Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Kitchen Finks

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Uncommon Shadowmoor Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Friday Night Magic
 -
9,95    
Modern Masters
 -
1,50
 1
2,95
Shadowmoor
 -
0,90
 3
7,95
Ultimate Box Toppers
 -
19,95    
Ultimate Masters
 1
1,95
 -
2,05
Kitchen Finks | Shadowmoor

Prijs:

€ 0,90

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95 (3x)

 Kopen

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-1-2011 11:38:00

Ja, maar dan moet je ook tegen Equipment zijn, want heb jij wel eens een Birds of Paradise gezien die 4 Darksteel Axes vasthoudt?

Niet alles kan perfect flavorwise werken, het moet ook speelbaar zijn. En misschien zijn het niet JOUW vervelende Ouphes, maar die van je tegenstander!

31-1-2011 10:48:00

Ja, maar als ze terug komen krijg je 2 levens en vechten ze voor je, speel technisch. Terwijl ze flavour wijs schade zouden moeten doen aan je, om inderdaad vervelend te zijn, nu is het meer of je met en loterij een lot hebt waarme je een ander lot wint waar weer prijs op vald....

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-1-2011 09:09:00

Dat valt toch wel mee? Het idee is dat je een Ouphe je ooit hebt laten helpen en dat je daardoor verplicht bent ze je vaker te laten helpen. Helaas zijn ze lelijk en lastig en zo te zien slopen ze meer dan dat ze daadwerkelijke helpen, en vermoedelijk zijn te gebonden aan alleen de keuken.

Dus je hebt een paar vervelende Ouphes in je keuken waar je maar niet vanaf komt, want zelfs als je ze doodmaakt komen ze weer terug!

30-1-2011 18:13:00

Deze Flavour tekst en art slaan echt nergens op, vergeleken met de kaart... erg lomp.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2011 18:08:00

ok interessant!
thnx

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2011 18:07:00

Kitchen Finks komt weer bij de owner terug (dus dat ben jij).

Bij Wurmcoil Engine is hij de controller ervan en dus ook de controller van de trigger, dus krijgt hij de tokens.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2011 18:01:00


Als ik deze speel en vervolgens wordt deze overgenomen m.b.v bijv. een Sower of Temptation. Vervolgens speel ik een Wrath of God.
Wie krijgt dan de terug komende Kitchen Finks?

En hoe werkt dit verhaal met bijvoorbeeld Wurmcoil Engine?
De rules tekst is een klein beetje anders. Bij wurmcoil wordt ook niet eens over owner gesproken.

22-7-2010 18:47:00

Wat er bij persist staat begint met "when". Dit geeft een triggered ability aan. Die gebruiken de stack, en dus kan je reageren met extirpate.

22-7-2010 18:40:00

Vraagje:

Op het moment dat de Finks voor de eerste keer dood gaat, is deze dan te Extirpaten voordat hij terug komt, of is het naar de graveyard gaan en terug komen één effect..

2-4-2010 14:56:00

Ik speel hem inderdaad in een (casual) deckje met Dust Elemental, Soul Warden, Goldenglow Moth, Momentary Blink, Kor Skyfisher etc. Werkt erg leuk.

2-4-2010 12:01:00

zou deze goed zijn in een deck met Dust Elemental en Twilight Shepherd?
mits je het een WG-lifelinkdeck van maakt met ik weet niet Loxodon Warhammer en dergelijke

2-4-2010 11:56:00

ok

1-4-2010 23:00:00

Als je iets returnt to the battlefield (oude bewoording: return to play), dan heeft dat tot gevolg dat hij het battlefield entert (into play komt) Je cast (playt) hem niet, maar ETB triggers gaan gewoon af inderdaad.

1-4-2010 22:56:00

is return to play effectief hetzelfde als comes into play voor de juniper?? altijd gedacht dat de trigger niet afging met persist
ook weer iets bijgeleerd

1-4-2010 18:32:00

Aanvulling: Het prijsverschil zit hem natuurlijk ook in dat Finks uncommon is, dus minder beschikbaar. Safehold Elite is ook zeker geen slechte kaart, maar in veel gevallen alleen te gebruiken om 2x mee te chumpblocken. Met Kitchen Finks zijn ook meer combo's te verzinnen, een momentary blink op het goede moment is vaak al 8 levens erbij in totaal, maar dat is meer relevant voor casual.

Oracle

Creature - Ouphe 3 / 2

When Kitchen Finks enters the battlefield, you gain 2 life.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.

6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.

6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.

6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.

6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.

6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.

6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.

Decktips