Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bloodchief Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
12,95
 -
19,95
Bloodchief Ascension | Zendikar

Prijs:

€ 12,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
19-2-2010 19:22:00

Niet, hij krijgt geen levens.

19-2-2010 19:19:00

@magnus dus theorie klopt wel of niet ?

19-2-2010 19:19:00

Dank jullie wel, die dikkop heeft de Judge vast verkeerd begrepen
Ik was gewoon helemaal op de hobbel dat ik zo'n belangrijke regel niet kende D:
Hartstikke bedankt dus

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2010 19:13:00

Dat klopt niet. De laatste stap van het resolven van een instant of sorcery is dat hij in de graveyard geplaatst wordt.

En sterker nog, de ability van de Ascension kan pas op de stack nadat de Blood Hand resolved is. Dus je doet ALTIJD eerst de damage en het creeeren van het "can't gain life" effect voordat de Ascension iets doet.

19-2-2010 19:12:00

volgens mij is het dat je die beurt geen levens kan krijge en bloodchief die zelde beurt de leves geeft dus ik denk dat je tegestander dan geen levens kan krijgen

19-2-2010 18:58:00

Er is mij verteld door iemand die een Judge heeft geraadpleegd dat de Flames of the Blood Hand pas gebeurd wanneer ie in het graf ligt.. Dus dat hij eerst 2 levens gaint en ik 2 levens verlies en daarna hij de 4 damage krijgt van mijn Flames of the Blood Hand
Ik vond het allemaal maar raar klinken, vandaar dat ik hier post

19-2-2010 18:50:00

als er 3 of meer counters opstaan verlies jij zelf 2 leves maar je tegenstander krijgt geen levens

19-2-2010 18:37:00

Hoe werkt deze tegenover een Flames of the Blood Hand?

10-2-2010 19:53:00

Deze met Pox in multiplayer, nagenoeg instant-win..

19-1-2010 01:06:00

Nee Lord, ik ga je niet corrigeren, alleen maar complimenteren met je heldere en correcte uitleg!

18-1-2010 23:08:00

Het verschil, voorzover ik zie:

Luminarch:
"At the beginning of each opponent's end step"

Bloodchief:
"At the beginning of each end step"

Luminarch kijkt per tegenstander of je leven verloor in zijn beurt. Beide tegenstanders hebben de beurt, dus triggert hij 2x.

Bloodchief kijkt per beurt of een tegenstander leven verloor. Hoewel hij door 2 spelers gedeelt wordt is het nog steeds maar 1 beurt. Daarom triggert hij maar 1x.

2HG Kenners zijn welkom om me te corrigeren.

18-1-2010 22:59:00

check de oracle bij luminarch ascension eens, die zegt dat je 2 counters krijgt bij die, maar hier mist die oracle, dus ik weet niet wat ik dan mis

18-1-2010 22:54:00

Deze triggert per end step. In 2HG heeft ieder team maar 1 end step, dus zal hij volgens mij maar 1x triggeren.

18-1-2010 22:50:00

ingeval van 2headed giant, triggered deze dan 2x aan het einde van de beurt netzo als luminarch ascension? of is de woording net iets anders waardoor deze niet, en de andere wel zn werk doet?

Boss (29) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2010 12:14:00

klinkt ook best grappig ja

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
Whenever a card is put into an opponent's graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless an opponent has already lost 2 or more life by the time the end step begins.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn’t on the battlefield the whole time.

10/1/2009
For the first ability to trigger, a single opponent must have lost 2 life. Two opponents each losing 1 life won’t cause it to trigger. It will trigger a maximum of once per turn, no matter how many opponents have lost 2 or more life.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, if an opponent lost 4 life and gained 6 life during the turn, that player will have a higher life total than they started the turn with - but Bloodchief Ascension’s first ability will still trigger.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s second ability doesn’t behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent’s graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not “look back in time” at the game state, and Bloodchief Ascension’s second ability won’t trigger.

Decktips