Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Fireball

Serie: Media Inserts (MEI)

Rarity: Common Media Inserts Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
4th Edition
 -
0,20    
5th Edition
 -
0,15    
Alpha
 -
49,95    
Anthologies
 -
0,20    
Archenemy
 6
0,20    
Arena
 2
7,95    
Asian BB 4th
 -
0,50    
Beatdown
 -
0,75    
Beta
 -
29,95    
Commander 2013
 8
0,15    
Darksteel
 8
0,15
 4
0,90
Iconic Masters
 8
0,20
 -
0,30
Jace vs Chandra
 4
0,20    
M10
 8
0,15
 2
0,75
M11
 8
0,15
 -
0,75
M12
 8
0,15
 -
0,70
Media Inserts
 -
4,95    
Oversized Cards        
PD Fire Lightning
 8
0,20    
foil
Player Rewards
 -
1,00    
Revised
 -
0,25    
Unlimited
 -
2,50    
Fireball | Media Inserts

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
9-3-2015 12:27:00

Wat is Arena eigenlijk voor een serie?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-12-2014 08:36:00

Zes is groter dan drie.

11-12-2014 08:25:00

Vervolgvraag
Trigger dan de Eidolon of the Great Revel

9-5-2014 15:03:00

Langer antwoord: alleen op de stack wordt X toegevoegd aan de CMC.

9-5-2014 14:44:00

Zes.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2014 14:41:00

Vraagje, als ik deze cast met X is 5. Is de CMC dan 6 of 1?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2013 18:57:00

Ja, de stack ziet er dan zo uit:


---TOP
trigger van Horobi, Death's Wail
trigger van Horobi, Death's Wail
trigger van Horobi, Death's Wail
.
.
.
trigger van Horobi, Death's Wail
trigger van Horobi, Death's Wail
trigger van Horobi, Death's Wail
Fireball
---BOTTOM


De triggers van Horobi, Death’s Wail resolven eerst, waardoor alle ge-targete creatures kapotgaan. Daarna is Fireball aan de beurt, maar die fizzlet als hij helemaal geen legal target meer heeft (als je alleen maar creatures ge-target had en die zijn allemaal al weg bijv.).

Edwin (28) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2013 11:47:00

Even terugkomend op de combinatie met Horobi, Death’s Wail,

Als ik gatherer lees hier

Dan staat daar:
10/1/2009 You can target more than X creatures. However, if the number of legal targets at the time Fireball resolves is greater than X, none of them will be dealt any damage.

Dit lijkt te betekenen dat je, met Horobi in play, Fireball kunt casten voor +Y met X=0 dus, en dan Y+1 creatures kunt targeten die daarmee worden gedestroyed?

Als ik het goed begrijp dan zijn de creatures dus bij het resolven van de Fireball (waarbij ieder getarget creature 0 damage zou krijgen) al gedestroyed?

PS sorry voor vorige post die klopte inderdaad niet.
PPS lol, zie nu pas dat gatherer tekst ook al rechts bij de kaart op de site staat.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2013 11:46:00

Volgens mij lees je over de regel "Fireball costs more to cast for each target beyond the first." heen.

Met X = 0 en 1 target kost hij .

Maar met X = 0 en 2 targets kost hij .

En bijv. met X = 0 en 10 targets kost hij .

Edwin (28) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2013 11:41:00

Even terugkomend op de combinatie met Horobi, Death’s Wail,

Als ik gatherer lees hier

Dan staat daar:
10/1/2009 You can target more than X creatures. However, if the number of legal targets at the time Fireball resolves is greater than X, none of them will be dealt any damage.

Dit lijkt te betekenen dat je, met Horobi in play, Fireball kunt casten voor +Y met X=0 dus, en dan Y creatures kunt targeten die daarmee worden gedestroyed?

Als ik het goed begrijp dan zijn de creatures dus bij het resolven van de Fireball (waarbij ieder getarget creature 0 damage zou krijgen) al gedestroyed?

20-9-2012 23:17:00

Nee hoor, klopt helemaal! Maar hij kost dubbel rood, dus moeilijker te splashen, en als je maar 1 target kiest, is hij duurder. Kaarten zijn bijna nooit strikt beter of slechter, hangt er maar net van af hoe je ze gebruikt

20-9-2012 20:48:00

Is Rolling Thunder eigenlijk niet beter dan Fireball?
Daar hoef je de schade niet ''evenly'' te verdelen, en als je meerdere targets wilt raken kost je dat niets extra's.

Dus als mijn tegenstander 5 1/1 creatures heeft en ik wil ze doden, kost me dat met fireball 11 mana en met Rolling Thunder slechts 7.
Mocht ik 11 mana hebben liggen, dan kan je met Rolling Thunder dus nog 4 schade aan je tegenstander doen.

Of sla ik de plank helemaal mis hiermee?

4-9-2012 13:03:00

@Bartel
Zal meer in het kopje vallen van "wat de gek ervoor geeft"

4-9-2012 12:49:00

Wat leuk dat je dat hebt gevonden! Maar wel tikje teleurstellend qua wat het waard is voor iets dat 18 jaar vers ingepakt in een la heeft gelegen.

4-9-2012 11:13:00

hier zie je meer info over die fireball, die jij noemt, wordt verkocht voor .5 tot 5 USD. Hoeveel ie in het setje met het magazine nog waard is, weet ik niet

edit: dat staat er wel, sealed met het magazine, gaat ie daar voor 10 USD

Oracle

Sorcery 

This spell costs 1 more to cast for each target beyond the first.
Fireball deals X damage divided evenly, rounded down, among any number of targets.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

11/17/2017
For example, if X is 5 and you choose three target creatures, Fireball has a total cost of 7R (even though its mana cost is just 5R and its converted mana cost is 6). If those creatures are all still legal targets as Fireball resolves, it deals 1 damage to each of them.

11/17/2017
You may cast Fireball with zero targets, regardless of the value chosen for X. If you do so, it will not be a targeted spell, and no damage will actually be dealt when it resolves.

11/17/2017
Fireball’s damage is divided as Fireball resolves, not as it’s cast, because there are no choices involved. The division involves only targets that are still legal as Fireball resolves.

11/17/2017
You can target more than X creatures. However, if the number of legal targets at the time Fireball resolves is greater than X, none of them will be dealt any damage.

Decktips