Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chains of Mephistopheles

Serie: Legends (LEG)

Rarity: Rare Legends Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Italian Legends
 -
89,95    
Legends
 -
119,95    
Chains of Mephistopheles | Legends

Prijs:

€ 119,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid Erik (152) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2014 00:23:00

Maar hoe kunnen kaarten als brainstorm effect hierop hebben als hij alleen afgaat tijdens je draw step..?

26-9-2013 07:21:00

Correct. Op een fetchland staat geen "Draw a card" maar "Zoek een kaart op die aan voorwaarden X en Y voldoet en plaats deze in je hand".

Doet ie iets met Brainstorm? Ja.
Doet ie iets met Goblin Ringleader? Nee.
Doet ie iets met Diabolic Tutor? Nee.

26-9-2013 06:47:00

Deze werjt niet bij fetchen? Enkel als kaart zegt, draw, dan wel? Zoals brainstorm, ponder, en in drawstep?

25-9-2013 20:43:00

Meesterlijke kaart in mn pox deck. Net getest

28-8-2013 14:40:00

Hij werkt ook erg goed tegen Shardless BUG (ancestral visions, strix ect), en dat deck is op het moment zeker een veel gespeelt tier-1 deck. Abrupt Decay uit dat deck is een probleem vs deze kaart, die moet je maar hopen te Thoughtseizen o.i.d.

7-7-2013 08:50:00

Dit is blijkbaar een kaart die stilaan opnieuw zijn weg vindt naar legacy, hoewel hoofdzakelijk in Pox en Jund. Maar waartegen is hij echt bruikbaar?
Ik dacht hem te SB'en in een B/G lijst tegen combo, maar dat heeft weinig tot geen nut. Hij stopt enkel de cantrips.
Ad Nauseam 'drawt' niet en TES draait ook op flashback en wishes.
Hij komt zeker van pas tegen RUG, stoneblade-varianten en Show and tell-decks om de cantrips te neutraliseren.
Maar minimum twee exemplaren zijn volgens mij echt nodig om hem betrouwbaar te SB'en.
Is deze kaart echt de investering waard voor een kleine kans dat je je tegenstanders kaartvoordeel kan neutraliseren?

Misschien zie ik het verkeerd, of mis ik iets.

Heeft iemand competitieve feedback over deze kaart?

23-3-2013 17:39:00

dacht in jund in side

23-3-2013 14:32:00

Die's opeens gestegen. Nieuw deck waar'ie in gespeeld wordt of juist het antwoord op is? Of was NM wat lui qua prijsupdaten?

23-3-2013 11:10:00

tegen een Brainstorm beter dan tegen een Ponder

23-3-2013 10:47:00

Deze is goed tegen brainstorm/ponder?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-3-2013 10:14:00

Niet elke kaart die je (tijdelijk) in je handen hebt, telt als draw. Alleen als expliciet het woord "draw" gebruikt wordt, dan is het een draw.

14-3-2013 10:01:00

als je moet cascaden met Bloodbraid Elf, dan verlies je toch geen kaarten?

7-4-2012 12:05:00

Verwarring is toch lekker Zwart

En met Necropotance en deze hou je dus _altijd_ card advantage.

7-4-2012 10:13:00

Dus ik zie nog steeds geen synergie tussen die kaarten verder maar goed..

Bedoel meer: rotkaart want hij zorgt altijd voor verwarring

6-4-2012 23:22:00

Nee hij is juist heel stoer.
Necropotance stopt bijvoorbeeld de kaarten in je hand van Exile. Dus je 'drawt' ze niet.

Verder is zwart heel erg Discard.
Dus, leuk tegen andere mensen ^^

Oracle

Enchantment 

If a player would draw a card except the first one they draw in their draw step each turn, that player discards a card instead. If the player discards a card this way, they draw a card. If the player doesn't discard a card this way, they put the top card of their library into their graveyard.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The effect is cumulative. If there are two of these on the battlefield, each of them will modify each draw (after the first one if during the draw step), and will cause the player to discard or to “mill” a card from their library. As they resolve in order, the player must discard if possible. Once the player fails to discard and instead “mills” a card, all further effects of additional Chains of Mephistopheles will not do anything. This is because the “mill” also replaces the draw effect and the player is no longer drawing a card. You handle them in order. Each one makes you discard first and then continue or else mill a card and lose the draw.

10/4/2004
Cards which are drawn as a cost are affected by this card because replacement effects can alter the payment of costs.

9/16/2007
If a spell or ability would cause a player to draw multiple cards, this is treated as a number of individual “draw one card” actions. Apply the effect of Chains of Mephistopheles to each one.

9/16/2007
A player’s normal card draw on their turn is exempt from this effect. All other draws will be affected.

9/16/2007
Here’s what happens when Chains of Mephistopheles replaces a player’s draw: - If that player has at least one card in their hand, they discard a card and then draws a card. - If that player’s hand is empty, they put the top card of their library into their graveyard. The player doesn’t draw a card at all.

Decktips