Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cavern of Souls

Serie: Ultimate Masters (UMA)

Rarity: Mythic Ultimate Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 -
64,95
 -
169,95
Modern Masters 2017
 -
59,95
 -
149,95
Ultimate Box Toppers
 -
149,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
95,00
Zendikar Rising Expeditions
 -
0,01
 -
0,01
Cavern of Souls | Ultimate Masters

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 95,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
15-9-2015 14:09:00

@Bartel:

Ik heet Arjan . Ik volg toch echt je redenatie niet. Als ik binnen 10 boosters kopen redelijk zeker ben dat ik een playset Cavern of Souls geopend heb (bijvoorbeeld), dan zal ik niet nog gauw er 10 of 100 openen, gewoon omdat a) ik de kaart genoeg heb en b) de lage rarity gegandeerd impact heeft op de waarde van de kaart.

Hoe is WotC daar bij geholpen? Hoe verkopen zij hierdoor meer boosters?

15-9-2015 13:26:00

Hele dure kaarten die op de restricted lijst staan vind ik prima als die duur blijven maar al het andere mag gewoon vaker gereprint worden. Dat daar een waarde daling ontstaat op sommige oude kaarten is niet eens erg.

Want echte handelaars die boosters openen zullen dan relatief meer waardevolle kaarten kunnen krijgen. Waardoor rendabeler en minder risicovol wordt om boosters te openen. Boosters openen wordt toch voor groot deel bepaald door de waarde van een kaart in standaard. Dit zal de verkoop voor WotC ook stimuleren. Het zal dan enkel hard aantikken op mensen die speculeren dat bepaalde kaarten schaars en duur worden en dus soms massaal kaarten vasthouden.

Daarbij zie je alsnog dat sommige kaarten meerwaarde hebben door leeftijd of art waardoor de originele kaart nog steeds veel duurder blijft.

Imho zou WotC er dus gewoon moeten kijken en ieder jaar wel modern masters kunnen uitbrengen met de meest gewenste kaarten. Dat een groep mensen die het spel verzieken voor een ander daar last van hebben. Mwah jammer voor ze.

14-9-2015 19:45:00

@Andre: Ik heb het juist heel goed gelezen. Ik vind inderdaad dat dure oude kaarten moeten worden beschermd tegen prijsdalingen door reprints, en dat het voor WotC en handelaars financieel interessant moet blijven.

Daarom stel ik ook niet voor te reprinten. Ik stel juist voor eventueel NIEUWE kaarten die zo universeel inzetbaar zijn dat iedereen ze per definitie 4x in elk deck wilt, van het caliber Cavern of Souls, of for that matter Deathrite Shaman, in een lagere rarity te printen, opdat inderdaad iedereen die 4x kan gebruiken, en de niet universeel inzetbare (dus meer deckspecifieke) topkaarten zoals nu al rare of mythics uit te brengen.

14-9-2015 18:55:00

Een reprint op common is onnodig maar imho zouden speciale landen vaker reprinted mogen worden. De waarde van landkaartjes is extreem. En die extreme prijs komt natuurlijk door vraag en aanbod, en omdat landjes in veel decks kunnen vaak. Zeker bij Modern bepaald de manabase al vaak heel snel een groot deel van de prijs.

En hoewel ik van mening ben dat het natuurlijk nog wel rendabel moet zijn voor magic handelaren om boosters te openen en daaruit kaarten te verkopen. Heb ik echter geen medelijden met iemand die gaat speculeren met kaart waarde op lange termijn. Mensen die bewust schaarste van kaarten maken om hun waarde te doen stijgen. Soms zijn mensen er snel genoeg bij om te zien dat een kaart veel waard wordt. Die hebben soms een complete map vol met Jace's en als opeens de prijs daalt ivm een ban of reprint heb ik 0% medelijden met hun. Magic moet gewonnen worden op de speeltafel niet in de portemonnee

14-9-2015 18:19:00

Ja, op common reprinten is nogal zot, vandaar ook de toegevoegde smiley .

Wat Bartel voorstelt lijkt me een prima idee.
Want hoewel Wizards zeer zeker kundige economen heeft, wordt het spel daar niet per se beter van. Meer geld voor Wizards betekend niet automatisch dat het spel er op vooruit gaat.

Er zit nogal een verschil tussen het spel en de kaartwaardes nu versus 8 jaar geleden. Naar mijn inzien is de kaarteconomie (en daarmee ook het spel) er niet beter op geworden. Ze is er nu slechter aan toe.





14-9-2015 15:20:00

@Bartel:

Ik krijg van die opmerking nou niet echt het idee dat je gelezen hebt wat bijvoorbeeld Dustin onder je post. Wat is WotC er nou bij gebaat om hun meest gewilde producten voor een habbekrats aan te bieden? Juist de goede en schaarse kaarten zorgen er voor dat mensen überhaupt boosters gaan opentrekken -en Wizards dus geld verdient. Dat wizards geld verdient, is overigens een goed iets want dat houdt het voor hen interessant om magic te blijven maken.

Je denkt veel te veel vanuit je eigen spelersperspectief en je lijkt niet stil te staan bij wat een dergelijke benadering zou betekenen voor de mensen voor wie jouw hobby in feite hun broodwinning is.

Beter magic met dure kaarten waar moeilijk aan te komen is, dan helemaal geen magic at all, vind ik.

14-9-2015 14:59:00

De oplossing is mijns inziens niet dat ze bestaande kaarten gaan reprinten, maar dat ze kaarten waarvan nog voor dat ze gedrukt worden, inzien dat die heel duur zouden kunnen worden, in een andere rarity gingen drukken. Dan worden ze uberhaupt niet zo duur, en dan kan iedereen er genoeg krijgen.

14-9-2015 11:42:00

Als de prijzen omlaag moeten dan moeten de boosters ook goedkoper worden. Als je nu boosters opent heb je gemiddeld amper de kaartwaarde eruit. Een paar kaarten worden duur, maar het overgrote deel van de kaarten uit een serie is amper nog wat waard na een tijdje.
Als alle goede kaarten als speciale goedkope uitgave komen gaan mensen minder boosters kopen. Of juist de kaarten die wel gespeeld worden maar niet speciaal apart uitkomen worden dan de nieuwe dure kaarten. Dealers willen toch wel de boosterprijs terugverdienen uiteindelijk. Het loont nu eigenlijk al niet om boosters te openen voor ons.

14-9-2015 11:38:00

Ik denk persoonlijk dat Wizards vrij goed weet wat de verkoop helpt en als je ziet hoe de populariteit van MtG is gestegen in de afgelopen paar jaar (of nouja, sinds dat ze begonnen zijn) dan denk ik dat Wizards het goed doet.
Daarbij denk ik dat Wizards wel een paar goede economen in dienst heeft die gewoon modellen maken waarin ze kunnen voorspellen wat er gebeurt als ze bepaalde kaarten reprinten.
Voor de Goyf hebben ze dat bijvoorbeeld heel slim gedaan: iedereen wilde MMA en MMA2015, maar omdat de oplage zo beperkt was heeft het de prijs niet echt doen dalen. Ofwel: veel verkoop voor Wizards zonder daarbij de markt heel erg te beinvloeden.
Populaire, dure, kaarten reprinten op common gaat ervoor zorgen dat de markt in gaat storten (zoals Dustin ook al aangaf).

Er zijn altijd discussies over dure kaarten. Elke vintage speler wil P9 kaarten hebben, elke legacy speler wil duals hebben, elke modern speler wil Goyfs hebben en elke standaard speler wil boosters voor een euro.

Voor jou zou het goed zijn, maar voor heel veel spelers niet. Ik speel legacy, maar niet zo heel erg actief. hartstikke leuk, maar als ze de reserved list afschaffen en duals gaan reprinten ga ik mijn verzameling verkopen.
Nu kan ik er geld instoppen in de wetenschap dat, ook al speel ik niet super veel, de kaarten waarde houden.

EDIT: Overigens is een reprint van Cavern of Souls helemaal niet onwaarschijnlijk, maar gewoon niet op common Wizards heeft eerder ook al '40+ kaarten gereprint in normale sets (fetchland).

14-9-2015 11:13:00

Natuurlijk moet Wizards eraan verdienen, maar het helpt de verkoop ook als het spel betaalbaar blijft. Ik heb al jaren geen nieuw product van wizards meer gekocht. Standard of modern bijhouden is me gewoon te duur.

Vrije marktwerking is iets dat sowieso doorgaat natuurlijk, maar Wizards bepaalt wel de schaarste van het product.

14-9-2015 11:07:00

Als Wizards geen winst meer maakt op Magic, wat denk je dan dat er gebeurt? Juistem, dan stoppen ze met Magic maken...
Het "kaartwaarde systeem" zoals jij dat noemt heet vrije markt werking bij een relatief schaars en gewild product. Ik ben ook niet blij dat kaviaar duur is en spruitjes goedkoop...

14-9-2015 11:04:00

Het zou het magic kaartwaarde systeem zoals we dat kennen om zeep helpen idd...

Maar het zou best beter kunnen denk ik. Het kaartwaarde systeem zit momenteel niet goed in elkaar naar mijn mening. Nouja, niet goed voor mij. En daar zit het hem waarschijnlijk in. Als het wel goed is voor wizards of the coast, dan zal het zo gaan als het hen goeddunkt. Daar heb ik helaas weinig inspraak in.

Wat Cavern of Souls betreft, dit is typisch zo'n kaart die meer reprints nodig heeft, omdat er zoveel decks zijn die hierom vragen. Nagenoeg ieder tribal deck heeft liever dit landje dan een ander landje in zijn deck. En weinig deckstrategieën zijn zo populair als tribal.

14-9-2015 10:33:00

Nee, alsjeblieft niet. Dat zou Magic om zeep helpen... Mensen kopen nu boosters (en dealers maken boosters open) omdat de kaarten die je opent wat waard kunnen zijn. Mensen zijn bereid om dure kaarten te kopen voor hun decks, omdat ze weten dat kaarten hunwaarde min of meer behouden (en vaak zelfs in waarde stijgen). Als je weet dat elke dure kaart op common gereprint gaat worden en dus geen enkele kaart zeker kan zijn van enige waarde, gaat niemand meer boosters kopen, wil niemand meer betalen voor losse kaarten (wacht maar tot ze gereprint worden en niets meer waard zijn), en stort het spel in. Dat is ook de reden dat we de Reserved List hebben.
Ja, Cavern is duur, niet iedereen kan zich permitteren om er een playsetje van aan te schaffen, maar als je het kunt, is het redelijk risicoloos dat te doen: je kunt namelijk later altijd weer de kaart verkopen tegen een redelijke prijs (misschien maak je wat winst, misschien betaal je een beetje voor het gebruik en het speelplezier). Nou ja, risicoloos zolang ze deze niet als common reprinten...

14-9-2015 09:35:00

In een door kaartwaarde gevormde meta geldt het recht van de rijkste.

Doe mij maar een reprint als common.

14-9-2015 08:47:00

Kaarten die duur worden hoeven niet meteen gereprint te worden hoor
Als dat zou gebeuren zouden namelijk veel meer spelers kiezen voor de decks die die (vroeger zo dure) kaarten gaan spelen, en daardoor krijg je een eenzijdige meta... En daar wordt niemand blij van

Oracle

Land 

As Cavern of Souls enters the battlefield, choose a creature type.
T: Add C.
T: Add one mana of any color. Spend this mana only to cast a creature spell of the chosen type, and that spell can't be countered.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/7/2018
You must choose an existing creature type, such as Human or Warrior. Card types such as artifact can’t be chosen.

12/7/2018
The spell can’t be countered if the mana produced by Cavern of Souls is spent to cover any cost of the spell, even an additional cost such as a kicker cost. This is true even if you use the mana to pay an additional cost while casting a spell “without paying its mana cost.”

Decktips