Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Rafiq of the Many

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Mythic Shards of Alara Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FtV Legends
 -
5,50    
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Shards of Alara
 -
8,95
 -
14,95
Rafiq of the Many | Shards of Alara

Prijs:

€ 8,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-10-2012 16:48:00

Of je equipt hem met Umezawa’s Jitte, krijgt 4 counters en swingt de beurt erna voor 22 damage en sloopt 4 vervelende creatures of tokens

24-10-2012 22:57:00

dit is een geweldige commander!! je speelt hem in beurt 4, equipt iets wat hem +2/+2 geeft en in beurt 5 doe je 12 COMMANDER DAMAGE!!

10-7-2012 12:18:00

Dit is idd een supersterke doublestriker voor edh, beschermbaar en draw door counter en drawspells vanuit blauw (en source voor evasion), manaramp en powerbuild uit groen en verdere bescherming uit wit maakt hem erg sterk, zeker met de aura's uit lorwyn etc. Bv groen wit geeft hem flying indestructible en +2+2 voor 3 mana, voeg daar double strike aan toe en +1+0 exalted
Is 1 swing van een flying indestructible doublestriker van 12 evt. Commander damage, volgende turn = win, kan beurt 4/5 al zijn met geluk in je draws en ramp

9-7-2012 23:08:00

Klopt, maar dit is een double striker voor weinig mana in goede kleuren

9-7-2012 23:00:00

Euhm, maar je kan toch (in theorie) elke creature vol hangen met aura's, artifacts, etc? Sterker nog, als je dat zou willen is Bruna, Light of Alabaster nog wel een betere keuze, zij heeft alleen dan geen groen. Maar wel weer flying en vigilance...

9-7-2012 14:35:00

De truc is dus dat ie op 1000 life kan staan, zolang rafiq zelf die 21 dmg heeft gedaan verliest ie toch
Wat dat betreft is het een van de beste generals die je kunt spelen, aangezien je hem kunt volhangen met swords, aura's etc en elke beurt klappen ermee kunt uitdelen

9-7-2012 11:09:00

Euh ja, dat klinkt natuurlijk best wel logisch...
Thanks

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2012 10:41:00

1 van de manieren om te winnen in EDH/Commander.

Als je Commander aan een bepaalde speler bij elkaar minimaal 21 combat damage heeft gedaan, heeft die speler verloren.

9-7-2012 10:36:00

Euhm, even mijn zoveelste n00b vraagje. Maar wat is 21+ commander damage?
Thanks voor je advies. Het zal nog wel even puzzelen voor mij worden voordat ik een goed (EDH) deck in elkaar heb gezet. Maar het is wel een leuke uitdaging!

9-7-2012 10:29:00

Ligt aan wat je wilt, als je met exalted dingen en aura's gaat werken dan doet rafiq erg gauw 21+ commander damage, wil je wat anders dan is hij eigenlijk niet meer dan je colorindicator

9-7-2012 10:24:00

Kan iemand mij even een kort adviesje geven over of Rafiq ook een geschikte rol zou hebben als commander in een commander (EDH) deck?
Ik moet het deck helemaal from scratch gaan opbouwen, maar ik wil de kleuren wit, blauw en groen gebruiken (vanwege een aantal andere kaarten die ik al in gedachten heb). Na enig zoekwerk tussen de legendary g/w/b creatures kwam ik op Rafiq uit als potentiële kandidaat. Niettemin houd ik me aanbevolen voor tips en suggesties.
Dank alvast!

25-4-2012 14:04:00

perfect met Lightmine Field, Propaganda en Ghostly Prison. je valt toch maar met 1 beestje aan en als je wordt aangevallen zal dit maar gebeuren met zeer weinig creatures.

28-11-2011 20:01:00

ja combo is idd het probleem, het format kent genoeg kaarten om aggro om zeep te helpen zonder je eigen aggro tegen te werken, Ensnaring Bridge is met exalted heerlijk omdat je 1/1 creature aan mag vallen terwijl hij daarna wel groeit en doublestrike krijgt. Maar combo tegenwerken blijft lastig

28-11-2011 12:19:00

In Modern moet je veel sneller zijn, er zijn nog altijd combo decks die je op beurt 3-5 dood hebben... Denk dat de snelste versie een creature-only variant was, die kon insane dingen doen met Rafiq:

Turn 1: Ancient Ziggurat, Noble Hierarch/Birds of Paradise
Turn 2: Shorecrasher Mimic/Doran, the Siege Tower
Turn 3: Rafiq en schoppen voor 14 (of 12 met Birds)

Hoewel Zoo ook best populair is, kan je beter iets met Elspeths en WoGs spelen... Naja, you figure it out

28-11-2011 11:45:00

klopt, ik denk ovirgens dat een controlerende versie met een Eldrazi Conscription iets meer kans heeft dan rafiq.... maar ik ben nog aan het bouwen, als het af is zet ik het wel op NM

Oracle

Legendary Creature - Human Knight 3 / 3

Exalted (Whenever a creature you control attacks alone, that creature gets +1/+1 until end of turn.)
Whenever a creature you control attacks alone, it gains double strike until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
If you declare exactly one creature as an attacker, each exalted ability on each permanent you control (including, perhaps, the attacking creature itself) will trigger. The bonuses are given to the attacking creature, not to the permanent with exalted. Ultimately, the attacking creature will wind up with +1/+1 for each of your exalted abilities.

10/1/2008
If you attack with multiple creatures, but then all but one are removed from combat, your exalted abilities won’t trigger.

10/1/2008
Some effects put creatures onto the battlefield attacking. Since those creatures were never declared as attackers, they’re ignored by exalted abilities. They won’t cause exalted abilities to trigger. If any exalted abilities have already triggered (because exactly one creature was declared as an attacker), those abilities will resolve as normal even though there may now be multiple attackers.

10/1/2008
Exalted abilities will resolve before blockers are declared.

10/1/2008
Exalted bonuses last until end of turn. If an effect creates an additional combat phase during your turn, a creature that attacked alone during the first combat phase will still have its exalted bonuses in that new phase. If a creature attacks alone during the second combat phase, all your exalted abilities will trigger again.

10/1/2008
In a Two-Headed Giant game, a creature “attacks alone” if it’s the only creature declared as an attacker by your entire team. If you control that attacking creature, your exalted abilities will trigger but your teammate’s exalted abilities won’t.

Decktips