Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Morningtide (MOR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Morningtide | 12,95 | 39,95 |
Prijs:
€ 12,95
FOIL
€ 39,95
Heb mijn deck ingevoerd! hier
@Alex: Kijk er ff naar en geef dan commentaar, wil graag weten wat je wilt veranderen en of je nu snapt waarom iemand (casual) Maralen of the Mornsong wil spelen.
Beste mensen:
Ik heb de vraag gesteld en bedankt voor jullie antwoord(en), ik weet nu zeker wat ik vermoedde.
@ALEX>Ik ga de Maralen of the Mornsong voornamelijk gebruiken met een playset Aven Mindcensor en slechts één enkele Platinum Emperion (Die je toch op kan zoeken met de maralen). Zal binnenkort mijn deck wel ff posten, zo te zien is er genoeg inspiratie om mij te helpen
PS Had niet verwacht dat er zo'n verhitte discussie zou komen op een simpel vraagje
@Alex:
Zou je me kunnen uitleggen waarom je dan een "Mislukt" deck hebt? Vind je beredenering wat teleurstellend. :/
als jij je hele deck mag doorzoeken naar een kaart en nog niets er tegen kan dan heb je een mislukt deck. Dus deze kaart is gewoon zinloos: de tegenstander laat hem of lekker liggen en bevalt ie niet dan haalt ie hem zo weg.
*gaat naar laatste kaartcommentaar*
wow :|
*leest kaartcommentaar*
wow :|
naja, plz back on topic, dit gaat echt nergens over
dit is gewoon een vervelend kaartje om tegen je te hebben als je er geen misbruik van kan maken, of hem kan verwijderen
En ik wilde hem er eigenlijk alleen maar op wijzen dat hij het verkeerde woord gebruikte...
Voor 1 of 2 beurten wel, maar daarna zou ik toch graag van haar af zijn, vooral als je op wat weinig leven staat.
Dat weet je nooit zeker Alex. Meestal gebruikt mijn tegenstander de tutor ability voor zijn eigen. 3 Life en tutor is beter dan enkel een draw.
wat een drama hier zeg..
ik vindt het een slechte kaart. Hij doet iets unieks maar je tegenstander zoekt natuurlijk gelijk een kaart om hem weg te halen dus hij slaat eigenlijk nergens op.
Ik zei dat toch op de vraag van Sybe Wester?
Als er nu gewoon geantwoord was: "Ja, dat werkt, je verleist geen leven, maar trekt wel een kaart." was er geen probleem geweest.
Maar iemand vond het (onterecht, het werd enkel onduidelijker) nodig om te vermelden dat "pay X life" niet meer werkt.
Het klopt allebei, maar het verheldert het niet.
Nee we hadden het niet over een hypothetische ability we hadden het over wat Rith zij en die zegt net zelf dat hij dit bedoelde.
Overigens moeten hypothetische abilities nog steeds wel logisch in elkaar zitten. Het komt niet voor niets niet voor.
We hadden het over een hypothetische ability.
Wat maakt het dan uit of die gedrukt is of niet?
De spelregels bestaan niet uit een opsomming van alle abilities die wel eens gedrukt zijn hoor...
Je kan toch in het algemeen erover discussiëren?
Dat maakt wel uit want 'pay 3 life' wordt niet gedrukt, dan staat er altijd OF you may pay, OF you lose.
@Rith: Naja, zo lang dan maar duidelijk is dat het niet werkt vanwege het "if you do" gedeelte... en niet zo zeer omdat je geen levens kunt betalen.
Overigens kun je deze discussie natuurlijk helemaal in het algemeen trekken over triggered abilities die twee dingen doen waarvan de eerste niet kan. En de veelgemaakte fout is dan dus dat de tweede automatisch ook niet door gaat.
@Koen: Dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Het ging er juist om dat je levens moet betalen en dat er dan al dan niet iets gebeurt. Wat volgens jou dus niet zo gebeuren als je die levens niet kunt betalen. Maar dan maakt een extra "you may" natuurlijk geen fluit uit.
Legendary Creature - Elf Wizard 2 / 3
Players can't draw cards.
At the beginning of each player's draw step, that player loses 3 life, searches their library for a card, puts it into their hand, then shuffles their library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/1/2008
Maralen prevents players from drawing cards for any reason, including as a cost, as an effect, and as a result of the “draw a card” turn-based action during the draw step.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, no player can lose the game due to being instructed to draw a card with an empty library.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, replacement effects that instruct a player to do something instead of drawing a card won’t work.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, a player can’t choose to draw cards (or choose to have another player draw cards) as a spell or ability resolves. For example, if you cast the Development side of Research // Development (“Put a 3/1 red Elemental creature token onto the battlefield unless any opponent lets you draw a card. Repeat this process two more times.”), you’ll put three Elemental tokens onto the battlefield because your opponents can’t “let you draw a card.”
4/1/2008
The effect of the triggered ability is mandatory. The life loss isn’t a payment; you’ll lose 3 life even if you have 3 or less life left. Unless your library is empty, you must put a card from your library into your hand.
4/1/2008
In a Two-Headed Giant game, Maralen’s triggered ability will trigger twice per draw step (once for each player on the active team). Maralen’s controller chooses the order to put the abilities on the stack.
Decktips