Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Skullbriar, the Walking Grave

Serie: Commander 2011 (CMD)

Rarity: Rare Commander 2011 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2011
 -
5,95    
Commander Anthology II
 -
5,95    
Skullbriar, the Walking Grave | Commander 2011

Prijs:

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
2-6-2011 03:00:00

Precies zoals Koen aangeeft

Die +1/+1 counters kun je gemakkelijk erbij proliferaten of met modular beestjes, enz. Doe ik alleen maar meer schade met Rite of Consumption.

Dit beestje is cool, maar heeft ook zijn nadelen zoals anderen ook aangegeven. Als je er niet mee kunt aanvallen door bijvoorbeeld een aura van je tegenstander moet je hem op zijn minst uit de battlefield kunnen saccen. En dan heb je er wel wat aan dat de "goede counters" aan hem blijven kleven

1-6-2011 13:31:00

@Mods: Beter plaatje hier:
hier

1-6-2011 08:13:00

Ah, oké, maar ik dacht ik zeg dit toch nog voor het geval mensen denken dat dat ook zou werken, nog extra counters erbij krijgen ook.
Dat kan dus niet.

1-6-2011 07:18:00

Volgens mij ging het om het damage doen zonder dat je counters kwijt raakt. In de plaats van een manier om extra counters te krijgen.

1-6-2011 07:15:00

Als reactie op een paar posten terug moet ik helaas wat theorieën onderuit halen, want:
1. Zijn ability triggert alleen op combat damage en
2. De Rite of Consumption doet zelf de schade en laat Skullbriar niet de schade doen, dus die krijgt dan geen counters, en als die Skullbriar zelf de schade zou laten doen, zou die nog steeds geen counters krijgen, want het is geen combat damage.

1-6-2011 07:13:00

Power Conduit lijkt me ook een handige voor vervelende counters als je de rest wil laten liggen.

Daarvoor moet je bounce kaarten hebben. Ook oppassen dat dit beest niet dood gaat aan Black Sun’s Zenith enzo.

1-6-2011 01:52:00

Je moet toch wat als iemand met Gwafa Hazid, Profiteer (die een EDH control deck ook erg interessant maakt) tegenover je zit?

1-6-2011 01:48:00

Dan is dit een wel erg dikke kaart

1-6-2011 01:47:00

Met een Rite of Consumption bijvoorbeeld

Yep. Coole truuk!

1-6-2011 01:45:00

Als ik hem nou zou saccen om bijvoorbeeld damage gelijk aan zijn power uit te kunnen delen, blijven die counetrs er dus gewoon op zitten tijdens een potje EDH?

30-5-2011 13:02:00

je kan natuurlijk ook kaarten spelen die je een parmanent terug in je hand laten nemen als je er verkeerde counters af wilt halen. (of vookomen dat ze er op komen)

29-5-2011 22:46:00

Dat risico mag hij echt wel hebben. Hij ziet er tot nu toe best ziek uit als commander, met die haste erbij.

29-5-2011 22:45:00

Hoewel ik niet zo snel denk dat je een Scar zal zien in multiplayer EDH, had ik deze toch iets leuker gevonden als de laatste ability "You may have ..." was geweest. Black Sun’s Zenith is wel een beetje lullig zo.

Maar toch errug cool hoor.

Oracle

Legendary Creature - Zombie Elemental 1 / 1

Haste
Whenever Skullbriar, the Walking Grave deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
Counters remain on Skullbriar as it moves to any zone other than a player's hand or library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Skullbriar will get one +1/+1 counter each time it deals combat damage to a player (including you if its combat damage gets redirected), regardless of how much damage is dealt.

9/22/2011
Skullbriar retains all counters, not just +1/+1 counters.

9/22/2011
The counters that remain on Skullbriar as it changes zones aren’t “placed” on Skullbriar. Effects like Doubling Season’s and Melira, Sylvok Outcast’s won’t affect those counters.

9/22/2011
Counters that adjust power and/or toughness affect Skullbriar’s power and/or toughness in zones other than the battlefield. For example, a Skullbriar in the command zone with a +1/+1 counter on it will be 2/2.

9/22/2011
Effects that last “for as long as that creature has a [kind of] counter on it,” such as Aven Mimeomancer’s, stop applying to Skullbriar once it leaves the battlefield. Even though Skullbriar retains the counters, it becomes a new object with no relation to its last existence in its previous zone.

9/22/2011
Skullbriar’s last ability only works if it has that ability in the zone it’s moving from. For example, with Yixlid Jailer (“Cards in graveyards lose all abilities”) on the battlefield, a Skullbriar with a counter on it in a graveyard loses that counter when it’s put onto the battlefield. Conversely, that Skullbriar moving from the graveyard to the battlefield would retain that counter if Humility (“All creatures lose all abilities and are 1/1”) were on the battlefield; if Skullbriar then left the battlefield with Humility still on the battlefield, it would lose the counter.

9/22/2011
If a card becomes a copy of Skullbriar, counters will remain on that card when it leaves the battlefield (unless it goes to your hand or library). Once it does so, it stops being a copy of Skullbriar, so those counters will cease to exist when that card next changes zones.

Decktips