Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Geeft nog geen antwoord op wat er gebeurt wanneer de target van een Pact weg is op het moment dat een Pact resolved .
Dan wacht je met jou Pact exilen. Vervolgens kan zijn Pact jou Pact targeten, waarna je jou Pact daarna alsnog aan de Nivmagus Elemental kan exilen?
Yup. Je speelt de Pact, trigger gaat op stack, je exiled em voor je Nivmagus, trigger resolved, jouw Pact is pleite.
Edit: Ik weet alleen niet of de andere Pacts dan fizzlen door gebrek aan legal target. Anderzijds, jij speelt jouw Pact om iets te targeten dus zou er een legal target moeten zijn. Vraag ik me wel even af hoe dat dan gaat na de eerste Pact die resolved (aangezien dan de legal target allicht weg is voordat de rest resolved).
Iemand?
Wanneer je een Hive Mind hebt liggen, en je speelt een Pact of Negation, die je vervolgens exiled aan je Nivmagus Elemental, blijft de tegenstander dan nogwel zitten met een kopie van de pact door de Hive Mind?
Hopelijk heb ik mijn vraag zo goed geformuleerd.
Late reactie, maar ik probeer te begrijpen wat er dan zou gebeuren. Ik denk nl. het volgende:
Speler 1 cast Living Death
Speler 2 t/m 5 kopieert 'm.
De LD van speler 5 resolved als eerste dus alle beestjes in 't veld gaan naar de grafbak, en de beestjes die erin liggen komen 't veld op.
Daarna de LD van speler 4 die de hele boel weer terug draait etc etc totdat de LD van speler 1 resolved. Die heeft precies hetzelfde effect als van speler 5.
Maar inderdaad, al die EtB effecten triggeren dus 2 of 3 keer (ligt eraan welk beestje waar ligt).
Word leuk als er bijv. een Shriekmaw tussen zit
Oei, een keertje in een potje EDH met 5 spelers had iemand deze liggen, en er lagen echt een stuk of 15 beesten in het spel waarvan minimaal 4 een ETB trigger had, en toen werd er een Living Death gespeeld.
Wat een chaos.
Het potje duurde toen al ruim 2 uur, dus hadden we zoiets van, "meh, de Sliver speler wint wel, we vinden het wel goed". xD
Ik zou dan in ieder geval geen accelerators spelen. Misschien wat Fog Banks, wat counters, beetje stallen (het is voor multiplayer) tot de Hive ligt?
"B en A moeten in hun upkeek 3UU betalen."
Nee.
De stack ziet er zo uit:
---TOP
Pact of Negation kopie
originele Pact of Negation
Grim Monolith
---BOTTOM
De kopie van Pact of Negation resolvet als eerste en countert Grim Monolith. De controller van de kopie van Pact of Negation moet dus in zijn eerstvolgende upkeep betalen. Daarna ziet de stack er dus zo uit:
---TOP
originele Pact of Negation
---BOTTOM
De originele Pact of Negation fizzlet nu omdat hij helemaal geen legal target meer heeft (want de spell die hij targete, is niet meer op de stack aanwezig) en geen van zijn effecten gaat dus door. Dus hoeft de controller van de originele Pact of Negation in zijn eerstvolgende upkeep ook geen te betalen.
Ik zou het erg saai vinden om tegen te spelen.
Ligt er aan met welk spell arsenaal je wilt spelen?
Counters zullen inderdaad met Hive mind nooit werken, want je countert de counters doodleuk met de kopie.
Nu is mijn vraag aan de rest: is het leuk om Hive Mind te spelen in Casual?
Zelfs na 10 jaar spelen blijft het een lastig spelletje haha. Maar als ik het nu goed begrijp gebeurt er dus:
A: Hive Mind in het spel.
A: speelt een Grim Monolith en counterd deze met zijn eigen Pact of Negation.
B: counterd de Pact of Negation met een Force of Will
A: kopieert de Force of Will en counterd weer de Force of Will
B en A moeten in hun upkeek 3UU betalen. Met andere woorden het heeft dus geen zin om een pact te counteren omdat hij toch teruggecountered wordt d.m.v. de Hive.
Sorry, maar een spell kan niet zichzelf targetten. Je kan wel een Ricochet Trap de target laten worden (voor doorgaans hetzelfde effect)
Er zijn echter wel spells waarmee je een spell kan redirecten naar een spell die ergens anders op de stack ligt. Heb het in ieder geval online regelmatig gedaan met Ricochet Trap waarbij ik de spell soms letterlijk zichzelf als target aan heb gewezen. (ik gebruikte de spell voornamelijk als een counter-counterspell)
Nope, je ziet niets over het hoofd, het kan inderdaad niet. Ik moest wel even kijken hoe het zat
Wat de spelers over het hoofd zagen, was dat speler B op de stack geen targets had aangewezen van zijn mind-hive-trigger van de Pact voordat hij de volgende spell (FOW Speler B) op de stack gooide.
Je kan op de stack uiteraard geen targets aanwijzen van spells die nog gaan komen. (gelukkig niet, dat zou het allemaal nog lastiger maken )
---TOP
*Trigger van Hive Mind FOW A (target FOW speler B)
*FOW speler B (Target Pact speler B)
*Trigger Hive mind van Pact speler B (Geen target op stack)
*Pact speler A (target Grim)
*Grim Monolith
---BOTTOM
Enchantment
Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for their copy.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
Hive Mind’s effect is mandatory. Each other player must copy the spell whether they want to or not.
10/1/2009
Hive Mind will copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.
10/1/2009
If a player casts an instant or sorcery spell, Hive Mind’s ability triggers and is put on the stack on top of that spell. Hive Mind’s ability will resolve first. When it does, it creates a number of copies of that spell equal to the number of players in the game minus one. First the player whose turn it is (or, if that’s the player who cast the original spell, the player to that player’s left) puts their copy on the stack, choosing new targets for it if they like. Then each other player in turn order does the same. The last copy put on the stack will be the first one that resolves. (Note that the very last thing to happen is that the original spell resolves.)
10/1/2009
The copies that Hive Mind’s ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Hive Mind’s ability itself) won’t trigger.
10/1/2009
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
10/1/2009
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A player can’t choose a different one.
10/1/2009
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.
10/1/2009
A copy’s controller can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.
10/1/2009
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.
Decktips