Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Umezawa’s Jitte

Serie: Grand Prix (GPX)

Rarity: Rare Grand Prix Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Betrayers
 8
19,95
 -
169,95
FtV Lore
 2
14,95    
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Grand Prix
 -
19,95    
Umezawa’s Jitte | Grand Prix

Prijs:

€ 19,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2016 16:55:00

Hangt ervanaf.

Ik speel Auriok Steelshaper in een soldier/equipment deckje en dat werkt super. Puresteel Paladin lijkt me ook super vanwege de card advantage.

Maar buiten dat moet je uitkijken dat je je deck niet vol stopt met kaarten om een probleem op te lossen dat je zonder equipments niet eens had gehad.

Sigarda’s Aid zou ik zelf niet zo snel spelen. De ervaring leert dat ik dan beurt 1 Sigarda's Aid kan spelen en beurt 2 een equipment. Maar ik denk niet dat mijn tegenstander dan onder de indruk is.

(Daarnaast heeft Sigarda's Aid nog het probleem dat je er geen twee van wilt hebben liggen, want dan heb je wederom een kaart die niks doet.)

24-8-2016 16:41:00

Hmm, I totally get it! but what about kaarten die je equipment kost goedkoper maakt like: Sigarda’s Aid, Puresteel Paladin en Auriok Steelshaper of Sai of the Shinobi

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2016 16:33:00

Heel concreet waar ik zelf tegenaan loop (ongeveer hetzelfde wat Arjan zegt):

1) Hoe vaak heb je wel niet dat je tegen een equipment aan zit te kijken, maar dat je geen creature hebt? Dan heb je een kaart liggen die niks doet.

2) Voordat het equipment wat gaat doen, moet je de mana cost + de equip cost ophoesten. Jitte is een van de goedkopere equipments, maar zelfs met die ben je vier mana verder voordat hij uberhaupt wat gaat doen.

24-8-2016 16:17:00

equipments worden toch best veel gebruikt? alle ...blade decks werken op Swords of Y and Y en ook jitte, Batterskull en kaarten als Lightning Greaves zien best veel play.

De inherente zwakte van het kaarttype blijft dat ze afhankelijk zien van een andere kaartsoort (creatures) om iets te doen normaliter, en dat ze best manaintensief zijn. Daarom speel je geen deck met 20 land en 40 equipments, bij wijze van spreke.

24-8-2016 15:59:00

Miss een domme vraag maar wat is de reden waarom equipments zo weinig gebruikt word ik bedoel dan echte equipment decks? Ik weet bijv. waarom aura's zo weinig gebruikt word vanwege de kaart disadvantage maar bij equipments heb je dat probleem toch niet?

Official Rules Advisor Joost (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-11-2014 23:17:00

Ik weet nog dat zelfs creatureloze decks 4x jitte speelden.
Omdat de beste manier om van jitte af te komen het spelen van jitte was

22-9-2014 08:54:00

Bibberrrr toen dit ding T2 legal was en op tafel geklapt werd.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2014 21:33:00

quote: "Je kunt wel met een first strike creature de counters nog gebruiken voordat je oppo's creature combat damage doet."


Hou er dus wel rekening mee dat je op die manier niet meer schade doet. Maar bijv. alleen de toughness van je creature kunt verhogen of het andere creature dood kunt maken voordat hij schade doet.

21-9-2014 21:00:00

Je kunt wel met een first strike creature de counters nog gebruiken voordat je oppo's creature combat damage doet.

Al helemaal leuk met double strike...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2014 19:51:00

Nee. Op het moment dat hij triggert, is de combat damage al gedaan.

(Combat damage gaat niet meer via de stack, maar zoals jij het omschrijft, heeft het sowieso nog nooit gewerkt.)

Het kan wel bij double strike: In de first strike combat damage step schade doen en dan voordat je naar de regular combat damage step gaat, de counters eraf halen.

21-9-2014 19:45:00

Werkt de jitte ook zo dat wanneer ik aanval me een 1/1 creature met de jitte ik hem diezelfde combat direct 5/5 kan maken?
(kan ik dus combat damage doen, hem groter maken en dus meer combat damage doen voordat de damage resolved)?

29-1-2014 17:54:00

Dat maakt hem nog beter dan dat hij al is. De counters zitten op de equipment en niet op het beest (dat doorgaans wordt doodgemaakt).

29-1-2014 17:25:00

Jazeker! Je mag ze ook removen als de Jitte niet equipped is.

29-1-2014 17:25:00

Removen van de counters is toch op instant speed?

24-1-2014 14:15:00

bedankt allemaal voor de uitleg!!
mijn beestjes worden nooit meer dood gebolt!

Oracle

Legendary Artifact - Equipment 

Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.

2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.

2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.

Decktips