Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Prison Term

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Uncommon Shadowmoor Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2011
 -
0,90    
Planechase
 -
0,75    
Shadowmoor
 -
0,75
 -
4,95
Prison Term | Shadowmoor

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
5-8-2011 19:02:00

dat lijkt maar zo, het is exact dezelfde art

5-8-2011 19:00:00

lol is die van 0.45 echt zo lelijk of lijkt dat alleen maar zo opp het plaatje

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2011 20:32:00

Ja, als een enter-the-battlefield ability triggert, dan ligt hij al op de battlefield.

En hij vraagt om een rood en/of groen creature. En daar voldoet hij zelf ook aan.

26-7-2011 19:57:00

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik wist helemaal niet dat de Horned Kavu ook zichzelf terug kon sturen, leuke extra van de kaart.

26-7-2011 19:48:00

Als meerdere dingen tegelijk triggeren gaan de abilities in APNAP volgorde de stack op; Eerst die van de Active Player, daarna die van de Non-Active Player.

Jij cast in jouw beurt Horned Kavu:
1. Horned Kavu enters the battlefield, Kavu en Prison Term triggeren beiden. Kavu trigger gaat als eerst de stack op, gevolgd door die van Prison Term.
2. Stack wordt van boven naar beneden afgewerkt. Prison Term trigger resolved en de Term mag verplaatst worden.
3. Horned Kavu trigger resolved en laat je een rood/groen beest terughalen.

Als je Kavu in je tegenstanders beurt in het spel laat komen:
1. Horned Kavu enters the battlefield, Kavu en Prison Term triggeren beiden. Term trigger gaat als eerst de stack op, gevolgd door die van Horned Kavu.
2. Stack wordt van boven naar beneden afgewerkt. Horned Kavu trigger resolved en laat je een rood/groen beest terughalen.
3. Prison Term trigger resolved. Als term nog leeft mag je hem verplaatsen, als hij dood is (omdat het getermde beest werd teruggehaald) kan dat niet meer.

Overigens kan je zowiezo wel van de Prison Term afkomen. Als hij hem naar de Horned Kavu verplaatst kan je ook gewoon de Kavu terug naar je hand halen.


Overigens kan je zowiezo wel van de Prison Term afkomen, ook als hij eerst verplaatst.


Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2011 19:46:00

Triggers gaan in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler. Dan die van de niet-actieve speler(s).

In dit geval gaat dus eerst die van Horned Kavu op de stack en dan die van Prison Term, waardoor die van Prison Term dus als eerste resolvet.

26-7-2011 19:36:00

Als deze kaart onder mijn (rood/groen) beestje ligt en ik leg een Horned Kavu neer, mag mijn tegenstander hem dan verplaatsen naar de Kavu, of gaat de ability van de Kavu eerst in en mag ik het beestje onder de Prison Term terug naar mijn hand halen?

20-11-2010 12:33:00

Ok, bedankt voor de correctie!

Nog even de CompRule;
303.4h If an effect attempts to attach an Aura on the battlefield to an object or player, that object or player must be able to be enchanted by it. If the object or player can't be, the Aura doesn't move.

20-11-2010 12:16:00

dus je bedoelt eigenlijk je omzeilt shroud, niet protection.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-11-2010 12:14:00

Bijna helemaal goed Een creature dat al protection heeft, mag ook helemaal niets attached krijgen, dus je mag de Aura helemaal niet verplaatsen. Andersom, als hij de Aura al heeft en dan protection krijgt, valt hij eraf. Maar het attachen lukt dus ook niet als het creature al protection heeft.

20-11-2010 11:33:00

Wat kevin zegt.

Het attachen (via de 2e ability) gaat prima; je target niet, dus het targeten voorkomen van protectie doet niets. Daarna gaat het mis omdat protection ook zegt 'Can't be enchanted by X'. SBA's zien een aura op een illegale hangplek en gooien de Prison Term de graveyard in.
- - - -
"Omdat hier attach staat en geen target of enchant"
Attachen = Het aan een permanent vastmaken van iets.
Enchanten = het aan het permanent hangen van een Aura.
Aura's enchanten nadat je ze attached hebt. Als ze niet zouden enchanten zou het zowiezo waardeloos zijn, omdat ze allemaal werken op 'enchanted X'.

20-11-2010 11:14:00

het omzeilt inderdaad protection maar daarna valt het er van af door de protection.

excuses als ik het fout heb.

20-11-2010 10:17:00

Omdat hier attach staat en geen target of enchant, dan omzeilt het protection toch nog niet?

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature can't attack or block, and its activated abilities can't be activated.
Whenever a creature enters the battlefield under an opponent's control, you may attach Prison Term to that creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2008
The last ability works only if Prison Term is already on the battlefield. You may move it from the creature it’s currently enchanting onto the new creature.

6/8/2016
Activated abilities contain a colon. They’re generally written “[Cost]: [Effect].” Some keywords are activated abilities and will have colons in their reminder text.

Decktips