Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 12,95
FOIL
€ 19,95
Wel leuk met Mindcrank en een lading burnspells.
wel leuk dat hij zichzelf makkelijk meer counters kan geven als hij er eenmaal drie heeft. Verder niet zo heel relevant natuurlijk, tenzij je er nog een tweede naast legt, die laadt dan ook sneller op.
Verder wel leuk in een rood/zwart deck om je tegenstander met instant damage ook in zijn beurt schade te doen. Of met discard + The Rack.
Leuk dat er token*kaarten bestaan dan..
Ik denk dat jij het verwart met *non-token creature*. Maar non-token card is nogal dubbelop...
Een token is wel een creature. Een token is wel een permanent.
Maar een token is geen kaart.
Het is fout gegaan toen ze token-kaarten zijn gaan maken...
Nog even de regel erbij:
CR 108.2 - When a rule or text on a card refers to a "card," it means a Magic card with a Magic card front and the Magic card back. (...) Tokens aren't considered cards--even a card that represents a token isn't considered a card for rules purposes.
@Xander
bij mij zijn tokens wel kaarten?
volgens mij triggert hij wel, anders moet er toch non-token staan?
Dat kan niet.
Alleen (noncombat) damage is redirectbaar naar planeswalkers.
Kan ik de loss of life redirecten naar een planeswalker?
Nee, een token is inderdaad geen kaart, dus triggert hij niet.
Verlies je ook levens als er een token in je grafbak verdwijnt? Aangezien er specifiek om een Kaart wordt gevraagd.
Hij krijgt geen levens en jij verliest er twee.
ik zei toch dat hij geen levens kreeg
Niet, hij krijgt geen levens.
@magnus dus theorie klopt wel of niet ?
Dank jullie wel, die dikkop heeft de Judge vast verkeerd begrepen
Ik was gewoon helemaal op de hobbel dat ik zo'n belangrijke regel niet kende D:
Hartstikke bedankt dus
Dat klopt niet. De laatste stap van het resolven van een instant of sorcery is dat hij in de graveyard geplaatst wordt.
En sterker nog, de ability van de Ascension kan pas op de stack nadat de Blood Hand resolved is. Dus je doet ALTIJD eerst de damage en het creeeren van het "can't gain life" effect voordat de Ascension iets doet.
Enchantment
At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
Whenever a card is put into an opponent's graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless an opponent has already lost 2 or more life by the time the end step begins.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn’t on the battlefield the whole time.
10/1/2009
For the first ability to trigger, a single opponent must have lost 2 life. Two opponents each losing 1 life won’t cause it to trigger. It will trigger a maximum of once per turn, no matter how many opponents have lost 2 or more life.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, if an opponent lost 4 life and gained 6 life during the turn, that player will have a higher life total than they started the turn with - but Bloodchief Ascension’s first ability will still trigger.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s second ability doesn’t behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent’s graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not “look back in time” at the game state, and Bloodchief Ascension’s second ability won’t trigger.
Decktips