spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-12-2018 8:27:09 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
[COLUMN] Verhaal van een Sealed Pool
Forum: Columns *
8-10-2012 14:40:00 door Johannes Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
Als je veel boosters hebt, wil je ze natuurlijk allemaal open maken. Maar je kan ook daar iets extra's bij doen om extra plezier te hebben bij het openen van je boosters. Vaak gebeurt dat door ermee te draften. Soms heb je slechts enkele boosters, en heb je nog een booster battle achter de hand. De vorige keer had ik precies één ongeopende M13 booster thuis liggen. Wat ik daarmee gedaan had, valt te lezen in mijn vorige en eerste column, en bleek in goede aarde te vallen. Daarom doe ik het nu nog een keer. Alleen heb ik deze keer niet één booster, maar zes Return to Ravnica boosters!

Mijn verhaal komt deze keer dan ook op een andere manier tot stand. Deze keer maak ik eerst alle boosters open, en bekijk mijn "sealed pool". Om mijn verhaal beter te stroomlijnen, neem ik nu dan ook de vrijheid om de volgorde te wijzigen van de kaarten die in het verhaal voorkomen. Om het verhaal kort te houden, probeer ik dan ook maar een zin per Common te besteden, hooguit twee zinnen per Uncommon, en laat ik het verhaal draaien om de Rares en de eventuele Mythics. Wel wil ik alle kaarten in mijn verhaal verwerken.


Isperia sterft op de Spectaculaire Spelen
, ,
De vogel met de oude runen op de vleugels is gespot bij de poorten van Azorius. En iedereen weet wat het betekent: De gruwelijke Spectaculaire Spelen zullen plaats vinden voor de ingang van de Senaat en de Grote Rechtbank. De hele wereld is in de ban van deze Spelen wanneer deze plaats vinden. Voor deelnemers eraan is het dan ook een grote eer om eraan mee te mogen doen. Maar zij betalen daar een hoge prijs voor: slechts een deelnemer zal de slachtpartij overleven! Alle deelnemers zullen dus met elkaar moeten vechten. En zodra het rustig lijkt te worden en het spektakel af neemt, wordt allerlei middelen ingezet om de gevechten op te laten laaien en het spektakel toe te laten nemen.

, , , , , , , ,
In de voorbereiding moet er eerst een stadion worden gebouwd, waar de Spectaculaire Spelen plaats zullen vinden. Hiertoe zal iemand met een machine waarmee hij zichzelf kan teleporteren al het benodigde materiaal verzamelen. Het materiaal bevindt zich buiten de Spelen vooral op de Promenade van de Gildes, een grote neutrale plaats waar niets of niemand eigenaar van is. Allereerst veegt een grote machine het vuil van de straten weg, inclusief gebouwen die er stonden. De muren van het stadion moeten stevig en bestendig zijn, want niets mag tijdens de Spelen in of uit het station. Hiertoe worden zwevende barrières bij elkaar geweven door de Aartswever, een gigantische spin voor wie die een routineklusje is. Daaromheen wordt aan de binnenkant en aan de buitenkant versterking gebouwd, geboren uit levende wortels. Zij zullen tijdelijk razendsnel moeten groeien om de gewenste grootte en vorm te krijgen. Tenslotte wordt het snelrecht ingevoerd: Wie niet actief mee doet met de voorbereidingen, zal worden gearresteerd en moeten deelnemen aan de Spectaculaire Spelen of worden ingezet als middel om de deelnemers te doden.

, , , , ,
Dan begint de kaartverkoop voor de Spectaculaire Spelen. Op de bijzondere eerste gelegenheid daarvan zal een tweede groep deelnemers ontstaan. Er zijn namelijk altijd dieven die kaartjes of geld van de kopers proberen te stelen en denken ongezien weg te komen. Maar de patrouille te paard ziet alles, en beloont de dief met een pijl die zijn lichaam doorboort. De dief mag overleven onder voorwaarde dat met een speciale naald zijn slechte gedachte uit zijn hersenen wordt verwijderd. Dat heeft de dief dan liever dan dat hij dood gaat. Maar een bijwerking van de procedure is dat de dief een verradersinstinct krijgt ingeplant. Hierdoor wil hij vrijwillig deelnemen aan de Spelen, en wordt zijn actie geannuleerd en de effecten ervan volledig uitgewist. En afgezien daarvan, stelen is gewoon verboden.

, , , , , , , , , , ,
De derde groep deelnemers zijn de echt vrijwillige deelnemers. Zij melden zich uit alle landstreken om te laten zien dat zij of hun creatie de beste is. Uit de vlaktes meldt zich dus de kampioen van de schermsport. Hij denkt alle gevaren af te kunnen schermen. Ook meldt zich een reus die in de verdediging zo sterk is als een palissade. Deze gigant wil het vooral opnemen voor de zwakkeren, want hij denkt dat die anders kansloos zijn. En misschien doet toch niet iedereen echt vrijwillig mee. Uit de bossen komen de dieren die mee mogen doen van hun baasje. Zo stuurt Korosda een grote hagedis mee, die na zijn eventuele dood nog steeds nuttig is. Een boswachter van het bos Axebane komt met een enorm rendier aanzetten. Weet hij van zijn rendier een killer te maken, dan komt zijn droom wellicht uit dat de kampioen van de Spelen uit zijn bos komt. Natuurlijk is er ook een goblin die zijn kans schoon ziet met zijn katapult gewoon op alles wat beweegt te schieten. En er zijn de nodige alchemisten die zichzelf weten te betoveren en daarmee onoverwinnelijk hopen te worden. Sommigen proberen dat door zichzelf van ijs te maken om zo immuun te worden voor verbranding, terwijl een ander zijn huid voorziet van kokende kolen. Ook al deze deelnemers zullen met de speciale naald behandeld worden, want het publiek moet niet weekhartig worden voor gave wezens met gave zielen.

, , , , , , , ,
Dan kunnen de Spelen beginnen! Isperia, een reusachtige sfinx die alles kan overzien, wordt aangesteld als hoofdscheidsrechter die toe moet zien of alles eerlijk verloopt. Zij blaast een windstoot over het strijdtoneel, die alle deelnemers omver blaast, waarna de strijd begint. Algauw probeert iemand op een griffioen te schieten, maar de griffioen overleeft het en doodt de schutter. Iemand uit het publiek probeert bezweringen over deelnemers uit te spreken in de hoop dat zijn idool wint. Maar of zijn idool nou sterker gemaakt moet worden, of juist al zijn tegenstanders zwakker moeten zijn, Isperia heeft het door en maakt de bezweringen ongedaan. Als vervolgens een deelnemer plotseling sterft, er sporen uit groeien en die mee gaan vechten in de arena, heeft Isperia door welke magiër hierachter zit. Zij pakt de magiër beet en gooit hem in de arena. Zo ontstaat de vierde groep deelnemers: Dit zijn de wezens uit het publiek die menen in te moeten grijpen in de strijd. Om de gevolgen hiervan te voorkomen zullen alle doden in de strijd voortaan worden gecremeerd; zo krijgt niemand meer een kans het lijk of kadaver nog te gebruiken of tot leven te wekken.

, , , , , , , , , , , , , ,
Als het strijdgewoel minder wordt, roept Isperia dat er extra spanning in moet komen. Bij de eerste keer dat dit gebeurt, volgt er een flits in het stadion, waarna alle deelnemers elektrisch geladen lijken te zijn, klaar om genadeloos toe te slaan. Een trap van een pegasus tegen de gigant van de palissade komt ineens zo hard aan als een bliksembal. Hij beseft dat nog nauwelijks, als een tweede trap hem bijna uit evenwicht brengt. Maar dan slaat hij een pegasus met een ferme klap uit de lucht. Op het tweede moment waarop de spanning af neemt, komen speciale sleutels vol runentekens van Rakdos of Golgari, waarvan men dacht dat die waren om poorten te openen om gevaarlijke beesten los te laten, in beweging. Maar zij blijken zelf tot leven te komen. Een wezen uit de onderwereld had hem nog verkocht, maar die keuze bleek te roekeloos van hem, want het doodt hem nu. De derde keer wordt er een skelet, gewapend met haken, losgelaten op de deelnemers. Velen proberen hem dood te maken, maar hij blijft maar weer opstaan. Totdat een draak van een toren op hem af vliegt en hem bezig houdt tot de rust in hem is wedergekeerd. Dan wordt er een klein en gemeen lachend duiveltje losgelaten, maar opgegeten door een deelnemende hagedis die van binnen lijkt te branden. Vervolgens worden er mensen losgelaten in de arena, eentje dansend op een ketting zijn slachtoffers uitzoekend, een andere er met een zware bijl gewoon erop los slaande. Als hiermee de zwakste deelnemers zijn uitgeschakeld en het weer rustig dreigt te worden, wordt er een emmer vol onschuldig lijkende kevers in de arena gelegd. Maar een spreuk doet ze groeien tot monsters die nog wel een deelnemertje lusten. Een stuk groeiend slijm moet de kevers als die eenmaal zijn gedood weer opruimen, en ook het slijm verorbert nog wat deelnemers, zoals twee vogels.

, , , , , , , ,
Dan zijn de zwakste en kleinste deelnemers toch wel uitgeschakeld, maar opnieuw dreigt de strijd minder te worden. Zodra dat wordt geroepen, zijn alle ogen weer gericht op het grote oog van het wezentje die bij een deur staat, wachtend wat hij nu weer door zal laten. Maar het wezentje blijft roerloos staan en lijkt te kijken naar een machine die voorheen gebruikt werd om oude boeken en manuscripten te versnipperen. Een groot beest op de arena wil niet afwachten tot dat ding in leven zou komen en zijn bek zou opensperren om deelnemers te versnipperen, en vertrapt het in stukken. Hij is nauwelijks tot rust gekomen, of wordt gedood door een gigantische spin, al lijkt het meer op de schaduw ervan die hem doodt. De volgende wezens die vertrappen zijn wel twee monsters die worden losgelaten op het publiek. Slechts een grote worm van onder de aarde kan ze stoppen, al wordt de worm zelf ook begraven onder de grond. Een zombie die daar vandaan lijkt te komen probeert de kadaver van de worm nog te redden, want zij hebben een gemeenschappelijke band: Zij zien nog waardevolle schatten in alles wat begraven is.

, , , , , , , ,
De volgende dramatiek is wellicht nog groter. Dat begint met twee enorme neushoorns die de arena in komen rennen. Dit is een klusje voor de palissadegigant om die te stoppen. De eerste weet hij tegen te houden, maar de gigant houdt er een lelijke steekwond aan over. Hij kan de tweede daardoor niet meer tegenhouden en dreigt erdoor verpletterd te worden. Dit kan Isperia niet langer aan zien; zij wil de gigant voor een keer een dienst bewijzen na alles wat de gigant voor het recht gedaan heeft. De reusachtige sfinx vliegt er op af, pakt de gigant op en redt hem van de aanstormende neushoorn, en houdt hem zo in leven. Plots doemt een scherpe verschijning op van een ziel, die na de dood nog het recht dient. Die ziel wijst Isperia op de regels, dat Isperia na haar actie nu zelf deel neemt aan de Spectaculaire Spelen. Isperia kan er niets tegenin brengen, en vliegt samen met de gigant naar de moerassen, waar de neushoorn in zal zakken. Een krokodil verschijnt nog tussen hen en de neushoorn, terwijl een vogelwichelaar een wapen uit probeert op de krokodil, die de krokodil moet doorboren. Maar de huid van de krokodil lijkt speciaal en het wapen komt er niet doorheen. De krokodil is echter niet bestand tegen het gewicht van de enorme neushoorn die daarna het moeras in zakt.

, , , , ,
Er zijn dan niet veel deelnemers meer over, dus de finale staat op het punt van beginnen. Een groot beest van de markt rust even uit, terwijl een gruwelijk wezen de arme zielen van de al gedode deelnemers probeert te oogsten. Daar wordt dan een gruwelijk wezen, gecreëerd door Rix Maadi, op losgelaten, terwijl een vurig hondachtig wezen nog wat deelnemers levend probeert op te eten. Als dan alleen nog Isperia en de palissadereus over zijn gebleven, proberen zij samen de winst te delen, en de slachtpartij te overleven. Plots worden zij overvallen door een regen van mortiergranaten, die de finale in luidt. Die regen gaat net zo lang door als ze beiden in leven zijn. Uiteindelijk vatten de vleugels van de sfinx vlam, en korte tijd later verteert het vuur van de mortieren het hele lichaam van Isperia. Dus is er nog maar een overlevende, en dat is de winnaar: De palissadegigant! Hij probeert gauw nog iets van het lijk van Isperia te redden, want Isperia verdient een betere ceremonie dan een simpele crematie.

, ,
Nu de Spectaculaire Spelen zijn afgelopen, wil de palissadegigant met het publiek even stil staan bij de slachtoffers en ze een waardige ceremonie geven, met name aan Isperia, die hem het leven had gered. Zij gunnen de zielen van de overledenen de tijd om de dood te verwerken en te laten rusten in vrede. Pas als duidelijk is dat geen enkele van deze zielen meer in hun rust gestoord kunnen worden of anderszins gevangen kunnen worden, kan het stadion worden afgebroken. Met laat het stadion gewoon instorten, waarna dieren en planten er een wildernis van kunnen maken. Een spreuk vanuit de Azorius poorten voorkomt dat het wilde leven en de geschiedenis nog sporen na laat op de omgeving, waarna het gewone leven op de wereld weer wordt opgepakt. Totdat de volgende Spectaculaire Spelen gaan beginnen...


Hiermee eindigt het verhaal. Ik heb nu alle kaarten uit de zes boosters erin verwerkt, al heb ik voor de opmaak nog niet vermeld welke kaarten ik dubbel uit de boosters heb gehaald. Het gaat dan om de kaarten Azorius Guildgate, Rootborn Defenses, Inaction Injunction, Plains, Forest, Frostburn Weird, Dispel, Saproling token, Concordia Pegasus, Drudge Beetle, Bird token, Tenement Crasher en Swamp. Het is me wel gelukt het verhaal aanzienlijk korter te maken. Ik ben benieuwd of jullie dit ook een goed verhaal vinden, en/of wat er beter kan.

Groeten, Johannes
[reageren]
Reacties (5)
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
8-10-2012 19:51:00 door Premium lid Rolf (151) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
In een woord prachtig

knap dat je zoiets kunt verzinnen
9-10-2012 22:46:00 door x4bilityx (58) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Jeetje, mooi verhaal hoor! Erg leuk initiatief om zo met je boosters om te gaan!
12-10-2012 13:57:00 door -=[Z]=-Ilaro Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Weinig reacties nog hier!
Ik vind dat je er een goed verhaal van hebt gemaakt en zeker een verbetering in schrijfstijl vergeleken met je vorige.
Ik denk alleen persoonlijk dat het net te veel boosters zijn om elke kaart er goed uit te lichten en dat twee of drie misschien beter geweest was.
Maar je hebt zeker creativiteit en fantasie, als je dit wat vaker doet zullen er steeds betere verhalen uitkomen
12-10-2012 16:00:00 door Premium lid Evert (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Leuk verhaal!
19-10-2012 7:52:00 door garruk-thraka Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Goed stuk zeg!
Kan nie wachten tot de volgende!
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
spacer
Submenu
devider
Laatste 50 kaartcommentaar
Persoonlijke paginas
Wie is online?
Top 50 referenties
Chatroom
Polls

Forum
 Forum overzicht
Actieve topics (alle groepen)
Actieve topics (no trading)
Actieve topics (alleen trading)
Actieve topics Decks
Actieve topics Nieuws
Actieve topics Commander

Decks
Decks invoeren/zoeken
Laatst ingevoerde decks
Actieve topics Decks
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 6 leden ingelogd op NederMagic.
18744 paginas bekeken sinds 18-12-2018 23:40:00
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.