Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 3,50
FOIL
€ 9,95
Onderstaande discussie heeft me op ideeën gebracht en zal eens kijken als ik ruimte kan maken voor zowel Thada Adel, Acquisitor als Rootwater Thief in mn highlander
Tja. ik heb er ook voor gekozen om een EDH te bouwen zonder enige counterspell. Maar ik wil wel voorkomen dat zoals eerder al gezegd geen vervelende ventjes op het bord komen waar ik gewoon niks aan kan doen. Anders is het ook zo van: sit back and "enjoy" the show. Thada Adel speelt ook prettig. Maar daarom stop ik ze er ook gewoon beide in.
Voordat deze discussie uit de hand loopt: aub niet met modder naar elkaar gooien en persoonlijke opmerkingen maken!
Als je in een EDH-meta speelt met veel combo-decks, is de Thief een must. Als je in een Timmy-meta speelt waarin mensen counterspells afkeuren en combo's niet voorkomen, is de Thief nutteloos. Als in je meta veel artifacts gespeeld worden (en eerlijk gezegd ken ik geen enkel EDH-deck dat 0 artifacts runt (denk maar aan Sol Ring), is Thada Adell weer erg goed.
Als je EDH deck om één kaart draait dan is het bij voorbaat al een slecht deck. EDH is bedoeld om allemaal coole dingen te doen, niet om te voorkomen dat iedereen coole dingen kan doen. Counterspells zijn om die reden ook saai in EDH. Als ik wil winnen met EDH dan pak ik wel een mono blauw azami of vendillion clique deck vol counters enzo. Maar ik wil niet winnen, ik wil dat iedereen coole dingen kan spelen en het een leuk potje wordt.
Speel jij ook met Extract? en Sadistic Sacrament? Of Traumatize en {=tunnen vision}?
Als je EDH een beetje snapt, dan snap je ook dat deze kaart goed is in EDH.
Je mag van alles maar 1 kopie hebben.
Dus wanneer je combat damage met dit ding doet, kan je 1 gevaarlijke kaart removen.
Kaarten die steeds terug kunnen komen, of waar je gewoon heel erg moeilijk vanaf komt zodra de kaart eenmaal ligt.
Volrath's Stronghold
Ll die Eldrazi dingen die je library terug schudden incl. de Eldrazi dude zelf.
Enigma Sphinx.
Genesis.
Moet ik doorgaan?
Er zijn genoeg enge targets die je met deze knakker weg kan halen.
Oja, en ik vergeet bijna dat sommige mensen een infinite combo of lock in hun EDH hebben, die kan je met deze kaart ook verstoren. ;o)
Oja, want die doet hélemaal niks als je opp geen artifacts speelt. Ach, smaken/meta's zullen wel verschillen he.
wat een onzin is dat. ik speel in mijn EDH decks meestal 60 coole verschillende kaarten. Als daar een van wordt weggehaald blijven er nog 59 over. Het maakt echt niet uit dat er 1 kaart uit je deck verdwijnt. Als ik deze in mijn openings hand zie met EDH dan vind ik het een verspilde kaart die ik het liefst gewoon weg mulligan(in andere woorden, ik zou em nooit spelen).
Geef mij maar een Thada Adel, die heeft een soort gelijk effect maar die is wel goed
Volgens mij mis je het punt hier Erwin. Het gaat er niet om dat je je opp gaat millen, maar in EDH mag elke kaart slechts 1x spelen. Als je dus (met deze bijvoorbeeld) een kaart eruit haalt, staat dit (bijna) gelijk aan als je bij een normaal deck alle kopieën van deze kaart eruit zou halen.
Nou ik had een beetje het idee, dat deze kaart vroeger een stuk populairder was dan nu...maar zeker! in EDH is ie lekker.
nee, dit ding is echt niet goed in edh.. so what dat je een kaart eruit haalt, dan blijven er nog zo'n 80 over.
hoezo "toch wel", hij is naar mijn mening altijd nice geweest. Zeker in EDH
Deze blijft toch erg nice naar mijn mening.
Creature - Merfolk Rogue 1 / 2
U: Rootwater Thief gains flying until end of turn.
Whenever Rootwater Thief deals combat damage to a player, you may pay 2. If you do, search that player's library for a card and exile it, then the player shuffles their library.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips