Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dawn Elemental

Serie: Scourge (SCG)

Rarity: Rare Scourge Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scourge
 -
0,90
 -
2,95
Dawn Elemental | Scourge

Prijs:

€ 0,90

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-2-2010 22:15:00

Ik speel deze kaart met Light from Within Daar is hij volgens mij voor gemaakt!

11-2-2010 22:06:00

Lethal damage is considered as however much damage is needed to make up the difference between damage already marked on the creature from before the assignment was made, and the toughness of the creature. Effects that would alter the amount of damage that actually gets dealt are not taken into account at this stage. When the damage is dealt, there may be replacements that alter the amount of damage or prevent it entirely. This is where the protection can step in and shield the creature.

11-2-2010 22:06:00

Gooi een Pariah op deze man dan gaat het beter.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-2-2010 22:04:00

Het is een 3/3 toch? (Dus die 4 moet een 3 zijn.)

Hoeveel hij "absorbeert" is een beetje afhankelijk van hoeveel schade je assignt aan hem, maar het handigste is inderdaad om 3 damage (de hoeveelheid die lethal zou zijn) te assignen en de rest eroverheen te laten gaan, waardoor er dan dus nog 47 door gaat.

Je mag volgens de regels ook meer dan 3 (zijn toughness) assignen op hem, maar in dit geval heb je daar niks aan. (Minder dan 3 mag dan weer niet.)

Met zijn ability prevent hij alleen de schade die op hem gedaan wordt (die 3 dus) en niet de trample schade die eroverheen gaat.

11-2-2010 22:02:00

If a creature with trample is blocked by a creature that it cannot destroy (such as if the creature has (protection), it must first deal damage to that creature at least equal to its toughness, and may deal the rest to the defending player. The defending creature will survive because of its ability, but the extra damage will still "trample through" to the defending player.

A green 7/7 trampler, blocked by a 2/2 with protection from green, will still have to assign 2 damage to the blocker; the rest can be assigned to the defending player. This won't kill the blocker due to the protection, but that doesn't matter.


protection prevent ook damage, ik zeg er gaat 47 dmg door

11-2-2010 22:00:00

hij vangt drie... de rest trampeld door.

Tram (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-2-2010 21:54:00

ff een vraag, we zijn nu met een potje bezig, en wat gebeurt er als deze kaart een 50/50 trample vangt? absorbt die alle dmg of alleen 4?

Oracle

Creature - Elemental 3 / 3

Flying
Prevent all damage that would be dealt to Dawn Elemental.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips