intruder Alarm = infinite mana en je oppo inf tokens . Maarja dat is zo verholpen met Gather Specimens of Pyroclasm

zelf vind ik de combo met citadel wel echt tof.
behalve dat alles tegenwoordig toch geëxiled word het weinig uit maakt.

1-2-2010 21:06:00

D'r is alleenwel een verschil tussen "gesloopt" of "exiled" voor deze AuraLandMan...

1-2-2010 20:59:00

Je bent alleen wel genaaid als ie wordt gesloopt, omdat je dan een landdrop achterloopt. Heb op de prerelease een game gewonnen, doordat mijn tegenstander beurt 2 zijn landje een 3/3 maakte. Ik speelde daar een journey to nowhere op en toen was ie ineens manascrew...

1-2-2010 20:56:00

Deze doet in de regel toch wel 6 schade in een game...
Ga maar na, beurt twee begint ie al... Quest for Renewal ernaast

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant land
Enchanted land is a 2/2 blue Elemental creature with flying. It's still a land.
When enchanted land dies, return that card to its owner's hand.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja! hier

Vraag: Als ik Wind Zendikon op een landje gooi, en er komt nog een Guardian Zendikon op. Wat is het dan? En als ik het andersom doe?

Antwoord: Een 2/6 met defender en flying in het eerste geval en een 2/2 flying defender in het tweede geval. Alleen power/toughness wordt overschreven, voor de rest geef je alleen maar abilities, je neemt niets weg.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/1/2010
The enchanted permanent will be both a land and a creature and can be affected by anything that affects either a land or a creature.

3/1/2010
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.

3/1/2010
An attacking or blocking creature that stops being a creature is removed from combat. This can happen if a Zendikon enchanting an attacking or blocking creature leaves the battlefield, for example. The permanent that was removed from combat neither deals nor is dealt combat damage. Any attacking creature that the land creature was blocking remains blocked, however.

3/1/2010
An ability that turns a land into a creature also sets that creature’s power and toughness. If the land was already a creature, this will overwrite the previous effect that set its power and toughness. Effects that modify its power or toughness, such as the effects of Disfigure or Glorious Anthem, will continue to apply, no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change its power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness.

3/1/2010
If a Zendikon and the land it’s enchanting are destroyed at the same time (due to Akroma’s Vengeance, for example), the Zendikon’s last ability will still trigger.

3/1/2010
If a Zendikon’s last ability triggers, but the land card it refers to leaves the graveyard before it resolves, it will resolve but do nothing.

Decktips