Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cauldron of Souls

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Rare Shadowmoor Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
1,95    
Commander Anthology II
 -
1,95    
Shadowmoor
 6
3,95
 1
24,95
Cauldron of Souls | Shadowmoor

 Op voorraad 

€ 3,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 24,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
16-1-2012 17:52:00

Ik kan me vergissen maar volgens mij werken Persist en Undying NIET goed met elkaar samen. Het is waar dat bij een creature met beide ze allebei triggeren maar als dan één van de twee resolved doet de tweede niks omdat het creature dan niet meer in de graveyard ligt.

16-1-2012 17:28:00

Leuk met Undying en een sac outlet.

25-9-2011 10:23:00

Hij werkt erg goed met graft creatures. Een persistende Plaxcaster Frogling komt terug met 3 +1/+1 counters en 1 -1/-1 counter, waarna SBA's meteen een +1/+1 en -1/-1 counter verwijderen. (Hij krijgt wel eventjes een -1/-1 counter, relevant voor Flourishing Defenses e.d.). Hij heeft dan geen -1/-1 counters meer, dus als je hem nogmaals persist geeft kan hij opnieuw terugkomen als hij doodgaat.

Een persistende Forest komt terug als gewone Forest met een -1/-1 counter. De counter doet niets totdat het weer een creature is, maar hij komt er wel op.

5/1/2008 If a nontoken creature that gains persist this way is put into a graveyard, that card will be returned to the battlefield with a -1/-1 counter on it. However, because it's a new object with no relation to its previous existence, the returned creature will not have persist.

25-9-2011 05:07:00

Hoe werkt Cauldron met Graft? Stel, je speelt dit op een Plaxcaster Frogling, komt die dan terug met 2 +1/+1 counters erop? En zo ja, komt hij als je dat nog een keer doet weer met 2 +1/+1 counters erop, oftewel kan je dat eeuwig blijven doen?

En nog iets: stel dat ik een Forest heb die een 2/2 mannetje is geworden (door bijv Spike Tiller), komt die gewoon terug als een Forest of werkt dat niet?

18-2-2011 23:20:00

kicken! Bedankt

18-2-2011 23:12:00

Ja, dat mag gewoon

18-2-2011 23:09:00

Als ik mijn Necropede (of een ander creature met 1 toughness en 'enters the battlefield' of 'is put into the GY from the battlefield') met deze kaart Persist geef en deze zou ik daarna saccen, betekent dat dan dat ik 2x het put into the GY from the battlefield effect (in dit geval een -1/-1 counter op een creature strooien) mag toepassen? Ik dacht van wel omdat hij eerst terug komt en daarna direct doodgaat, maar wilde het toch even navragen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 14:19:00

Persist triggert, want het is een creature ("When it's put into a graveyard from the battlefield" triggert vanaf de battlefield).

Hij komt terug met een -1/-1 counter. Die blijft erop liggen. Zo lang het alleen een landje is, heeft die -1/-1 counter geen betekenis, maar zo gauw je van Mishra's Factory een creature maakt, krijgt die -1/-1 counter weer betekenis.

4-1-2011 14:19:00

Hij komt weer terug met een -1/-1 counter. De counter blijft er gewoon op liggen, alleen doet hij niets totdat de factory weer een creature is.

4-1-2011 14:00:00

Als een Mishra’s Factory naar de graveyard gaat en je gebruikt cauldron of souls komt mishra's factory dan weer terug in het spel? En zo ja, is hij de volgende keer dat je van hem een creature maakt de -1/-1 counter kwijt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2010 11:34:00

Als iemand priority krijgt (om spells en abilities te spelen) is het eerste wat gebeurt dat state-based actions gecheckt worden. Dus dan gaat hij dood omdat zijn toughness nul is, voordat je uberhaupt wat hebt kunnen doen.

Tokens komen niet terug. Als een token in een andere zone dan de battlefield terecht komt, dan verdwijnt hij definitief. (Hij gaat er inderdaad in eerste instantie wel heen, dus put into graveyard abilities triggeren wel, maar daar aangekomen gaat hij in rook op.)

24-8-2010 11:24:00

Oh en komen tokens die ik persist geef eigenlijk terug als ze dood gaan? Want ze gaan wel eerst naar je graveyard, toch?

24-8-2010 11:23:00

Vraagje: Als ik met deze een beestje met toughness 1 persist geef en het beestje gaat dood, kan ik em dan als hij terug komt nog saccen (aan iets van een Ashnod’s Altar, Perilous Forays of Attrition of een of andere andere sac outlet) voor hij vervolgens dood gaat aan de 0 toughness?

14-5-2010 15:40:00

Ok, grappig. Ik wist niet dat de trigger volgorde op die manier was geregeld met active player/non-active player. Ik dacht dat het zo was dat de player met priority in zo'n geval bepaalde welke van de 2 triggers als eerste af ging. In iedergeval bedankt!

14-5-2010 14:46:00

Wat er gebeurt:

De Duplicant gaat dood, en hierdoor triggeren de abilities van False Demise en persist (van de cauldron).
De abilities van de active player gaan de stack op, in de volgorde die diegene wil. In dit geval gaat dus de persist trigger de stack op.
Dan komen de abilities van de non active player de stack op (ook weer in welke volgorde diegene ook maar wil), die van False Demise dus.

De stack ziet er zo uit:
*top*
false demise trigger
persist trigger
*bottom*

Nu lopen de triggers af, en gaat dus eerst de false demise af. Dus de Duplicant komt onder de tegenstanders controle. De persist trigger doet daarna niks meer.

Het verhaal zou net andersom zijn als het in de beurt gebeurde van de controller van False Demise

Oracle

Artifact 

T: Choose any number of target creatures. Each of those creatures gains persist until end of turn. (When it dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2008
If a nontoken creature that gains persist this way is put into a graveyard, that card will be returned to the battlefield with a -1/-1 counter on it. However, because it’s a new object with no relation to its previous existence, the returned creature will not have persist.

6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.

6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.

6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.

6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.

6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.

6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.

6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.

Decktips