Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Spellbinder

Serie: Darksteel (DST)

Rarity: Rare Darksteel Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Darksteel
 6
3,95
 1
49,95
Spellbinder | Darksteel

 Op voorraad 

€ 3,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
6-1-2011 15:01:00

Searing Wind

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2010 13:28:00

Dat zijn State Based Actions. Dat zijn de acties die het spel neemt om alles weer te laten kloppen. hier kun je erover lezen.

13-8-2010 13:16:00

Wat bedoel je met SBA?

13-8-2010 01:14:00

Dat moet dus wel Je maakt een copie van de spell en legt die op de stack, verder resolvet die copie als gewoonlijk. Beacon zegt dat je de kaart moet terugschudden als hij resolvet, en dat geldt ook voor de copie. Nadat je klaar bent met schudden, worden pas SBA gecheckt en houdt de copie op met bestaan. Het is natuurlijk onzin om een fysieke copie in je library terug te schudden die je er vervolgens als SBA weer uit moet verwijderen, maar het schudden is verplicht.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2010 01:09:00

Dat hoeft niet. Op het origineel wordt 'ga naar graveyard' vervangen door 'terugschudden', maar voor een copy wordt 'ga naar graveyard' vervangen door 'houd op met bestaan'.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2010 00:50:00

Bij de vraag over Beacon of Immortality, de token verdwijnt bij het terug shufflen, maar je moet toch alsnog wel shufflen?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 23:44:00

Mask of Memory filtert altijd wel aardig in een equipment deck.

(De cardtags doet het zonder spatie )

12-8-2010 23:43:00

OEPS!!

Nee, ik wil proberen om een Skyhunter Cub te gebruiken ervoor. En twee equipements. Whispersilk Cloak en Spellbinder.
Als boost om die te krijgen heb ik er Steelshaper Apprentice en Steelshaper’s Gift erin zitten.

Alleen moet ik nog iets uitvinden zodat ik die Beacon of Immortality wat makkelijker trek.

12-8-2010 23:27:00

Gebruik je een Aesthir Glider ofzo.

12-8-2010 23:17:00

Hmm... O ja .
Je doet natuurlijk geen damage, maar er is wel een combat. Maar het gaat dus niet op dat is duidelijk.
Bedankt

12-8-2010 23:17:00

Vroegah, volgens mij voor 1996 was het de regel dat als je Ornithopter of een beestje met 0 schade doorkwam ook als schade telt. Tegenwoordig is dat dus niet meer, dus zal hij ook geen schade doen. Misshcien was hij verward met de oude regeling.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 23:15:00

Hoe wil je met een 0/2 creature combat damage doen?

12-8-2010 23:13:00

Oke, dus je kan deze combinatie dus vaker maken.
Als hij de player maar combat damage doet? Dus dat zou ook met een 0/2 creature kunnen.

12-8-2010 23:07:00

Dat was precies wat ik bedoelde : )

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 23:02:00

Een copy is niet fysiek aanwezig dus terugschudden is lastig..
Nu even het echte antwoord:
Je maakt een copy van je Beacon met deze. Je verdubbelt je life total. Normaal zou je beacon in plaats van naar je graveyard gaan, teruggeschud worden in je deck. Maar:
"704.5e If a copy of a spell is in a zone other than the stack, it ceases to exist. If a copy of a card is in any zone other than the stack or the battlefield, it ceases to exist."
Hierdoor gaat de copy niet naar je graveyard en houdt hij gewoon op met bestaan. Er gebeurd verder niets met je Spellbinder.

Oracle

Artifact - Equipment 

Imprint - When Spellbinder enters the battlefield, you may exile an instant card from your hand.
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may copy the exiled card. If you do, you may cast the copy without paying its mana cost.
Equip 4

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
Spellbinder’s second ability allows you to create a copy of the imprinted instant card in the Exile zone (that’s where the imprinted instant card is) and then cast it without paying its mana cost.

12/1/2004
You don’t pay the spell’s mana cost. If the spell has X in its mana cost, X is 0. You do pay any additional costs for that spell. You can’t use any alternative costs.

12/1/2004
If the copied card is a split card, you choose which one side of it to cast, but you can’t cast both sides. You can choose the other side later in the game, though.

12/1/2004
Spellbinder imprints a card only once, when it enters the battlefield. Attaching Spellbinder to a creature doesn’t trigger its enters-the-battlefield ability.

3/1/2005
The creation of the copy and then the casting of the copy are both optional.

Decktips