Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2011 (CMD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 5,95 | |||
Commander Anthology II | 5,95 |
Prijs:
€ 5,95
Het is ook een kwestie van logistiek. Een kaart met 55 +1/+1 counters houdt zo lastig vast in je hand en hij valt nogal op in je library
Goed punt, had ik nog niet zo over nagedacht.
Sowieso zou het niet eerlijk zijn als hij zijn counters behield in je hand of library. Als je nou geen Commander speelt, en je hebt er meer dan één in je deck, en er is een dood gegaan met 55 +1/+1 counters ofzo - Als je dan een nieuwe speelt vanuit je hand/library, hoe weet je of het die en is met 55 counters?
Ah, het stukje "other than a player's hand or library" over het hoofd gezien. Dat scheelt idd wel.
@ Stefan: dan doe je er toch kaarten in die hem naar je hand kunne returnen? Cadaver Imp, Disentomb, Entomber Exarch, Gravedigger. Grim Discovery... En nog veel meer.
Doet me denken aan Slith Firewalker...
Dat is lullig trouwens als Skullbriar dood gaat door een wither of infect beestje
Voor dat soort situaties wil je volgens mij deze echt niet als commander hebben :~
@Lord; Alles moet een eerste x hebben.
En hierom moet je regelupdates altijd het oude boek verbranden. Ik had nog zowel pre- als post- commander op mijn computer, en het verkeerde boek erbij gepakt.
De geupdate versie van die regel:
121.1a A +X/+Y counter on a creature or on a creature card in a zone other than the battlefield, where X and Y are numbers, adds X to that object's power and Y to that object's toughness. Similarly, -X/-Y counters subtract from power and toughness. See rule 613.3.
Excuses voor het foute antwoord
En Richard geloof ik!
... wel jammer.
Uit de FAQ:
Counters that adjust power and/or toughness affect Skullbriar's power and/or toughness in zones other than the battlefield. For example, a Skullbriar in the command zone with a +1/+1 counter on it will be 2/2.
Dus Reveillark werkt niet.
En in de grave is het geen permanent.
Voorzover ik zie zou Reveillark gewoon moeten werken.
+1/+1 counters werken alleen op creature permanents, en in de graveyard is skullbriar slechts een creature card. (Net zoals de graft counter op Llanowar Reborn niets doet omdat het geen creature is).
121.1a A +X/+Y counter on a permanent, where X and Y are numbers, adds X to that permanent's power and Y to that permanent's toughness. Similarly, -X/-Y counters subtract from power and toughness. See rule 613.3.
Lees de Briar eens?
- Counters remain on Skullbriar as it moves to any zone other than a player's hand or library.
Door dit, lijkt het me niet dat je hem kan returnen als hij 2 of meer counters opzich heeft. Uiteraard kan ik het fout hebben. o:
Oke ik heb even het commentaar gescanned.. Niet uitvoerig gelezen, maar ik zie in ieder geval nergens een linkje naar Lark..
Mijn vraag is:
Skullbriar, met twee (of meer) +1/+1 counters er op ligt in mijn graveyard. Mijn Reveillark gaat stuk. Mag ik Skullbriar nu wel, of niet in het spel gooien?
Oftewel.. Hebben +1/+1 counters alleen effect op creature cards on the battlefield, of ook in graveyards?
Legendary Creature - Zombie Elemental 1 / 1
Haste
Whenever Skullbriar, the Walking Grave deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
Counters remain on Skullbriar as it moves to any zone other than a player's hand or library.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
Skullbriar will get one +1/+1 counter each time it deals combat damage to a player (including you if its combat damage gets redirected), regardless of how much damage is dealt.
9/22/2011
Skullbriar retains all counters, not just +1/+1 counters.
9/22/2011
The counters that remain on Skullbriar as it changes zones aren’t “placed” on Skullbriar. Effects like Doubling Season’s and Melira, Sylvok Outcast’s won’t affect those counters.
9/22/2011
Counters that adjust power and/or toughness affect Skullbriar’s power and/or toughness in zones other than the battlefield. For example, a Skullbriar in the command zone with a +1/+1 counter on it will be 2/2.
9/22/2011
Effects that last “for as long as that creature has a [kind of] counter on it,” such as Aven Mimeomancer’s, stop applying to Skullbriar once it leaves the battlefield. Even though Skullbriar retains the counters, it becomes a new object with no relation to its last existence in its previous zone.
9/22/2011
Skullbriar’s last ability only works if it has that ability in the zone it’s moving from. For example, with Yixlid Jailer (“Cards in graveyards lose all abilities”) on the battlefield, a Skullbriar with a counter on it in a graveyard loses that counter when it’s put onto the battlefield. Conversely, that Skullbriar moving from the graveyard to the battlefield would retain that counter if Humility (“All creatures lose all abilities and are 1/1”) were on the battlefield; if Skullbriar then left the battlefield with Humility still on the battlefield, it would lose the counter.
9/22/2011
If a card becomes a copy of Skullbriar, counters will remain on that card when it leaves the battlefield (unless it goes to your hand or library). Once it does so, it stops being a copy of Skullbriar, so those counters will cease to exist when that card next changes zones.
Decktips