Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bloodchief Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
12,95
 -
19,95
Bloodchief Ascension | Zendikar

Prijs:

€ 12,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-6-2011 13:40:00

Hij triggert altijd maar 1 keer per end step ( "At the beginning of each end step" ).


Een zgn. intervening if-clause ( "if an opponent lost 2 or more life this turn" ) legt altijd een beperking op, niet een verruiming...
Dus het maakt verder niet uit hoeveel tegenstanders er 2 of meer levens verloren hebben.

16-6-2011 13:30:00

Hoe werkt deze kaart in 2HG? Stel dat mijn twee opponents ieder 2 levens verliezen in dezelfde beurt, komen er dan twee counters op bloodchief ascension?

6-6-2011 14:58:00

of niet, en dan heb je nu een infinate damage combo (iig tot je opponents deck leeg is)

Of niet, want als deze twee kaarten dan ook burnspells waren geweest, had je je tegenstander waarschijnlijk al dood.

Rik Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-5-2011 14:35:00

Wel leuk met Mindcrank en een lading burnspells.

Kevin (10) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-11-2010 12:34:00

wel leuk dat hij zichzelf makkelijk meer counters kan geven als hij er eenmaal drie heeft. Verder niet zo heel relevant natuurlijk, tenzij je er nog een tweede naast legt, die laadt dan ook sneller op.

Verder wel leuk in een rood/zwart deck om je tegenstander met instant damage ook in zijn beurt schade te doen. Of met discard + The Rack.

14-11-2010 16:32:00

Leuk dat er token*kaarten bestaan dan..

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-10-2010 20:48:00

Ik denk dat jij het verwart met *non-token creature*. Maar non-token card is nogal dubbelop...

Een token is wel een creature. Een token is wel een permanent.
Maar een token is geen kaart.

Het is fout gegaan toen ze token-kaarten zijn gaan maken... winking smile

Nog even de regel erbij:

CR 108.2 - When a rule or text on a card refers to a "card," it means a Magic card with a Magic card front and the Magic card back. (...) Tokens aren't considered cards--even a card that represents a token isn't considered a card for rules purposes.

16-10-2010 20:20:00

@Xander
bij mij zijn tokens wel kaarten?
volgens mij triggert hij wel, anders moet er toch non-token staan?

25-9-2010 11:33:00

Dat kan niet.

Alleen (noncombat) damage is redirectbaar naar planeswalkers.

25-9-2010 11:32:00

Kan ik de loss of life redirecten naar een planeswalker?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2010 19:08:00

Nee, een token is inderdaad geen kaart, dus triggert hij niet.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2010 19:06:00

Verlies je ook levens als er een token in je grafbak verdwijnt? Aangezien er specifiek om een Kaart wordt gevraagd.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2010 19:52:00

Hij krijgt geen levens en jij verliest er twee.

19-2-2010 19:30:00

ik zei toch dat hij geen levens kreeg

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
Whenever a card is put into an opponent's graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless an opponent has already lost 2 or more life by the time the end step begins.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn’t on the battlefield the whole time.

10/1/2009
For the first ability to trigger, a single opponent must have lost 2 life. Two opponents each losing 1 life won’t cause it to trigger. It will trigger a maximum of once per turn, no matter how many opponents have lost 2 or more life.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, if an opponent lost 4 life and gained 6 life during the turn, that player will have a higher life total than they started the turn with - but Bloodchief Ascension’s first ability will still trigger.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s second ability doesn’t behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent’s graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not “look back in time” at the game state, and Bloodchief Ascension’s second ability won’t trigger.

Decktips