Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra Ablaze

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Mythic Zendikar Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
5,95
 -
17,95
Chandra Ablaze | Zendikar

Prijs:

€ 5,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 17,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
29-9-2010 22:08:00

-7 ability met meerdere Fiery Temper

29-9-2010 19:30:00

+1 ability met Fiery Temper big smile

15-9-2010 17:10:00

"enigzins" hahaha

15-9-2010 16:19:00

Blijvende varianten zouden ook enigzins overpowered worden; Je zou dan de (gratis) gecaste spell immers eindeloos vaak kunnen afschieten.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2010 15:45:00

Je cast de spells TIJDENS het resolven van de ability.

Stel je hebt een Lightning Bolt en een Incinerate in je graveyard. Je activeert de ability, die gaat op de stack. Als hij resolved cast je op dat moment een aantal kaarten uit je graveyard. Deze gaan op de stack, in de volgorde die jij wilt. Nu liggen er dus in dit geval een Bolt een een Incinerate op de stack, en die resolven een voor een.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2010 15:09:00

Nee, ook niet. Je moet die instants en sorceries gelijk casten en anders ben je te laat. Ook iets later in de beurt mag niet.

15-9-2010 15:07:00

dus als het ware en ''untill end of turn'' effect?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2010 15:04:00

Nee, op het moment dat die resolvet, mag je een aantal instants en sorceries casten. En daarna is het klaar.

Daarna zul je die ability nogmaals moeten activeren als je het weer wilt doen.

15-9-2010 14:56:00

zijn 3e ability he.. is dat hetzelfde als die van elspeth, dus tot het einde van het spel?

29-8-2010 23:47:00

Ja, je mag kicken. Je cast de spell, dus kan je additional costs als kicker betalen. Het kost je wel 4, want Chandra betaalt alleen de mana costs. Additional costs worden niet vergoed.

29-8-2010 23:45:00

ja want chandra zegt CAST without paying their mana cost smile

29-8-2010 23:44:00

Ja, aangezien bij de kicker nergens bij staat of je hem uit je hand moet casten mag gewoon de additional costs betalen. Dus mag je hem lekker kicken.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-8-2010 23:42:00

Als ik Burst Lightning speel via Chandra's 3e ability dan mag ik hem toch nog kicken voor 4 of niet?

25-7-2010 19:43:00

Je zit er echt volledig naast

25-7-2010 16:04:00

Niet dat het wat uitmaakt ofzo, maar ik herzie mijn mening over deze kaart. ik vindt het niet zo slechte kaart. in standard of in extended kan deze kaart best werken. of miss in legacy. of zit ik er helemaal naast...

Oracle

Legendary Planeswalker - Chandra 

+1: Discard a card. If a red card is discarded this way, Chandra Ablaze deals 4 damage to any target.
-2: Each player discards their hand, then draws three cards.
-7: Cast any number of red instant and/or sorcery cards from your graveyard without paying their mana costs.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If you activate Chandra Ablaze’s first ability, you don’t discard a card until the ability resolves. You may activate the ability even if your hand is empty. You choose a target as you activate the ability even if you have no red cards in hand at that time.

10/1/2009
As the first ability resolves, nothing happens if your hand is empty. But if you have any cards in hand, you must discard one. If you discard a nonred card, Chandra doesn’t deal any damage.

10/1/2009
If the creature targeted by the first ability is an illegal target by the time it resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t discard a card.

10/1/2009
You may activate Chandra’s second ability even if your hand is empty. As it resolves, a player whose hand is empty simply draws three cards.

10/1/2009
You cast red instant cards and red sorcery cards from your graveyard as part of the resolution of Chandra Ablaze’s third ability. You don’t choose which ones to cast until you’re actually doing so as the ability resolves. You cast only the ones you want to, and you may cast them in any order. Timing restrictions based on the card’s type (if it’s a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as “Cast [this card] only during combat”). Each card you cast this way is put on the stack, then the ability finishes resolving. Those spells will then resolve as normal, one at a time, in the opposite order that they were put on the stack. They’ll go back to the graveyard as they resolve.

10/1/2009
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. You can pay additional costs, such as kicker costs.

Decktips