Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shadowmoor (SHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Core Set 2021 | 1,00 | 2,50 | ||
Core Set 2021 (EA) | 1,95 | 6,95 | ||
Shadowmoor | 0,60 | 39,95 | ||
Ultimate Masters | 1,00 | 3,95 |
Waarom Runed Halo niet werkt:
806.8f As the combat damage step begins, the active team announces how each attacking creature will assign its combat damage. If an attacking creature would assign combat damage to the defending team, the active team chooses only one of the defending players for that creature to assign its combat damage to. Then the defending team announces how each blocking creature will assign its combat damage. See rule 510.1.
Dat is een regel die toegevoegd is voor dingen als Hypnotic Specter. Je moet daarvoor aangeven aan welk hoofd je de schade doet. CompRule volgt.
Oftewel, waar komt die "Ik val het andere hoofd aan" vandaan?
Uit de @HG FAQ:
How does combat work?
Each team's creatures attack the other team as a group. During the combat phase, the active team is the attacking team and each player on the active team is an attacking player. Likewise, the nonactive team is the defending team and each player on the nonactive team is a defending player.
Ik dacht dat het zo zat;
- het werkt enkel voor jou als je bv. Mind Rot kiest.
- het werkt voor jullie allebei, waneer het iets betreft wat je deelt, zoals je leven.
Onze levens zijn mijn levens, aangezien ik geen damage kán krijgen van Progenitus verliezen wij allebei geen leven.
Ga maar na, als ik een Forest heb liggen, dan kan jouw Emerald Oryx ons direct aanvallen. Ondanks dat ik helemaal geen forest heb
Ik weet niet precies met wanner en hoe het zit met Annihilator.. Maar ik dacht eerst ook dat gelijk moest worden gekozen welke van de twee hoofden je aanvalt, maar dit is niet zo. Je valt ze allebei aan en kiest bij de damage wie van de twee de damage neemt en daardoor werkt de Runed Halo dus niet. Dingen zoals Swampwalk werkt dus altijd als een van de twee spelers een swamp heeft en Ghostly Prison werkt ook op alle beestjes, al die je de damage op degene die 'm niet heeft liggen.
Eerst was het in ider geval dat alleen jij protection hebt, en dus je teammaat nog steeds schade kan krijgen. Voor dingen die betrekking hebben op bepaalde spelers moet je nog steeds kiezen wie je bijvoorbeeld aanvalt. (Ulamog’s Crusher) Hier zou je tegenstander dus nog steeds kunnen kiezen om jouw teammaat aan te vallen, en niet jou, waardoor die nog steeds schade krijgt. Echter, ik weet het net niet 100% zeker, ivm de nieuwe regels of 2HG-life totals.
Het antwoord staat een paar comments naar beneden.
Als ik in een 2HG deze heb liggen voor Progenitus, dan krijgen we allebei toch geen schade daarvan?
ik zoek nu al een tijdje na deze maar vind hem gewoon nergens, als iemand deze wegdoet laat maar weten :-)
lol wut? xD Ik hoopte 'm gewoon in 2hg te kunnen gebruiken, om m'n teamgenoot te protecten ed.. Jammer gewoon
Daarbuiten is dit wel een leuke kaart, maar niet helemaal mijn stijl xP
hier
Deze is groot genoeg om werelden te vernietigen. Dat is zelfs zijn taak
wat is er zo slecht aan? Zo groot zijn die Halo's niet, dus het lijkt logisch dat er maar een hoofd onder past
Had 't ook net op internet gevonden
tsss, wat slecht
Als je daarmee 2HG bedoelt, dan nee
Enchantment
As Runed Halo enters the battlefield, choose a card name.
You have protection from the chosen name. (You can't be targeted, dealt damage, or enchanted by anything with that name.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
5/1/2008
Runed Halo gives you protection from each object with the chosen name, whether it’s a card, a token, or a copy of a spell. It doesn’t matter what game zone that object is in.
5/1/2008
You can still be attacked by creatures with the chosen name.
5/1/2008
You’ll have protection from the name, not from the word. For example, if you choose the name Forest, you’ll have protection from anything named “Forest” - but you won’t have protection from Forests. An animated Sapseep Forest, for example, could deal damage to you even though its subtype is Forest.
5/1/2008
You can name either half of a split card, but not both. You’ll have protection from the half you named (and from a fused split spell with that name), but not the other half.
5/1/2008
You can’t choose [nothing] as a name. Face-down creatures have no name, so Runed Halo can’t give you protection from them.
5/1/2008
You must choose the name of a card, not the name of a token. For example, you can’t choose “Saproling” or “Voja.” However, if a token happens to have the same name as a card (such as “Shapeshifter” or “Goldmeadow Harrier”), you can choose it.
5/1/2008
You may choose either one of a flip card’s names. You’ll have protection only from the appropriate version. For example, if you choose Nighteyes the Desecrator, you won’t have protection from Nezumi Graverobber.
Decktips