Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vigor en trample

Scroll: [boven|reacties|beneden]
25-7-2012 21:48:00

Hi allemaal,

Wij hebben de volgende situatie:

Mijn tegenstander heeft een Vigor en een random 1/1 beestje. Ik val aan met een 10/10 trample beest. Hij blockt met zijn 1/1, hoeveel +1/+1 counters krijgt de 1/1?

Reacties (1)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2012 22:16:00

Hangt ervan af hoe je de schade assignt. Met trample moet je minimaal lethal damage damage doen aan het blockende creature en de rest tramplet door. Wat voor jou het voordeligst zal zijn, is 1 schade assignen op het 1/1 creature en de andere 9 door laten tramplen. In dat geval krijgt het 1/1 creature dus één +1/+1 counter en krijgt je tegenstander 9 schade.
(Op papier kun je dus ook 2 schade assignen aan het 1/1 creature en 8 door laten tramplen, of 3 schade assignen aan het 1/1 creature en 7 door laten tramplen, ... of 10 schade assignen aan het 1/1 creature en nul door laten tramplen.)


Ter vergelijking: Zonder trample was sowieso alle 10 schade op het 1/1 creature gegaan en zou hij dus tien +1/+1 counters hebben gekregen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]