Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Umezawa’s Jitte

Serie: FtV Lore (V16)

Rarity: Mythic FtV Lore Mythic

Informatie

Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Betrayers
 8
19,95
 -
169,95
FtV Lore
 2
14,95    
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Grand Prix
 -
19,95    
Umezawa’s Jitte | FtV Lore

 Op voorraad 

€ 14,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-12-2016 16:06:00

Hij heeft verder alleen maar ingezoomd, een kant van de dolk weggewerkt en de hand wat aangepast. Dat noem ik zeker wel lui.

9-12-2016 13:17:00

Bijna dezelfde achtergrond als Samurai of the Pale Curtain!

EDIT: Zelfde artist, je zou bijna zeggen dat hij lui is.

16-10-2016 15:40:00

Jitte is een 2 mana antwoord op eigenlijk alles. Weinig kans dat dat in Modern gaat zitten. Te veel decks die al Tier 1 zijn zouden de kaart gaan spelen.

16-10-2016 11:17:00

Betwijfel het, Jitte is en blijft INSANE sterk.

16-10-2016 09:00:00

Gaan we Jitte ooit weer terug zien in Modern? De gemiddelde modern kaart wordt immers steeds beter waardoor Jitte op termijn ook wel weer in het meta past toch?

14-10-2016 18:43:00

-1,+1 had het wel balanced gemaakt denk ik.

14-10-2016 15:10:00

Yup, door die -1 is 't de meest broken equipment ooit. Prachtig.

"Kom, we fixen 'em. Met die -1 is 'ie veel minder speelbaar".

Niet veel later...

"Uhm, oeps..."

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-10-2016 12:40:00

Wat LotZ zegt: Ze waren er niet uit wat voor drawback hij had moeten hebben en dus hebben ze op het allerlaatste moment aangepast dat hij +1/-1 geeft. Ze hadden ietwat over het hoofd gezien dat die drawback in de praktijk helemaal geen drawback is.

14-10-2016 12:39:00

Belangrijker was dat hij van +1/+1 naar +1/-1 ging.

14-10-2016 12:34:00

Die gaf op het allerlaatst pas 2 kaarten toch? Gaf eerst toch maar 1 kaart of zo?

14-10-2016 11:46:00

Vind 't verhaal achter Skullclamp veel grappiger.

13-10-2016 20:52:00

Oorspronkelijk had hij "Add to your manapool" in plaats van de -1/-1 ability dacht ik.

13-10-2016 20:47:00

Weet iemand toevallig hoe deze kaart eerst was voordat wizards last minute changes maakte aan deze kaart waardoor die nu zo "broken" is...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-10-2016 20:19:00

Ja, het creature doet dan combat damage in elke van de twee combat damage steps en doet dus twee keer combat damage. En om die reden triggert Umezawa's Jitte twee keer. Per keer dat de trigger resolvet, krijgt hij twee counters, dus inderdaad vier in totaal.

13-10-2016 20:14:00

met double strike, krijg je vier counters toch he?

Oracle

Legendary Artifact - Equipment 

Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.

2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.

2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.

Decktips