Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Recurring Nightmare

Serie: Exodus (EXO)

Rarity: Rare Exodus Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Exodus
 4
69,95    
Recurring Nightmare | Exodus

 Op voorraad 

€ 69,95 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-7-2014 17:56:00

Een vraag over de mogelijkheden op deze kaart te reageren. Het ligt namelijk voor de hand dat als je 1 beest hebt liggen en de RN speelt men dat beest proberen weg te krijgen. In reactie op het spelen van RN het ene beest slopen zou moeten werken.

Een maat van me zei echter dat als de RN al ligt en je een beestje speelt je dan na het spelen als actieve speler eerst priority krijgt en dus je verse beest kan saccen voordat iemand kans krijgt het te slopen. Een uitzondering daarop lijken beestjes met enters the battlefield abilities, aangezien je met je removal op hun etb trigger reageert. De RN werkt alleen op sorcery speed, dus dan heb je net een kans voor die priority krijgt. Kan iemand duidelijk maken onder welke omstandigheden de RN tegen te houden is? Alvast bedankt.

5-7-2014 15:02:00

/m/ Muse /m/

5-7-2014 14:12:00

"I've had Recurring Nightmares that I was loved for who I am and missed the Opportunity to be a better man" - Muse / Hoodoo

21-11-2013 20:55:00

blijft n goede kaart

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-6-2013 12:58:00

De volgorde is: announcen -> target(s) kiezen -> cost betalen -> ability telt als geactiveerd.

Vyse (159) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-6-2013 12:51:00

Zie de NederMagic FAQ onder de kaart

11-6-2013 12:50:00

Is het nou ook mogelijk om met recurring nightmare 1 beest te saccen en datzelfde beest weer terug te halen? Of is het zou dat je op het moment van saccen al een legal target had moeten kiezen?

14-3-2013 15:40:00

De kaart heeft enorme design-flaws, wat echt te vaak en te makkelijk is misbruikt (zie eerste paar zinnen hier bijvoorbeeld). Ben héél blij dat deze gebanned is in Commander! Wat een last is deze kaart zeg, zet echt een stempel op anderzijds leuke potjes casual multiplayer omdat je niets anders meer ziet zodra je 'm één keer gezien hebt (en *poof* hij is weer weg *poof* dikzak zoals Yosei op tafel, en *poof* wissel om voor Kokusho, en *poof* Yosei, en *poof* Kokusho... Etc, etc... En ik stond erbij en keek er naar...

...huilend...

...wanhopig...

...achter gewapend glas toe te kijken).

14-3-2013 15:23:00

dat snap ik wel.

leslie heeft het me duidelijk gemaakt betreft de dubbele punt in een kaart zijn ability. pas als de nightmare terug naar mijn hand gaat mag er gereageerd worden voor er een beestje uit mijn grafbak in het spel komt.

maar als hij in het spel komt en er zijn geen effecten die op de stack komen (zoals je als voorbeeld aan gaf) dan heb ik dus prioriteit en kan ik mijn nightmare gewoon gebruiken.

duidelijk en bedankt voor de uitleg.

14-3-2013 15:18:00

Wat ik bedoelde was stel dat er een kaart in het spel ligt die zegt "whenever an enchantment enters the battlefield exile target creature." dan komt hij in het spel en gaat er een trigger op de stack waar alleen op mag worden gereageerd met instants en dus dan heb je geen tijd om de recurring nightmare te gebruiken voor je tegenstander een disenchant kan spelen (correct me is i'm wrong).

14-3-2013 15:14:00

ehh je mag wel als tegenstander reageren op het spelen van een spell, maar dan kun je hem nog niet disenchanten want dan ligt hij nog niet in het spel. En na de spel resolved dus in het spel komt krijg je als eerste zelf weer priority.

14-3-2013 15:12:00

oke, dat maakt deze kaart heel vervelend ja. niemand die hem op de battlefield laat liggen, lijkt mij. ik niet tenminste

14-3-2013 15:10:00

Nee, zo werkt het óók niet.

Je cast Recurring Nightmare, geeft priority door. Niemand wil reageren, Recurring Nightmare resolvet en ligt nu pas op the battlefield. Jij ontvangt weer priority. Als je meteen misbruik wil maken van dit moment, kan je Recurring Nightmare's cost betalen (sacrifice a creature, return Recurring Nightmare) en de ability met legal target op de stack doen. Nu kunnen mensen alleen nog reageren op het 'return target creature from your graveyard to the battlefield', alleen dit ligt namelijk op de stack, de cost is al betaald/gebeurd. Alleen reageren met kaarten zoals Suffer the Past of Stifle werken nog tegen Recurring Nightmare's effect.

14-3-2013 15:03:00

dus als ik deze speel (in mijn main phase natuurlijk) en ik speel daarna nog 2 kaarten of zo dan kan er dus niets gedaan worden?

bv. als ik over wil gaan naar mijn combat phase dan mag er pas een Disenchant oid gespeeld worden?

14-3-2013 14:55:00

Je tegenstander krijgt pas priority als jij stopt met dingen spelen mits er niks triggered (op de stack komt). Dus je speelt deze er gebeurt niks en je mag daarna weer wat doen zonder dat hij de kans krijgt iets te spelen.

Oracle

Enchantment 

Sacrifice a creature, Return Recurring Nightmare to its owner's hand: Return target creature card from your graveyard to the battlefield. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.

NederMagic FAQ

Vraag: Mag je bij deze kaart het creature dat je sact ook zelf uit je graveyard halen?
Antwoord: Nee, want je moet voordat je de cost betaalt de targets al aanwijzen. En op dat moment is het creature dat je wil gaan saccen nog op het battlefield en nog niet de graveyard.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy
Banned in: Commander

Officiele rulings

4/15/2013
If you cast this as normal during your main phase, it will enter the battlefield and you’ll receive priority. If no abilities trigger because of this, you can activate its ability immediately, before any other player has a chance to remove it from the battlefield.

Decktips