Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.5

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
27-12-2012 11:30:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Simic
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-30 (30)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-1-2013 23:42:00

Op de valreep nog een inzending.

Naast het verder ontwikkelen van creatures, zie ik de Simic ook als beschermers van de al bestaande natuur. Daarom de volgende mechanic:

Foster (As long as you control at least two green-blue creatures, you may put a +1/+1 counter on this creature at the beginning of your draw step and it has hexproof.)

Het lijkt enigszins op andere inzendingen, maar verschilt naar mijn mening voldoende. Het idee is dat zolang er Simic aanwezig zijn (de groen-blauwe creatures), ze dit creature (voornamelijk mono-groen of -blauw) beschermen, maar tegelijkertijd ook ontwikkelen. De draw step trigger heeft te maken met een ability van de pre-releasekaart.

Pre-release promo:

Nature's Preserver -
Creature - Elf Mutant - Rare
Creatures with +1/+1 counters on them have ": Draw a card, then discard a card".
: Target creature gains Foster until end of turn. Activate this ability only during your upkeep.
3/3

De Simic zijn en leven tussen de Merfolk, en Merfolk Looter's ability geven leek me dus wel gepast en blauw.
Om de Foster trigger te laten werken, kan het alleen tijdens de upkeep gegeven worden, zodat het daarna meteen kan afgaan. Bovendien maakt deze kaart ook creatures uit andere kleuren potentiële genieters van Foster.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-1-2013 23:49:00

@johan, misschien kan je m @ the end of upkeep af laten gaan? Dan interact hij niet met skip draw phase spul ed

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2013 09:33:00

Bedankt voor de tip Leroy! Die optie had ik niet bedacht.
Dus Dustin, mocht je tot hier lezen, dan zou ik graag de Foster trigger willen wijzigen van beginning of draw step naar end of upkeep.

"End of upkeep" bestaat niet... dat triggert dan aan het begin van de upkeep, zodat de ability van je promo weer te laat is om nog effect te hebben. Hoe veel kaarten zijn er nou helemaal die je een draw step laten skippen? Ik vind de originele inzending beter, en doe gewoon alsof je deze edit nooit hebt gedaan - Dustin.

3-1-2013 00:04:00

Shazu: gaaf, maar te ingewikkeld: als je meerdere plaxmolders hebt, wordt het lastig/onhandig om van elke bij te houden wat hij precies is, en dat geeft een mentale overbelasting.
Coniunctio: geeft mooi de flavor van ontwikkeling weer, en zorgt dat je beurt 4 een 6-drop kunt maken.
Huib: check, untappen past bij Simic! Ben wel benieuwd hoeveel abilities lekker samen gaan met dit mechanic.
Bram: gaaf mechanic, maar meer een ability word dan een keyword, TBH. Daarnaast niet geschikt voor Gatecrash, omdat er dan geen ruimte meer is om een mechanic in de guild te stoppen die die broodnodige +1/+1 counters geeft (Common Bond is Selesnya).
Imahilus: klinkt als een bron van free mana, maar wel ten koste van tijdelijk kaartnadeel. Ik zou hier mee moeten spelen om te zien hoe sterk/leuk het is, moeilijk te beoordelen zonder kaarten in de hand.
Johannes: klinkt als evolutie, maar ook erg irritant om tegen te spelen: zodra je bom op tafel ligt, weet je tegenstander dat hij er nooit meer van af kan komen, tenzij hij hem exilet of Arrest. Heeft hetzelfde probleem als dredge: het maakt potjes eentonig.
Bastiaan&Carina: completely broken Zodra je 2 creatures met Proces hebt liggen, kan je tegenstander eigenlijk niet meer aanvallen, je hebt een soort Isperia liggen. Als jij een paar beesten met Proces hebt, en je doet 1 keer damage, dan pak je meteen een nieuwe hand. En als het niet stackt, dan is het mechanic redundant...
Mipie: een soort Fog Bank idee, maar geeft je tegenstander wel iets ervoor terug. Dit is een mechanic dat in eerste instantie niet lekker leest, maar dat hoeft niet slecht te zijn (kijk maar naar Unleash). Dus het idee is dat je chumpblocker het overleeft, zodat jij kunt winnen met evasion creatures? Best aardig, maar het mechanic op zich helpt je dus niet te winnen, daar heb je nog andere beesten voor nodig.
Toby: goed idee dat perfect bij Simic past, mooie promo, maar ik vind het idee te open-ended; ik heb nog geen idee welke andere kaarten ik hiermee kan verwachten. Daarnaast het praktische bezwaar dat je de Develop counters niet moet gaan verwarren met +1/+1 counters, die ook za in dit block zitten.
Kjell: mooie uitwerking van evolutie, zo kun je je early drops steeds verder upgraden, zolang je de mana telkens maar betaalt. Birthing Pod on a stick! Klein detail: je kaart werkt nu niet helemaal zoals ik denk dat je hem bedoelt, het is beter als zijn laatste ability een "as it enters the battlefield" of "when you cast this" zou zijn; maar zoals beloofd, reken ik niemand af op templating!
CryptoRedentor: erg gaaf mechanic, ziet er elegant en Simic uit, maar leidt (zeker in Limited) niet tot leuke potten: combat math wordt onmogelijk complex zodra er ook maar één beest met Disperse ligt, laat staan als je er meerdere hebt. Je tegenstander kan onmogelijk blocken of aanvallen, omdat hij weet dat de P/T van jouw creatures kunnen veranderen.
Tom: kaarten trekken is een erg gevaarlijk en al snel overpowered mechanisme... en ik vrees dat we dat hier te pakken hebben. Geeft interessante keuzes tijdens het spel (wil ik 4 damage doen of 2 kaarten pakken?), maar is awkward om tegen te spelen.
Bruxonn: ongeremde groei geinitieerd door nieuwe (kennis van) creatures, mooi bedacht! Is wel erg lineair, en kan uit de hand lopen omdat het stackt.
Stijn: ik neem maar even aan dat je de bekende fout hebt gemaakt om Blue met een ( B ) te schrijven, en beoordeel je kaart alsof hij is Kaarten die op instant speed van gedaante kunnen veranderen, zijn gaaf en geven leuke interacties. Vraag me wel af waarom hij niet gewoon verandert, maar je de restrictie hebt dat hij niet naar zijn oorspronkelijke vorm mag terugkeren; dit is weer extra informatie die je moet onthouden. Ik zie hier wel een guild op draaien, samen met kaarten zoals Moonmist.
Patrick: leuk idee om met creature types te spelen, maar ik vrees dat dit in de praktijk alleen maar betekent dat je steeds meer en meer +1/+1 counters op je beesten legt, en dat het creature type matters thema totaal ondersneeuwt.
Dark Jjay: groei tegen een erg onaantrekkelijk uitziende cost... tot je genoeg beesten hebt liggen met Ruminate en je best 1 step/phase wilt skippen om 5 +1/+1 counters uit te delen. Lijkt me interessant om mee te spelen!
Luc: leuk, lekker blijven schuiven met dobbelsteentjes! En als je tijdelijk geen nuttige targets hebt, dan parkeer je even een counter op een landje.
Lars vS: +1/+0 en +0/+1 counters worden niet meer gebruikt, zeker niet in een block waarin ook al +1/+1 counters zitten. Ook het keyword modular bestaat al.
Leroy: ik ben het met je eens dat Simic een late game guild is, maar een defender die maar steeds sterker blijft worden en niet stuk gaat aam damage (dus alleen aan zwarte destroy effecten), lijkt me erg naar. Zoals ik je mechanic lees, heb je er genoeg aan om 1 Preserver te hebben om al je beesten voortdurend te kunnen redden; klinkt in mijn oren wél OP, in ieder geval in Limited.
Johan: leuk en passend, een zeer traag en grinding mechanic. Vooral erg goed dat je de eis stelt dat er minstens 2 multicolor Simic creatures moeten zijn, maakt het mechanisme niet broken.

Na een eerste eliminatie ronde bleven er voor mij 3 potentiële winnaars over: Kjell, Bruxonn en Dark Jjay. Het mechanic van Kjell legt wel een erg zware beperking op de creature types die je kunt spelen (het heeft geen nut een creature met Mutate te spelen als je niet ten minste een aantal creatures in je deck hebt die er een type mee delen), en dunt steeds verder je deck uit in de negatieve zin, en is daarmee niet een erg sexy idee. Bruxonn's Adapt kan gruwelijk uit de hand lopen, en moedigt juist aan om buiten je guild te gaan splashen. Daarmee is de winnaar van deze prijsvraag Dark Jjay: Ruminate ziet er uit als een typische Simic strategie met +1/+1 counters; je levert nog meer tempo in voor gestage groei. De cost die je ervoor moet betalen ziet er redelijk uit, en vraagt flink wat skill om optimaal te gebruiken. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk zou werken!

Morgen verder met Orzhov! En inderdaad, ik ga niet alle 5 de prijsvragen nagekeken hebben voor de nieuwe prijsvraag online komt...

Greetz, Dustin.

3-1-2013 09:05:00

So close... hoewel ik er niet op had gerekend. Ik had deze nog snel even gedaan voor ik iets anders moest gaan doen...

Al mijn hoop staat nu op de Orzhov prijsvraag!

Darkjjay gefeliciflapsnor^^

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2