Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hive Mind

Serie: M10 (M10)

Rarity: Rare M10 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M10
 4
4,50
 -
14,95
Hive Mind | M10

 Op voorraad 

€ 4,50 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2012 20:09:00

Ik probeer de situatie te begrijpen, maar volgens mij kan het niet.

De stack ziet er namelijk in eerste instantie zo uit:

---TOP
trigger van Hive Mind (op Pact of Negation)
Pact of Negation
Grim Monolith
---BOTTOM

Of je laat de trigger gelijk resolven of niet, maar tegen de tijd dat die resolvet ziet de stack er weer uit zoals bovenstaand. Lijkt me dus lastig om Force of Will te counteren met de kopie van Pact of Negation.

Of zie ik iets over het hoofd?

---

Overigens als je een spell kopieert, kopieer je het effect en niet de cost. Bij Force of Will is het leven betalen en de kaart exilen (onderdeel van) de cost, dus die kopieer je niet mee.

15-7-2012 16:12:00

Situatie:
A: Hive Mind in het spel.
A: speelt een Grim Monolith en counterd deze met zijn eigen Pact of Negation.
B: counterd de Pact of Negation met een Force of Will en removed een Brainstorm
A: kopieert de Force of Will en counterd weer de Force of Will
B: heeft nog een kopie van de pact en counterd dus weer de Force of Will.

Snappen we het nog? Nu moet B toch in zijn upkeep 3UU betalen?
Is er een mogelijkheid dat B er makkelijker afkomt? Moet A de extra kosten (1 leven en removen) ook betalen door de kopie? en wat als hij dat niet kan?


3-1-2012 15:37:00

Storm: When you cast this spell, copy etc.

Je geeft zelf al aan dat je kopie niet gecast wordt. Daarom krijg je geen stormkopieën.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 13:16:00

Ik weet dat coppies niet worden gecast.
Maar omdat het origineel wel wordt gekopieert.. dacht ik dan krijgt de speler die kopieert weer zijn eigen storm ook. Of vervalt de storm bij een kopie?

3-1-2012 12:06:00

@Xb
Over Flusterstorm: De Hive Mind copies worden niet gecast, dus triggered hun storm niet. Casten = Van zone X naar de stack verhuizen en costs betalen. Copies als die van Hive Mind en storm verschijnen al op de stack, en worden daarbij niet gecast.

Over pacts stoppen: Stifle zou kunnen helpen, of na de Naturalize ook nog een Counterspell spelen.

3-1-2012 09:35:00

de trigger van de hive mind komt op de stack op het moment dat je de pact cast, niet op het moment dat de pact resolved. daarom kun je niet reageren en met een Naturalize de Hive Mind kapot maken (nouja het kan wel, maar de trigger van de hive mind ligt dan al op de stack en de pact zal gewoon gekopieerd worden).

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 09:20:00

@ Kevin Post,
Je tegenstander krijgt toch net zo veel counterspells, door de storm die bij hem ook wordt geactiveerd etc?

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 09:18:00


Hoe werkt het met een pact en bijvoorbeeld anti enchantment.
Als ik Hive Mind op handen heb en kan spelen, en tevens een pact, bijv Pact of the Titan kan een tegenspeler er dan nog iets aan doen met een Naturalize of is het dan eigenlijk al gedaan?

3-1-2012 08:26:00

Flusterstorm kan wel een aardig antwoord zijn op Hive Mind in dat geval, denk ik.

2-1-2012 19:26:00

je kan best een spell proberen te counteren, alleen zal dan wrs de tegenstander met de kopie die van jouw counterspell maakt, jouw counterspell targeten.
En dan heb je dus niks gecountered, en ben je een kaart kwijt.

Het kan wel met bijv. Storm-spells, of abilities waarmee je countert.

Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2012 19:17:00

Werkt counteren nog wel als deze kaart op ligt? Of krijg je dan een eeuwige loop? En mag je je eigen counter in dat geval ook kopieëren?

21-8-2011 17:46:00

volgens mij kunnen ze ook alleen maar omhoog hij is alleen in m10 geprint.

21-8-2011 16:46:00

"Nice. Ik had er nog 4 over, en ben er nu 3 kwijt voor een leuk prijsje. Ze zakken binnenkort toch wel weer. Dus leuk dat ik er nu even vanaf kan komen dankzij dat winnende deck."

Ik denk niet dat ze gaan zakken, Hive Mind is een van de beste combo decks in legacy op het moment, en ze staan al niet zo heel erg hoog

21-8-2011 13:01:00

Hah, ik kom net een kaart tegen en bedacht een originele, doch omslachtige manier om iemand te millen:

Leg Hive Mind op. Speel Tormod’s Crypt exile de graveyard van je tegenstander. Speel nu Morality Shift. Z'n graveyard is leeg. Jij hebt vast wel een paar kaarten in je graveyard. Hij wisselt z'n library en graveyard om (hij heeft nu dus een library van 0 kaarten). Jij wisselt ook je library en graveyard om. Daarna activeer je Temple Bell. Hij kan geen kaart pakken en verliest. Good Game

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2011 22:49:00

Nice. Ik had er nog 4 over, en ben er nu 3 kwijt voor een leuk prijsje. Ze zakken binnenkort toch wel weer. Dus leuk dat ik er nu even vanaf kan komen dankzij dat winnende deck.

Oracle

Enchantment 

Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for their copy.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Hive Mind’s effect is mandatory. Each other player must copy the spell whether they want to or not.

10/1/2009
Hive Mind will copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

10/1/2009
If a player casts an instant or sorcery spell, Hive Mind’s ability triggers and is put on the stack on top of that spell. Hive Mind’s ability will resolve first. When it does, it creates a number of copies of that spell equal to the number of players in the game minus one. First the player whose turn it is (or, if that’s the player who cast the original spell, the player to that player’s left) puts their copy on the stack, choosing new targets for it if they like. Then each other player in turn order does the same. The last copy put on the stack will be the first one that resolves. (Note that the very last thing to happen is that the original spell resolves.)

10/1/2009
The copies that Hive Mind’s ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Hive Mind’s ability itself) won’t trigger.

10/1/2009
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

10/1/2009
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A player can’t choose a different one.

10/1/2009
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.

10/1/2009
A copy’s controller can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.

10/1/2009
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.

Decktips