Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nissa, Worldwaker

Serie: Archenemy Nicol Bolas (E01)

Rarity: Mythic Archenemy Nicol Bolas Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy Nicol Bolas
 -
4,95    
M15
 -
4,95
 -
19,95
Nissa, Worldwaker | Archenemy Nicol Bolas

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
18-8-2014 15:26:00

Wauw. Een kaart die onder de Mcm prijs zit!!!!

4-8-2014 11:53:00

Ja, wel een toppertje dit!

4-8-2014 10:56:00

Officieel is 'summoning sickness' geen technische term maar wordt het in de volksmond gebruikt om aan te duiden dat een creature niet meteen mag aanvallen als het binnenkomt. En verder wat Lookky zegt.

4-8-2014 01:39:00

Basically kan je het zo zien: alle permanents hebben summoning sickness. Alleen creatures hebben er last van. Je mag je Voltaic Key gewoon gebruiken in de beurt dat je hem gespeeld hebt. Een Metalworker echter niet; dat is immers een creature.

Maak je van je Voltaic Key een creature met Ensoul Artifact, dan mag hij alleen gebruikt worden als hij sinds het begin van je beurt onder jouw controle is. Heb je de Voltaic Key deze beurt gespeeld, maar maak je er daarna meteen een creature van, dan ziet het spel een creature wat summoning sickness heeft en mag hij weer niet gebruikt worden deze beurt.

4-8-2014 01:02:00

oké ik snap het nu behalve dan dat mij altijd verteld is dat artifects geen summoning sicness hebben klopt dat?

2-8-2014 11:00:00

Klopt helemaal. Nog de relevante regels, mocht iemand daar interesse in hebben:

302.6. A creature's activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can't be activated unless the creature has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. A creature can't attack unless it has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the "summoning sickness" rule.

305.6. The basic land types are Plains, Island, Swamp, Mountain, and Forest. If an object uses the words "basic land type," it's referring to one of these subtypes. A land with a basic land type has the intrinsic ability "{T}: Add [mana symbol] to your mana pool," even if the text box doesn't actually contain that text or the object has no text box. For Plains, [mana symbol] is {W}; for Islands, {U}; for Swamps, {B}; for Mountains, {R}; and for Forests, {G}. See rule 107.4a. Also see rule 605, "Mana Abilities."

2-8-2014 10:57:00

Elke kaart heeft summoning sickness, alleen merken creatures er iets van. Zodra een land een creature wordt en hij nog last heeft van summoning sickness mag ie dus niet tappen voor mana of aanvallen.

En technisch gezien staat er wel een tapsymbool op landjes, alleen hebben ze dat in de latere sets weggehaald omdat het toffer uitziet met gewoon dat plaatje, kijk hier maar eens

2-8-2014 10:22:00

volgens mij hebben ze geen summoning sicness aangezien er geen tab symbool op een landje staat en een land heeft sowieso nooit summoning sicness

24-7-2014 10:09:00

Helaas mag je ze dus ook niet eens tappen voor mana in die beurt

23-7-2014 21:34:00

Inderdaad.

Summoning Sickness Rule
Informal term for a player‘s inability to attack with a creature or to activate its abilities that include the tap symbol or the untap symbol unless the creature has been under that player‘s control since the beginning of
that player‘s most recent turn.

De landjes voldoen niet aan deze criteria (ze zijn namelijk niet sinds het begin van je beurt onder jouw control) en dus hebben ze summoning sickness.

TReX (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-7-2014 20:51:00

Die landjes die in het spel komen met de derde ability hebben toch summining sickness, wanneer ze beesten worden of zie ik het verkeert, dat je niet met die 4/4 elementals kan aanvallen?

Roland (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2014 11:27:00

Nee, $50,- is onzin. Een prijs rond de '20,- lijkt mij wat meer realistisch...

21-7-2014 11:15:00

Ze is niet verkeerd, maar zo goed dat ze naar de 50 dollar moet..? Ik zie het niet.

De foil is inderdaad niet verkeerd, dat geef ik meteen toe. Maar elke foil PW is leuk om te openen

Roland (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2014 10:54:00

Wat "en dan?" Dan zie je hoe goed deze kaart is. En dat ik 'm foil uit een booster trok is ook niet verkeerd...

21-7-2014 10:35:00

En dan?

Oracle

Legendary Planeswalker - Nissa 

+1: Target land you control becomes a 4/4 Elemental creature with trample. It's still a land.
+1: Untap up to four target Forests.
-7: Search your library for any number of basic land cards, put them onto the battlefield, then shuffle your library. Those lands become 4/4 Elemental creatures with trample. They're still lands.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
The type-changing effects of the first and third abilities don’t have a duration. They last indefinitely.

7/18/2014
If the land targeted by the first ability entered the battlefield this turn, it won’t be able to attack and its activated abilities with T in the cost (including its mana ability) can’t be activated (unless something gives it haste). The same is true for the lands put onto the battlefield with the third ability.

Decktips