Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Garruk vs Liliana (GVL)
Serie | Normaal | Foil | ||
Garruk vs Liliana | 0,25 | |||
Lorwyn | 0,40 | 5,95 |
Prijs:
€ 0,25
wil je het stapsgewijs ontleden voor mij?
wat blijft er nou over van de Raging Goblin? haste heeft hij van zichzelf wat ook weer verwarring brengt.
Het layersysteem werkt inderdaad voor alle kaarten hetzelfde.
als er een beestje ligt met een aura erop wat hem oppompt en het heeft een +1/+1 counter en je legt dan Lignify erop, wat dan?
heeft dit dezelfde efffet als Polymorphist’s Jest? alle bovengenoemde effects liggen op dat beestje en dan speel ik de jest worden ze dan 1/1 of blijven de boosts er dan nog op liggen?
bv. Raging Goblin met een +1/+1 counter, Serra’s Embrace en extra opgepompt met Giant Growth en ik speel dan de jest. wordt hij dan volledig 1/1 zonder abilities of blijft hij 7/7 maar dan zonder abilities, of behoudt hij flying en vigilance ook nog?
Welke typfout?
Ok, mooi om te weten! (en ondertussen gruwel ik van mijn tikfout in 'verandert'... )
Die regels zijn niet recent veranderd bij mijn weten.
Het creature is inderdaad altijd 1/5, omdat P/T setting in een eerdere (sub)layer zit dan +/+ geven.
Of hij deathtouch heeft hangt van de speelvolgorde af; deathtouch geven en abilities weghalen zit in dezelfde layer, dus dat gaat wel op timestamps.
Eerst equippen, dan Lignify eroverheen = 1/5, no abilities.
Eerst Lignify, dan Gorgon Flail equippen = 1/5 deathtouch.
Om op de eerdere discussie terug te komen... Zijn de stamp-regels inmiddels niet zo veranderd dat het equip-effect altijd als laatste erbij komt? Zodat
1. equippen
2. lignify er overheen
nog steeds een 1/5 deathtouch geeft?
Deze kaart is über stoer!
Dat da8 ik al maar er leefde een discussie op in mijn vaste kaartgroep en die is bij deze opgelost
thnx mate
Sorry eindresultaat per ongeluk vergeten, hij wordt dan dus 1/5 met deathtouch ^^
Er gebeurt het volgende:
Layer 6 - 1e timestamp - Verliest alle abilities
Layer 6 - 2e timestamp - Krijgt Deathtouch
Layer 7b - Wordt 0/4
Layer 7c - Krijgt +1/+1
Was het creatuur al equipped voordat lignify erop kwam dan moet je de bovenste twee omdraaien (je mag hem dan wel opnieuw equippen om het weer als hierboven te krijgen)
Wat gebeurt er met de creature met een Lignify als hij een equipment krijgt zoals Gorgon Flail?
Dat zou hij toch al niet krijgen, tenzij je dit alles op een Treefolk wall hebt gegooid. Alleen de originele kaart wordt gecopy'd (+ eventuele copy effecten), Lignify etc. worden niet meegenomen.
en dan nog een Aspect of Mongoose erop, dan kan je tegenstander er geen Followed Footsteps meer onderleggen! Anders krijgt ie een heel leger van Treefolk walls!
Of je gooit er na deze nog een Pacifism erop.
Tribal Enchantment - Treefolk Aura
Enchant creature
Enchanted creature is a Treefolk with base power and toughness 0/4 and loses all abilities.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
Lignify overwrites characteristic-defining abilities that specify the enchanted creature’s power or toughness (such as the one Dauntless Dourbark has) or that specify its creature types (such as changeling does).
10/1/2007
Lignify will overwrite static abilities that come from the creature itself (such as the one on Verduran Enchantress) because Lignify causes the creature to lose that ability before it gets a chance to apply.
10/1/2007
Lignify overwrites previous effects that changed the enchanted creature’s creature types. Any such effects that apply after Lignify enters the battlefield will work normally.
10/1/2007
Lignify causes the enchanted creature to lose all abilities it had at the time it became enchanted. Any abilities granted to the creature after Lignify entered the battlefield will work normally.
10/1/2007
If a previous effect switched the creature’s power and toughness, that effect still applies (though it will apply to the creature’s new power and toughness).
10/1/2007
If the enchanted creature has a characteristic-defining ability that specifies its color, that ability will still have its effect because it’s applied before the creature loses the ability.
10/1/2007
If Lignify leaves the battlefield, the creature goes back to being what it was before. Any effects that applied while the Lignify was on the battlefield, such as Giant Growth or Lace with Moonglove, will continue to apply.
10/1/2009
Lignify will overwrite any previous effects that set the enchanted creature’s power or toughness (such as Serendib Sorcerer does). Any such effects that apply after Lignify entered the battlefield will work normally.
10/1/2009
Lignify will not overwrite effects such as those from Glorious Anthem, counters, or Giant Growth that change the enchanted creature’s power or toughness without setting it to a specific value. Apply such effects after applying Lignify.
Decktips