Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Duplicant

Serie: Commander 2018 (C18)

Rarity: Rare Commander 2018 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 2
1,95    
Commander 2018
 -
2,50    
Commander 2021
 7
1,00    
Commanders Arsenal
 -
4,95    
Alle kaarten uit het Commanders Arsenal zijn FOIL en tournament legal.
Double Masters
 5
1,00
 -
3,95
Eternal Masters
 -
2,50
 -
4,95
Kaladesh Inventions
 -
24,95    
Mirrodin
 -
1,50
 -
9,95
Duplicant | Commander 2018

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
28-8-2010 21:33:00

Even checken of ik hem nou helemaal snap big smile

Blijft deze kaart na het imprinten een artifact?

Zo ja, dan is hem bouncen met bijv. {Master Transmuter} wel erg sterk. Met nog een tezzeret erbij lekker blijven exilen.

Bedankt vast winking smile

30-6-2010 15:27:00

Het is vaak handig om te onthouden dat als iets de battlefield verlaat en weer terug komt, het als een nieuw object gezien wordt. (afgezien van phasing dan).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2010 13:24:00

Het eerste inderdaad.

(Ik vermoed trouwens dat hij de ge-imprinte kaart al kwijt is, op het moment dat hij de battlefield verlaat.)

30-6-2010 13:19:00

Stel deze kaart komt opnieuw in het spel (bijv. Momentary Blink ), wat gebeurt er dan?
- verliest hij de eerste imprint en je mag een nieuwe creature removen
- houdt hij de eerte imprint en je mag geen creature removen
- je mag iets removen en dan zitter er twee op hem geïmprint
ik neem aan het eerste,
alvast bedankt

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 20:39:00

Met stoppen bedoel ik natuurlijk niet gestopt met magic maar gestopt met het potje (scoopen).

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 20:15:00

Even doorgeven aan mijn speelgroepje, want dan ben ik oneerlijk gestopt (ik was gestopt omdat ik vals zou hebben gespeeld zegmaar en een 25/25 master of etherium had overgenomen). Maar die was dus gewoon eerlijk overgenomen

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 20:12:00

Er is een bijzonder groot verschil tussen "+X/+X" en */*

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 20:03:00

Dus zelfs na het exilen blijft de master als het ware (bij 9 artifacts) 9/9 en wordt mijn duplicant ook 9/9. Want mij werd verteld dat het een soort +X/+X/ was, en dat ik dus een 0/0 beestje overnam

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2010 15:33:00

Als de waarden voor */* bepaald kunnen worden, dan gelden die waarden. Ze worden alleen nul als ze niet eenduidig bepaald kunnen worden.

Het aantal artifacts dat je controlled, is altijd eenduidig te bepalen, dus ook al is de kaart exiled, dan geldt dat als p/t.

---

CR 207.2. Some creature cards have power and/or toughness represented by a * instead of a number.

207.2a The card may have a characteristic-defining ability that sets its power and/or toughness according to some stated condition. (See rule 604.3.) Such an ability is worded "[This creature's] [power or toughness] is equal to . . ." or "[This creature's] power and toughness are each equal to . . ." This ability functions everywhere, even outside the game. If the ability needs to use a number that can't be determined, use 0 instead of that number.

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2010 14:53:00

Wat als ie een */* beestje overneemt? Krijgt hij dan de P/T op dat moment, of krijgt hij de P/T volgens de ability ( 0/0 ). Als je Duplicant letterlijk leest zegt ie dat hij de P/T overneemt en bijv. Master of Etherium zegt dat zijn P/T evenveel is als het aantal artifacts dat je hebt.

2-6-2010 00:03:00

Helaas is hij wat duur om makkelijk te spelen, dus ja, we zullen hem neit zo vaak in Sideboards zien.

2-6-2010

goede kaart om iona mee weg te halen, óf een baneslayer.. of een eldrazi, hou je nog iets leuks over ook

Oracle

Artifact Creature - Shapeshifter 2 / 4

Imprint - When Duplicant enters the battlefield, you may exile target nontoken creature.
As long as a card exiled with Duplicant is a creature card, Duplicant has the power, toughness, and creature types of the last creature card exiled with Duplicant. It's still a Shapeshifter.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
If no creature card is imprinted on Duplicant, it has its normal power, toughness, and creature type.

6/8/2016
Duplicant’s base power and toughness change to the imprinted card’s power and toughness. Counters and other effects that modify Duplicant’s power and toughness still apply.

6/8/2016
Abilities that define a creature’s power and toughness apply while that card is in exile, but abilities that add or subtract from it don’t. For example, the ability of Battle Squadron applies to determine Duplicant’s power and toughness, but the ability of Werebear doesn’t. Duplicant’s power and toughness are constantly updated if the exiled card’s power and/or toughness change.

6/8/2016
Duplicant keeps all creature types it had when the card was imprinted, including any types that Duplicant had gained.

7/13/2016
If a melded permanent is exiled by Duplicant’s triggered ability, that ability’s controller chooses the relative timestamp of the two meld cards. Duplicant looks at the information of the one with the later timestamp.

Decktips