Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Pyromancer Ascension

Serie: Modern Masters 2017 (MM3)

Rarity: Rare Modern Masters 2017 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2017
 -
1,00
 -
2,95
Zendikar
 8
0,75
 1
4,95
Pyromancer Ascension | Modern Masters 2017

Prijs:

€ 1,00

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Lucas (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2012 19:00:00

triggert Staggershock hier ook door?

Premium lid Fer (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2011 21:16:00

hij is leuk in copy decks zeker als je er 8 kan hebben
hier

Premium lid Fer (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2011 21:16:00

hijs wel vette art )moest wat van de post make(

20-9-2011 21:41:00

De laatste stap kan niet. Je mag dan maar 1 kaart pakken. De tweede Remand fizzeled (wordt gecountered) omdat hij geen legal target meer heeft. Deze is immers al gecountered door de kopie

20-9-2011 21:30:00

Hmm ik zat te denken over pyromancer met Remand .

Stel ik heb 8 island untapped in oppo's turn. Ik heb een Pyromancer op 2 liggen.

Oppo cast 'iets', ik speel remand (nog 6 over) en counter met de copy mijn eigen remand en pak een kaart.

Cast weer remand, en doe hem weer naar mn hand (nog 4 over). Pak een kaart.

Cast weer remand, doe hem weer terug met zn copy (nog 2 over) en trek een kaart.

Dan met de laatste 2 mana speel ik remand en laat ik zowel het origineel als de copy zijn 'iets' counteren. Mag ik nu 2 kaarten pakken?

Mag ik dus 5 kaarten pakken als ik het zo speel? lol

20-9-2011 13:11:00

Tja ik heb er met mijn storm denk enkel beetje last van dat Rite of Flame weg is, daardoor is de kans dat ik in beurt 1/2 af kon proberen te gaan verdwenen maar een turn 3/4 is nog zeker mogelijk.

20-9-2011 13:08:00

ja ik zie het. Het is helaas geen wens van me maar juist een angst. Naja, ik probeer het met serum visions en sleight of hand.

20-9-2011 12:52:00

Tja je wenst komt nu misschien uit. Aangezien de meeste zoek kaarten van twins weg worden gehaald. Storm ook deels wordt aangepakt dat deze waarschijnlijk pas beurt later veilig af zal gaan. En superspeed infect is ook aangepakt.

19-9-2011 13:17:00

Ja maar een deceiver of een Blighted Agent moet je ook wel van af kunnen komen ;P (Path to Exile, Dismember, bolts) toch domineren die drie decks modern. Wel jammer eigenlijk dat modern combo wordt (en zoo). Ik hoopte eerst op een format waar creatures alles waren.

19-9-2011 13:00:00

Domiteert niet hoor. Doet het redelijk goed ja. Splinter twin, storm en infect domineren. Pyro is inderdaad vrij eenvoudig om vanaf te komen.

19-9-2011 10:17:00

hij domineert toch wel modern?

maar er is idd genoeg in te boarden tegen deze. aka Echoing Truth, Krosan Grip , Oblivion Ring. Alleen in rood en zwart is er moeilijk af te komen, maar zwart wordt toch meestal in combinatie met iets anders gespeeld. (en rood is snel genoeg denk ik om te winnen voor pyromancer afgaat.)

Of gewoon Relic of Progenitus spelen ofc.

17-9-2011 21:07:00

Gewoon spelen. Deze gaat echt geen ban krijgen. Hij domineert nergens, en er is genoeg tegen te doen.

16-9-2011 19:08:00

Denken jullie dat deze gebanned gaat worden in Modern? of is die kans heel klein en moet ik het deck gewoon spelen : )

13-9-2011 13:36:00

cast Needle Drop

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2011 10:27:00

Geen speld tussen te krijgen.

Oracle

Enchantment 

Whenever you cast an instant or sorcery spell that has the same name as a card in your graveyard, you may put a quest counter on Pyromancer Ascension.
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.

NederMagic FAQ

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If either of Pyromancer Ascension’s abilities triggers, it will go on the stack on top of the spell that caused it to trigger. The ability will resolve first. If it’s Pyromancer Ascension’s second ability that triggered, the copy it creates will also resolve before the original spell. The copy is created even if the original spell has been countered.

3/14/2017
If Pyromancer Ascension’s first ability triggers, you’ll put a quest counter on it even if the card in your graveyard leaves your graveyard by the time the ability resolves or if the spell you cast is countered.

3/14/2017
If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as flashback, for example), Pyromancer Ascension’s first ability won’t trigger unless another card with the same name is in your graveyard.

3/14/2017
The second ability triggers only if Pyromancer Ascension already has two quest counters on it at the time you cast an instant or sorcery spell. This means a spell can’t cause the second counter to be put on Pyromancer Ascension and then become copied. It also means a player can’t remove Pyromancer Ascension in response to you casting an instant or sorcery spell in order to prevent the ability from triggering.

3/14/2017
Pyromancer Ascension’s second ability can copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

3/14/2017
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.

3/14/2017
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

3/14/2017
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A different mode cannot be chosen.

3/14/2017
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Bonfire of the Damned does), the copy will have the same value of X.

3/14/2017
If the spell has damage divided as it was cast (like Fiery Justice does), the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can).

3/14/2017
You can’t choose to pay any alternative or additional costs for the copy. However, effects based on any alternative or additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy.

Decktips