Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Lich’s Mirror

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Mythic Shards of Alara Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shards of Alara
 -
2,50
 -
5,95
Lich’s Mirror | Shards of Alara

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2015 13:24:00

Ik moest even goed nalezen wat de situatie ook alweer was, maar die is subtiel anders dan wat jij nu beschrijft:


Situatie:
Speler 1 is controller van de Mirror (speler 2 is echter de owner van de Mirror) en heeft 15 Poison Counters.
Speler 2 heeft momenteel geen Mirror en geen Poison Counters.


Aangezien je alleen de permanents waarvan je de owner bent in je library schudt, blijft de Mirror dan dus liggen.

3-11-2015 13:14:00

Je hebt gelijk, het is geen trigger, ik had het verkeerde woord gebruikt.
Poging 2.

Situatie:
Speler 1 heeft een Mirror en 15 Poison Counters.
Speler 2 heeft geen Mirror en geen Poison Counters.

Dan schud alleen speler 1 alles terug maar het levens totaal van het hele team gaat naar 20.
Speler 2 doet dan niks.
Wanneer speler 1 klaar is met alles wat ie moet doen van de Mirror, zien de SBA's weer 15 Poison Counters en verliest speler 1 alsnog, en dus ook het hele team. Oftewel, geen infinite loop en dus geen draw.

Ik denk en hoop dat dit een stuk duidelijker is dan mijn vorige antwoord. =)

En om nog even verder in te gaan op jou, Xander, "you" of "your" slaat niet altijd op het hele team. Als je bijvoorbeeld een Beacon of Immortality op jezelf speelt, dan word niet het levens totaal van het team verdubbeld maar de helft ervan. Dus als het team op 30 staat dan komt er 15 bij.
Maar met dit replacement effect slaat "your life total" wel op het hele team, maar de rest van het replacement effect niet.
Inderdaad best wel verwarrend.
Meer dan dat heb ik me er ook niet in verdiept, omdat ik de gewone regels wel genoeg vond, haha.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2015 12:44:00

Ik heb geen ervaring met 2HG (so please correct me if I'm wrong), maar het volgende klopt er volgens mij niet aan je post:

* Het is een replacement effect en geen triggered ability. Replacement effects triggeren niet.
* "You" slaat op alleen jou (als controller van Lich's Mirror) en niet op je teamgenoot, dus het replacement effect wordt alleen toegepast voor jou en niet voor je teamgenoot. (Het verwarrende gedeelte is dat je aanvalt en verdedigt als team en dat je een gemeenschappelijk levenstotaal hebt, maar ik heb verscheidene keren voorbij zien komen dat "you" niet op het hele team slaat.)
* Om die reden ben jij ook de enige die zijn hand, graveyard en permanents zijn library in schudt en kaarten pakt.

3-11-2015 12:41:00

Nah, lijkt maar zo. =p

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2015 12:40:00

quote: "De Mirror word immers ook je library in geschud."


Nee toch?

3-11-2015 12:29:00

Als een van de leden van een team verliest, verliest het hele team, dus de Mirror triggered ook voor de gene die geen Poison Counters heeft (mits die gene een Mirror heeft liggen natuurlijk). Na het resolven van de trigger worden de SBA's gechecked en verliest het team alsnog, omdat die Poison Counters er nog steeds zijn. De Mirror word immers ook je library in geschud.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2015 12:25:00

Kom je met dat poison counter verhaal niet in een draw terecht?

Je zou het spel verliezen (door poison), maar in plaats daarvan reset Lich's mirror de game (voor jou). Jouw teammate heeft de mirror echter nog, en jullie hebben nog steeds 15 poison counters, waardoor de mirror de game reset (voor jou) ad infinitum?

31-10-2015 10:38:00

Ja dat ja dat bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor de bevestiging Dustin!

31-10-2015 10:23:00

Ik weet niet wat jij denkt en wilt... maar volgens mij maakt het geen deuk uit of deze bij jou of bij je teammate ligt, het effect is hetzelfde, namelijk dat je het spel niet verliest en het team levenstotaal wordt 20. Enige wat het uitmaakt wie hem heeft, is wie degene is die alles schudt en 7 kaarten pakt.
EDIT: aha, ik snap hem nu, denk ik! Inderdaad, je teammate blijft de Mirror in het spel houden. Geef de mirror indestructibility en shroud en je kunt bijna niet meer verliezen... behalve door poison counters

31-10-2015 08:03:00

@Tom: In een deck waarbij je weet dat je gaat verliezen

edit: wel listig om deze in 2hG aan je teammate te geven, of werkt dat niet zoals ik denk en wil?

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2015 22:29:00

Ik zie deze kaart nu voor het eerst denk ik in wat voor soort deck zou dit een goeie sideboard keuze zijn? ik vind hem best wel cool

19-1-2013 19:51:00

Ik zie het al, die regel van die infinite loop komt alleen als je bijv. dood gaat aan poison, etc.

Dus als je deze van iemand overgenomen hebt op een manier en je life komt op 0 of lager, dan zal deze kaart je iedere keer weer op 20 zetten met een nieuwe hand, lege graveyard en geen permanents die jij owned in het spel. Zonder infinite loop.

19-1-2013 19:39:00

Ik neem aan dat deze precies zo werkt met Commander damage als met poison counters?

1 Ding begrijp ik niet over de rulings van deze kaart.

If you control *but don't own* Lich's Mirror, Lich's Mirror itself will still be on the battlefield after its effect is finished. If you would lose the game again for any of the reasons above, Lich's Mirror has its effect again . . . and again . . . and again. An involuntary infinite loop will be created, and the game will end in a draw.

Waarom zou dit een infinite loop veroorzaken?

10-12-2012 12:49:00

Voor de duidelijkheid, deze kaart triggert NIET! Het vervangt het verliezen van het spel met een lijst handelingen.

9-12-2012 17:58:00

Nee hoor, deze triggert maar één keer want hij shufflet zichzelf mee En daarna verlies je gewoon nog eens.

Oracle

Artifact 

If you would lose the game, instead shuffle your hand, your graveyard, and all permanents you own into your library, then draw seven cards and your life total becomes 20.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
Lich's Mirror replaces the game-loss event if you would lose the game in the following ways: -- As a state-based action for having 0 or less life. -- As a state-based action for having tried to draw a card from an empty library since the last time state-based actions were checked. -- As a state-based action for having ten or more poison counters (though this isn’t that helpful; see below). -- Because an ability (such as the one from Immortal Coil) states that you do so.

10/1/2008
Lich’s Mirror has no effect if a spell or ability (such as the one from Helix Pinnacle) states that a player “wins the game.” If a player wins the game, the game ends immediately.

10/1/2008
Lich’s Mirror has no effect if you concede the game. If you concede, you’ll lose.

10/1/2008
If you can’t lose the game (for example, you control a Platinum Angel), Lich’s Mirror won’t do anything.

10/1/2008
Lich’s Mirror shuffles permanents you own into your library, regardless of who controls them.

10/1/2008
Lich’s Mirror shuffles tokens you own into your library, too. The tokens you own will leave play. However, there’s no point to physically shuffling tokens into your library because you can’t draw them as part of Lich’s Mirror’s effect and they’ll cease to exist immediately afterwards.

10/1/2008
Any abilities that trigger when the permanents leave the battlefield will be put on the stack after Lich’s Mirror’s entire effect has been applied.

10/1/2008
Lich’s Mirror doesn’t affect spells on the stack, cards that have been exiled, or permanents you control but don’t own. They’ll stay where they are. Spells on the stack will then resolve as normal.

10/1/2008
Although Lich’s Mirror has you draw a hand of seven cards and sets your life total to 20, this isn’t a game restart. You can’t take a mulligan if you don’t like your new hand of cards.

10/1/2008
For your life total to become 20, you actually gain or lose the necessary amount of life. Keep in mind that you may have a negative life total when this happens. For example, if your life total is -4 when you would lose the game, Lich’s Mirror’s effect will cause you to gain 24 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

10/1/2008
As part of Lich's Mirror's effect, it typically shuffles itself into your library. If it does, that means that if you'd lose the game *again* immediately after its effect is finished, it can't help you a second time. This can occur in a few different ways. For example: -- You have ten or more poison counters. Lich's Mirror doesn't remove poison counters. If you'd lose the game this way, you'll do what Lich's Mirror says, then you'll lose the game the next time state-based actions are checked. -- Your life total is 0 or less and an effect says that you can't gain life. Since your life total can't be raised, it stays at whatever it is rather than becoming 20, and you'll lose the game the next time state-based actions are checked. -- The number of nontoken permanents you own plus the number of cards in your hand, graveyard, and library is less than seven. When you try to draw seven cards as part of Lich's Mirror's effect, you'll be unable to complete at least one of those draws and you'll lose the game the next time state-based actions are checked. -- You control *but don't own* a permanent such as Immortal Coil with a triggered ability that causes you to lose the game when a certain game state happens (also known as a “state trigger”), and the condition that causes the “lose the game” ability to trigger hasn't changed. If you owned the permanent, Lich's Mirror would shuffle it into your library. In this case, however, it remains on the battlefield and its ability will trigger again.

10/1/2008
If you control *but don’t own* Lich’s Mirror, Lich’s Mirror itself will still be on the battlefield after its effect is finished. If you would lose the game again for any of the reasons above, Lich’s Mirror has its effect again . . . and again . . . and again. An involuntary infinite loop will be created, and the game will end in a draw. (In the case of the triggered ability example given last in the list above, it’s possible that a player could cause the loop to end while the ability is on the stack. None of the loops caused by state-based actions can be stopped at all.)

10/1/2008
If all the players remaining in a game would lose simultaneously but one of them controls Lich’s Mirror, that player does what Lich’s Mirror says instead of losing, and everyone else loses. As a result, the controller of Lich’s Mirror wins the game because all of their opponents have lost. (If Lich’s Mirror weren’t in the picture, then the game would be a draw.)

10/1/2008
If a spell causes you to lose the game the next time state-based actions are checked (by dealing damage to you greater than your life total, for example), that spell will already be in the graveyard by the time Lich’s Mirror’s effect happens. If it’s in your graveyard, it will be shuffled into your library.

10/1/2008
If, during a check of state-based actions, you’d lose the game at the same time a creature you own would be put into your graveyard (due to an Earthquake for 10 or combat damage dealt to both you and the creature, for example), that creature’s controller has a choice to make. The state-based actions rule is trying to simultaneously (a) shuffle that creature card into your library (due to Lich’s Mirror’s replacement effect) and (b) put it into your graveyard. Only one of those things can happen. The creature’s controller chooses which one. If the creature is put into your graveyard, it isn’t shuffled into your library. Abilities that trigger when that creature is put into a graveyard will trigger only if that option is chosen.

10/1/2008
If, during a check of state-based actions, you’d lose the game for multiple reasons (for example, if you were at 1 life and had one card in your library, then Night’s Whisper caused you to draw two cards and lose 2 life), a single Lich’s Mirror will replace all of them. You’ll do what Lich’s Mirror says just once.

10/1/2009
A token’s owner is the player under whose control it entered the battlefield.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, if your team would lose the game and you control Lich’s Mirror, your team won’t lose. Instead, you’ll do what Lich’s Mirror says and your teammate won’t do anything. This is true even if the reason your team would lose is because your teammate tried to draw a card with an empty library or was affected by an ability that said they lost the game. Your life total (which is the same as your team’s life total) becomes 20. Your team’s life total is adjusted by the amount of life you gain or lose as a result of this, which basically means your team’s life total becomes 20.

Decktips