Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chimeric Mass

Serie: Modern Masters 2015 (MM2)

Rarity: Rare Modern Masters 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2015
 -
0,40
 -
0,80
Scars of Mirrodin
 -
0,30
 -
1,00
Chimeric Mass | Modern Masters 2015

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 0,80

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 20:50:00

In het tweede geval: Het zou ook kunnen dat je de p/t als het ware wilt resetten?

Maar ook dat gaat niet werken. Door het layer-systeem van Magic worden de p/t eerst naar de initiële waarden gezet en dan wordt de +3/-3 toegepast.

Stel, er lagen 3 charge counters op. Dan wordt het een 3/3 creature, als je zijn ability activeert. Als je nu Nameless Inversion speelt, wordt dat 6/0 en gaat hij dood.

Nu er nogmaals een beest van maken, geeft exact hetzelfde resultaat. Eerst is hij 3/3 en dan wordt de +3/-3 toegepast.

11-10-2010 20:33:00

Geen van de twee dingen werken, het beestje blijft onder het effect van een doomblade / nameless inversion als je hem opnieuw veranderd in een mannetje. Hij blijft namelijk de hele tijd een beestje en de targets zijn de hele tijd legaal.

(Bedoel je dat een nameless inversion er een beest van maakt? Dat doet het namenlijk NIET hij kan hem helemaal geen +3-3 geven als artifact want het is nog geen beest en hij moet een beest targetten.)
Hopelijk helpt dit.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 20:22:00

Als mijn tegenstander een {=doomblade} speelt op mijn geanimate chimeric mass, heeft het voor mij zin op daarop te reageren door de chimeric mass nog eens te animaten?
Ander scenario: Mijn tegenstander speelt een Nameless Inversion, heeft het dan zin?
Het wordt dan (weer) een beestje, maar het blijft dezelfde kaart. Mijn intuitie zegt dat ie deze 'truc' niet werkt tegen de blade, maar wel tegen de inversion.
Bedankt voor uw hulp!

2-10-2010 15:08:00

deze is goed in een 43 land deck je raapt hem op goede moment met tolaria west gooit er counters op en tappen maar

29-9-2010 03:42:00

Hoe kan dit nu niet in je deck passen? Hij is kleurloos...

28-9-2010 22:43:00

Toch best wel heel erg goed in limited, lijkt mij?
Ik had hem in mijn pool tijdens de pre, maar kon hem (helaas!) niet spelen aangezien hij niet in mijn deck paste. Maar volgens mij is het toch echt wel een lekker kaartje..

Oracle

Artifact 

Chimeric Mass enters the battlefield with X charge counters on it.
1: Until end of turn, Chimeric Mass becomes a Construct artifact creature with "This creature's power and toughness are each equal to the number of charge counters on it."

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
If the number of charge counters on Chimeric Mass changes while it is a creature, its power and toughness will change accordingly.

1/1/2011
If you activate Chimeric Mass’s last ability while it has no charge counters on it, it will become a 0/0 creature and be put into its owner’s graveyard as a state-based action.

1/1/2011
Activating the last ability while Chimeric Mass is a creature will override any effects that set its power and/or toughness to another number, but effects that modify power and/or toughness without directly setting them will still apply.

1/1/2011
For example, say you activate the last ability of a Chimeric Mass with three charge counters on it. After it resolves, you cast Giant Growth targeting it. It’s now 6/6. Then Diminish (“Target creature becomes 1/1 until end of turn”) is cast targeting it. Once Diminish resolves, Chimeric Mass would be 4/4. Activating Chimeric Mass’s last ability a second time would make it 6/6 again until end of turn.

Decktips