Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

NM: Met de tijd mee... ?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
10-6-2014 16:26:00

Elleu Nedermagic,

Ik wil even mijn gal spuien. Niet omdat ik boos ben of geërgerd, maar meer om mijn verbazing en teleurstelling te uiten over de niet bestaande vooruitgang van Nedermagic. Sorry als ik hier en daar lullig of bot over kom, niet mijn bedoeling Michiel. Ook ben ik, zoals sommigen van jullie wete, vrij lang van stof. Ah well, here goes:

Nedermagic was ooit een vooruitstrevende MtG website. Sindsdien is de site echter compleet stil blijven staan. Als bevroren in de tijd. Af en toe komen er wel wat (afgeraffelde) nieuwe functies bij, maar that's it. Hieronder een paar voorbeelden:

- Decks zijn ook in de catalogus modus te bekijken. Er staat echter al een jaar of 3, 4 dat dit NIEUW is. Ook is het onoverzichtelijk, omdat de linkjes in een tekst staan, i.p.v. netjes in een menu.

- Eindelijk werd de mogelijkheid aangezet om berichten te editen. Om een of andere reden kan dit na een jaar of drie nog steeds niet bij het deck commentaar, ondanks vele verzoeken van gebruikers. Ook is dit een wijziging die nog geen minuut zou hoeven kosten. Tenzij heel erg raar geprogrammeerd...

- "Wie heeft deze kaart?" Niet goed genoeg uitgewerkt, maar gewoon er in geplempt. Het is een rotzooi en nu al een jaar of twee een vrijwel nutteloze functie die meer tijd en moeite kost, dan gewoon topics doorzoeken. Dit omdat 50% van de mensen die in dat lijstje staan inactief zijn, of hun COLLECTIE bij HAVES hebben ingevoerd... Hier zou een ruim jaar geleden al iets aan gedaan worden. Een tijdje terug zag ik weer een oplossing die werd geplaatst en weer werd beloofd dat hier wat aan gedaan ging worden.

- Ook zou er een zelfde soort lijstje gelanceerd worden maar dan voor "wie zoekt deze kaart?" Is er nog steeds niet. waarom dit niet tegelijkertijd gelanceerd is met "Wie heeft deze kaart" is mij een raadsel.

- De enorme hoeveelheid menu opties. Sowieso de split tussen laatste 50 posts en topics is imho te uitgebreid en zorgt alleen maar voor onnodig lange menuutjes. "Laatste 50 topics/post Commander" is onnodig, daar het totaal geen populair gebied is op het forum. in elk geval niet zó populair.

- Art work, look, en feel van de site stammen uit de jaren 90. We zijn twee decennia verder, dit kan gewoon echt niet meer. Zeker niet als je nieuwe gebruikers/klanten wilt aanspreken. Het is niet bepaald een uitnodigende, overzichtelijke site. Informatie staat her en der, en tenzij je hier al jaren komt is het moeilijk om bepaalde dingen te vinden. Er zijn 20 verschillende menuutjes bij wijze van spreken, die ook nog veranderen als je in een ander hoofdmenu komt. Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar 90% van de menu opties gebruik ik niet eens en ik kom hier al zo'n 10 jaar. Secties: Rendom kaart, daaronder mededelingen, daaronder pol, daaronder nog een keer 'laatste commentaar', daar is al een menu optie voor?

Neem nou het rechter menu dat je ziet als je bij een kaart bent:

Winkel informatie - Waarom staat dat hier? Waarom geen menu optie bovenaan de site met contact&info.
Winkelwagen - Staat ook al in het menu onder gebruikersnaam...
Laatste voorraad updates - Welke klanten kijken hiernaar en hoevaak? Lijkt mij vrijwel nooit... Mensen navigeren gewoon naar de kaart die ze zoeken om te kijken of die voorradig is.
Watchlist
Catalogus - ??? Staat al bij de snelzoek functie...
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9 - Waarom heeft dit een apart menu nodig?
Aanbiedingen
Veilingen - Er is vrijwel nooit een veiling. Eigenlijk gewoon nooit.
Inkooplijst - Welke klant kijkt hiernaar?
Bestelling geschiedenis - Waarom staat dit hier en niet bij mijn profiel o.i.d.?
Top 50 verkochte rares - Waarom? Wie kijkt hier naar?
Top 50 verkochte kaarten - Waarom? Wie kijkt hier naar?

Zo kan ik alle menuutjes wel langs gaan, maar dat doe ik niet. Vroeger was veel functionaliteit super, en wellicht werden sommige van deze functies ook gebruikt, maar tegenwoordig wil men dingen snel en eenvoudig kunnen vinden. Met zoveel ruis aan menu opties wordt dit voor nieuwe klanten een frustrerende zaak. De hele navigatie is ook onduidelijk. Kijk ik naar laatste 50 kaart commentaar zie ik het ene menu, klik op de kaart, veranderd de halve site ineens.

- Er is de handige optie "Mijn snellinks". Waarom ligt de focus niet meer daar op? Waarom alle miniscule mogelijkheden voorkouwen? Men kan de snellinkjes gebruiken om zelf handige punten op de site te 'bewaren'. Aan de andere kant, bij een goede, overzichtelijke site zou zo'n optie niet nodig hoeven zijn.

- Het forum. Laten we even kijken naar de 1000 miljoen andere fora's op internet. Waarom worden altijd dezelfde soort forums gebruikt? Omdat ze werken. Omdat het fijn en overzichtelijk werkt, en relatief eenvoudig is te integreren in een website. Bovendien hoeft men geen HTML codes te leren/weten/onthouden om kaart linkjes te maken, kunnen mensen verschillende lettertypes gebruiken, vetgedrukt, schuingedrukte, letter grootte... Edit mogelijkheden. REPLY mogelijkheden. Pagina's, dus geen topics waar een half uur naar beneden scrollen een optie is. En ga zo maar door.

Zo zijn er nog een ziljoen dingen die ik zou kunnen benoemen. De site is ongelofelijk verouderd en ik begrijp niet dat er al jaren beloofd/gezegd wordt dat er een nieuwe site aankomt. Jaren later is er 0,0000 veranderd. Er wordt een suggestie topic aangemaakt zodat men kan 'klagen', maar daar blijft het dan ook bij. Onderhand begint het een beetje op vaporware te lijken. Gewoon dingen af en toe beloven om mensen warm te houden en vervolgens niets mee doen.

Voor een paar duizend euro laat je door een bedrijf een perfecte winkelsite bouwen met dezelfde functionaliteit, nieuwe, moderne skin, en gebruiksvriendelijk. Waarom gebeurd dit niet? Waarom lijkt dit deel van Nedermagic zo onbelangrijk terwijl het een WEBSHOP is? Zo duur is het niet om een mooie webshop te laten maken met een mooi forum er bij. En dan is het er binnen een half jaar of misschien wel eerder.

Sorry voor deze rant, maar m'n verbazing steeg vandaag uit tot een uiterste en ik moest dit even kwijt. Niet lullig bedoelt naar Michiel. Een dergelijke site min of meer alleen runnen is een hele taak en lijkt me erg zwaar. Niets dan hulde voor dat!

Besteed het ontwerp voor een nieuwe site lekker uit... Ik weet dat ik vrij bot overkom nu, maar ik hoop eerder dat dit enig inzicht geeft in wat ik denk dat mankeert. En ik weet dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Ik ben bijdehand genoeg om er een hele lap tekst aan te besteden . Ik zou het eeuwig zonde vinden als NM langzaam de afgrond in glijd, omdat over 10 jaar bij wijze van spreken iedereen met hologrammen websites in de weer is en deze site nog altijd 'jaren 90 groen' als themakleur heeft en jaren 90 navigatie. Ik ben persoonlijk steeds minder geneigd om deze site nog te bezoeken. Het is dat er in Nederland nog niet echt alternatieven zijn, maar is dat een reden om als webwinkel met een been in de jaren 90 te blijven staan?

Tot zo ver en laat de reacties maar komen. Negatieve reacties op mijn verhaal zijn ook uiterst welkom. Wellicht ontstaat er een productieve discussie...

Groet,

David

 Reactie plaatsen

Reacties 51-52 (52)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-9-2014 21:52:00

Ok dan heb ik het verkeerd begrepen
Tja als het hier niet verkrijgbaar is dan is het logisch dat je elders gaat kijken. Dat doen we allemaal xD

10-8-2015 16:32:00

Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen, maar wel eens aan crowdfunding gedacht? Ik zou er best een paar eurootjes voor over hebben om een app/mobiele site te zien voor NM. Ik bezoek zelf praktisch nooit vanaf een pc, tenzij ik een bestelling doe. En zelfs dat doe ik vaak via m'n ipad, wat de nodige irritaties oplevert.

Gewoon een idee - de NM community is immers onvervangbaar. In mijn ogen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3