Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,40
FOIL
€ 1,00
Andere versie wel op voorraad.
Even voor de duidelijkheid; als een kaart indestructible is uit zichzelf (Darksteel Colossus) of met bv. {=spearbreaaker behemoth}, dan haalt Ovinize indestructible weg. Maar met global effects (de ultimate van Elspeth, Knight-Errant niet.
Correct?
@ mab:
Bouncen! (hoewel het dan waarschijnlijk beter is om het artifactje met de counter erop te bouncen...)
Woops, je hebt gelijk inderdaad. Hij verliest zijn ability en is dus niet meer indestructible. Als iets anders hem zijn indestructibility zou geven (bijv, {=elspeth, knight errand}) dan blijft hij indestructible.
Correct me if I'm wrong, maar indestructible mag dan wel geen ability zijn, "Phylactery Lich is indestructible." is dat volgens mij wel.
Daar draaide de hele discussie rond de oude en de nieuwe wording van Dark Depths nu juist om.
Bijna goed. Snakeform laat indestructible niet verliezen! Het verschil is dat een creature indestructible IS (geen ability) en dus niet HEEFT (wat wel een ability zou zijn).
Oh en op hoe je iets dat indestructible is van tafel krijgt:
Removen (Path to Exile
-x/-x geven (Mutilate)
Zorgen dat de tegenstander het beest moet sacreficen (All Is Dust)
Indestructible laten verliezen ({=snake form})
De Lich overleeft. Damage doet niets met de toughness van een creature, maar blijft gewoon op het creature liggen tot het eind van de beurt. Creatures worden naar het graf gestuurd als ze lethal damage hebben. Lethal damage = damage gelijk aan de toughness (of meer).
Normaal geval:
Je lightning bolt een Baneslayer Angel. De angel heeft 3 damage, maar 5 toughness, dus ze leeft nog.
Vervolgens speel je Disfigure. De angel is nu een 3/3 met 3 damage. Dat is nu wel genoeg, dus de angel verhuist naar de graveyard.
In jouw geval: Lightning Bolt resolved.
Phylactery Lich is een indestructible 5/5 met 3 damage er op.
Disfigure resolved. Phylactery Lich is een indestructible 3/3 met 3 damage er op. Hij heeft geen toughness 0, dus daar gaat hij niet dood aan.
Hij heeft wel lethal damage, maar als indestructible heeft hij daar geen last van.
De volgorde waarin iets -x/-x en damage krijgt is niet relevant.
Als iemand een 5/5 creature lightning bolt dan wordt dat creature niet opeens 5/2. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet. Het blijft eeen 5/5, maar met 3 damage erop (wat is anders het verschil tussen disfigure en een shock op een beest spelen).
Indestructible betekend dat damage en destroy effecten geen effect erop hebben. Dus de lich wordt dan een 3/3 beest met 3 damage erop waar de lich geen last van heeft.
Ik heb indestructible nog niet helemaal door, vandaar de volgende vraag.
Stel: mijn oppo heeft een lich in spel.
Ik bolt de lich voor 3 damage. laat deze resolven.
Lich is nu 5/2
Ik geef hem daarna een disfigure (-2/-2)
Gaat de lich dan naar de graveyard?
Zo ja, is dit dan de enige manier/volgorde om hem van tafel te krijgen via direct damage en/of stat modifiers?
het is een 5/5 indestructible voor BBB, niet zeuren
counters kan je verplaatsen soms. is alleen wel veel moeite om te doen voor die lich zeg, als ie nou kon vliegen
Alleen proliferate verdubbeld alleen de counters die er al liggen dus 1 artifact krijgt 2 counters. Dat geeft wat problemen, het is bijvoorbeeld makkelijk omdat je alsnog maar 1 ding hoeft te vernietigen.
Dat was mij serieuze antwoord hierop.
Blijft leuk, filosoferen over nutteloze dingen.
Hier dan een niet serieus antwoord:
Je krijg dan net als Voldemort dat er in elke steen een deeltje van zijn ziel zit. De lich gaat pas dood als echt elk stukje ziel weg is
LOL dat was nog een redelijk serieus antwoord op mijn als grap bedoelde vraag
de ziel heeft maar 1 counter nodig om te leven, 1 counter kapot maakt dus niets uit
Creature - Zombie 5 / 5
Indestructible
As Phylactery Lich enters the battlefield, put a phylactery counter on an artifact you control.
When you control no permanents with phylactery counters on them, sacrifice Phylactery Lich.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/13/2018
Phylactery Lich’s first ability doesn’t target the artifact. No player may take actions between the time you choose an artifact and the time you put a phylactery counter on it.
7/13/2018
If you control no artifacts as Phylactery Lich enters the battlefield, its first ability won’t do anything. As soon as it enters the battlefield, its last ability will trigger (unless you control some other permanent with a phylactery counter on it) and you’ll have to sacrifice it.
7/13/2018
If Phylactery Lich and an artifact are entering the battlefield under your control at the same time, you can’t put a phylactery counter on that artifact. You must choose an artifact you control that’s already on the battlefield.
7/13/2018
Phylactery Lich’s last ability is a “state trigger.” Once a state trigger triggers, it won’t trigger again as long as the ability is on the stack. If the ability is countered and the trigger condition is still true, it will immediately trigger again.
7/13/2018
Phylactery Lich’s last ability checks your permanents for any phylactery counters, not just the specific one that it caused you to put on an artifact. For example, if you control two Phylactery Liches and two different artifacts with phylactery counters, neither Phylactery Lich will be sacrificed if one of those artifacts leaves the battlefield.
Decktips