Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi,
Ik ben bezig met een Grand Arbiter Augustin IV deckje en ik vroeg me af hoe Humility werkt met animated creatures. Ik weet niet of animated creatures de juiste term is, maar ik bedoel abilites zoals Celestial Colonnade en de +0 van Gideon Jura. Ik weet dat deze 4/4 en 6/6 zullen worden maar verder is het mij onduidlijk. Ik geloof (maar ik weet het niet zeker) dat zodra Celestial Colonnade een creature is dat hij geen mana meer kan maken. Wat ik dus wil weten is zal Celestial Colonnade vigilance en/of flying hebben en wordt alle damage geprevent op Gideon Jura, en het belangrijkste, waarom
Cheers, Leroy
als je bij de rulings van humility kijkt, dan zie je het volgende staan:
"Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana. "
Dat beantwoord hopelijk deels je vraag m.b.t. animated lands.
Bij gideon een 1/1 worden zonder abilities. Wel zal alle damage worden geprevend, aangezien dat niet een ability is van creature gideon.
Met humility zullen alle abilities van de creature weggaan (dus ook flying en vigilance en zelfs de ability "*random kaart* is indestructible".
Zoals uit de reply van Luca ook blijkt, is de term "animated land".
Als je een landje animeert, krijg je een creature.
wat hierboven staat klopt niet, het heeft te maken de timestamp. bij de kaart Humility staat een duidelijke uitleg.
Zo, daar las ik even overheen...
Celestial Colonnade krijgt de abilities flying en vigilance. Dat is layer 6.
Humility wil de abilities weghalen. Dat zit ook in layer 6.
Omdat ze in dezelfde layer zitten, wint degene met de nieuwste timestamp. Degene die het laatst gespeeld is dus.
Als Humility er al ligt en je activeert dan de ability van Celestial Colonnade, dan heeft hij wel degelijk nog flying en vigilance (want dat heeft een latere timestamp dan het effect van Humility).
maar hoe zit het dan in elkaar als de gideon/colonnade al ligt en dan word er een Humility gespeeld
Ik bedoelde met "Degene die het laatst gespeeld is dus." de ability van Celestial Colonnade, niet Celestial Colonnade zelf.
Elke keer als je die ability activeert, krijgt dat effect een nieuwe timestamp. Dus als Humility ligt en je activeert de ability van Celestial Colonnade, dan heeft hij flying en vigilance.
Hij heeft alleen geen flying en vigilance als hij al geanimeerd is en je speelt dan Humility, maar zo gauw je zijn ability dan weer activeert, heeft hij weer flying en vigilance.
Maar in de beurt dat Humility op tafel komt kan je z'n effect toch niet meer activeren omdat hij (als creature) al zijn abilities verloren heeft?
@MetalKing; ik denk dat hij bedoelt als je de ability een volgende beurt gebruikt.
On-topic;
hier staat ook wat over Humility en man-lands. Wat ik daar niet begrijp is dat er staat dat bijvoorbeeld Treetop Village Trample zal hebben en dat Raging Ravine z'n triggered behoudt. Bijde kunnen echter geen mana maken. Waarom dat verschil? Of zit de schrijver er naast?
Ja, dat bedoelde ik.
De mana ability is een printed ability van de kaart zelf. Die zit als het ware in layer nul. Dat zijn gewoon karakteristieken van de kaart zelf.
Het krijgen van trample (Treetop Village) of het krijgen van de trigger (Raging Ravine) zit in layer 6. Want dat is het krijgen van een ability die de kaart niet standaard heeft.
Het effect van Humility zit ook in layer 6, dus die wint het altijd van printed abilities (layer "nul" ). Want layer 6 wordt later uitgevoerd.
Ik heb toch nog even een vraag. Heeft iets met Batterskull geattached Vigilance en Lifelink met Humility in het spel?
Als ik deze vraag zelf zou moeten beantwoorden dan zou ik zeggen dat de abilities Vigilance en Lifelink in Layer 6 worden gegeven en ze worden ook weggehaald in Layer 6 door Humility. Dus als Humility er ligt en vervolgens komt Batterskull, dan zal die Vifelink en Vigilance geven. Komt Humility na Batterskull, dan zal Humility ze weg halen. En mocht Humility toch na Batterskull komen, dan kan je Batterskull weer opnieuw ergens aan equipen om de Time Stamp te refreshen.
Klopt dit allemaal?