Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters 2017 (MM3)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 4,95 | 11,95 | ||
Double Masters (BL) | 13,95 | 19,95 | ||
Grand Prix | 29,95 | |||
Modern Masters 2017 | 7,95 | 14,95 | ||
Zendikar | 4,95 | 24,95 |
Prijs:
€ 7,95
FOIL
€ 14,95
Nou eh niet echt.. dat heet 'synergie'... Dwz, werkt leuk samen met een andere kaart(en) waarbij de abilities elkaar (kunnen) versterken.
En dan nog is de synergie bij die twee nogal gering
Het is een mini-combo met Price of Progress!
1 je weet wat je tegenstander in z'n hand gaat krijgen.
2 mag je beginnen en raapt hij of zij een land en heeft hij of zij geen 1 drop dan wordt dat dus discarden....
3. Deze kaart zit in ELK mono-rood standaard deck. Ik heb nog geen mono-rood deck gezien in standaard die deze kaart niet speelt.
Het nadeel is gewoon geen groot nadeel. Het is een 1 mana 2/2 haste die je ook nog kaarten van je tegenstander laat zien.
Dat is een groot deel van de rest van de magiccende wereld niet echt met je eens, vandaar dat hij ook niet in vrijwel elk standard/extended deck zit .
het 'nadeel' van Goblin guide is 9 van de 10 keer helemaal geen nadeel ben ik achter gekomen. Ik vind het maar een slecht gebalanceerde kaart.
net zo als Annihilator dus
Declare attackers step, niet phase, maar verder heb je gelijk. Guide triggered meteen nadat hij als attacker declared is. Daarna resolved de trigger nog voordat je blockers declared.
klopt die triggert in de declare attackers fase
De trigger van goblin guide gaat toch op de stack in de declare atackers phase, niet in de damage phase pas(een vriend van me beweerde bij hoog en laag dat dit wel zo was, ik heb hem toen maar gelijk gegeven omdat zijn positie toch onhoudbar was, maar ik wilde het graag zeker weten voor de volgnde keer )
Ik snap nu pas dat ik al zo lang goblin guide verkeerd heb begrepen! Het is een land kaart in your HAND ... ik dacht dat de tegenstander hem op het veld mocht leggen. Dat zou een stuk minder zijn geweest want met een beetje pech loop je in beurt 2 ook 2 land achter. Maar nee goblin guide is dus da Bomb! 2/2 haster voor 1 mana zal altijd goed zijn.
De ability van Goblin Guide gaat af. Je kan hier inderdaad op reageren door een fetch land de saccen en zo je library te schudden. Echter, je weet niet welke kaart bovenop ligt voordat de ability van GG resolved. Zodra dit gebeurt ben je al te laat.
Een vergelijkbare situatie is bijvoorbeeld Counterbalance. Hiernaast word dan Sensei’s Divining Top gespeeld om voor het resolven de gewenste kaart bovenop te leggen.
Als ik aan gevallen word door een goblin guide en de bovenste kaart is geen land, dan is het voor mij niet mogelijk een fetch land te saccen in de hoop dat er daarna een landje boven op ligt, correct?
Weet het 99% zeker maar toch even checken =p
hoevaak? te weinig
Ja ik speel Goblin Grenade In een burn goblin deck. En het werkt goed met 4 van die Goblin Guides
Ja met een zuran orb word het verfelend... maar hoeveel word dat ding gespeeld in legacy? Ik speel dat ding in mijn Artefact EDH maar ik ben de enige in de wijde omgeving...
@alex
totdat je tegenstander een zuran orb cast en een blocker
dan blijkt ineens dat het heeel lastig is om hem dood te krijgen
Creature - Goblin Scout 2 / 2
Haste
Whenever Goblin Guide attacks, defending player reveals the top card of their library. If it's a land card, that player puts it into their hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips