Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB – Solitary Fiends, Deel 2

Scroll: [boven|reacties|beneden]
8-7-2012 15:49:00

Hallo en welkom allemaal bij deel 2 van deze Building On A Budget-reeks waarin ik het Avacyn Restored Intro Pack ‘Solitary Fiends' verbeter. Twee weken geleden heb ik al een voorzichtige start gemaakt met één aanpassingsronde. Vandaag meer games en aanpassingen!



Zoals altijd eerst nog even kort hoe ik te werk ga:
1. Start met een onaangepast Intro Pack.
2. Speel telkens 5 potjes en maak dan hooguit 5 (misschien iets meer) aanpassingen.
3. Doe dit net zo lang totdat er een deck overblijft dat leuk is om mee te spelen, vaker wint dan verliest, en budget genoemd kan worden.
4. Blijf trouw aan het deckthema.

Waarbij budget betekent: geen kaarten van meer dan 3 euro.

Aan het eind van deel 1 vroeg ik jullie wat jullie precies zouden veranderen omdat ik nog niet 100% zeker wist welke kant ik met het deck op wilde gaan. Er werden een aantal goede suggesties gedaan en enkele daarvan zullen jullie vandaag en in deel 3 terugzien.

Meteen maar over naar de tweede aanpassingsronde.

AanpassingenERUIT: 3 Alchemist’s Apprentice
In deel 1 gaf ik al aan dat ik niet erg onder de indruk was van deze kaart en dat ben ik na de laatste 5 games nog steeds niet. Het probleem van Alchemist’s Apprentice is dat je moet kiezen: óf je ruilt met een creature van meestal één mana óf je laat de Apprentice zichzelf vervangen en prevent wat schade. Beide opties zijn niet fantastisch voor twee mana. Oculus is bijvoorbeeld al beter, die kan namelijk 2-voor-1'en voor dezelfde stats en mana cost. Het enige voordeel van de Apprentice is dat je ‘m kunt sacrificen wanneer je wilt zodat je met één creature overblijft voor bijvoorbeeld Demonic Rising of Homicidal Seclusion. Maar tegen die tijd is je Apprentice vaak toch al weg. Voor twee mana kunnen we wel iets beters vinden.

ERUIT: 2 Tormentor’s Trident
Tormentor’s Trident kan leuk zijn als je ‘m eenmaal geëquipt hebt aan een flyer maar vergelijk hem eens met Darksteel Axe. De Trident is een mana duurder om in te leggen en een mana duurder om te equippen voor één power meer maar daar komt wel een drawback bij. De games dat ik Tormentor’s Trident speelde, deed ie ook niks voor mij. Ten slotte breng ik het aantal creatures weer wat terug in deze aanpassingsronde waardoor equipment steeds slechter wordt. Genoeg redenen dus om de Tridents eruit te halen.



ERUIT: 2 Renegade Demon
Ik heb even geteld hoeveel kaarten ik ongeveer nog wil vervangen en dat zijn er aardig wat dus om alles binnen drie columns te kunnen doen maak ik deze ronde 7 aanpassingen. Renegade Demon is misschien niet eens de meest voor de hand liggende keuze; ik heb er een potje mee gewonnen en een 5/3 voor 5 mana is helemaal niet zo slecht. Het probleem is alleen dat het 5 mana-slot al redelijk vol zit met 1 Lone Revenant, 2 Marrow Bats, 1 Demonic Rising en 2 Homicidal Seclusion en ik kan alvast verklappen dat ik van één van die kaarten een extra exemplaar wil toevoegen. In plaats van de Demons had ik ook de Marrow Bats eruit kunnen halen maar die heb ik nog niet vaak genoeg in actie gezien om er een goed oordeel over te kunnen geven. Extra argumenten die tegen Renegade Demon pleiten: Bloodgift Demon is strikt beter (een toughness meer, flying én levert kaartvoordeel op) en een 5/3 vanilla voor 5 zou m'n uiteindelijke lijst toch nooit hebben gehaald.

ERIN: 4 Mana Leak
Ik heb lang getwijfeld over welke kaart Alchemist’s Apprentice moest vervangen. Eigenlijk was ik van plan om de eerder genoemde Oculus erin te doen maar Max overtuigde mij ervan om Mana Leak te spelen. Mana Leak is misschien niet de leukste kaart voor casual play maar dat het een goede kaart is blijkt wel uit hoe vaak hij in toernooidecks wordt gespeeld. Mana Leak koopt tijd om naar 5 mana te komen voor mijn goede lonerspells en houdt bovendien gamewinnende kaarten als Thatcher Revolt en removal tegen. Net wat meer pré's dan de eveneens degelijke Oculus naar mijn mening.



ERIN: 2 Doom Blade
Doom Blade heeft me in de afgelopen 10 games nooit teleurgesteld. Er is altijd wel een target en een willekeurig creature opruimen voor twee mana op instant speed is een prima deal. Van het feit dat Doom Blade geen zwarte creatures kan targeten heb ik tot nu toe geen last gehad, anders was ik hier misschien voor een 2/2 split met Go for the Throat gegaan. In theorie gaat Doom Blade trouwens ook prima samen met de Mana Leaks die ik zojuist heb toegevoegd: speelt je tegenstander niks om te counteren, dan ruim je met de twee mana die je open hebt gelaten gewoon een creature op.

ERIN: 1 Demonic Rising
Demonic Rising heeft me al drie games gewonnen wat op zich al genoeg reden is om een tweede exemplaar toe te voegen. Het enige wat de kaart tegen zich heeft is dat ie de andere lonerkaarten tegenwerkt. Maar als het nodig is kan ik altijd nog kaarten toevoegen die dat probleem verhelpen, zoals M... laat ik dat anders nog maar even niet verklappen.

De decklist na deze veranderingen:

Solitary Fiends v1.2//Lands (24)
13 Island
11 Swamp

//Creatures
2 Fettergeist
1 Corpse Traders
2 Mist Raven
2 Undead Executioner
1 Lone Revenant
2 Marrow Bats

//Other (26)
4 Ponder
1 Predator’s Gambit
4 Doom Blade
4 Mana Leak
2 Peel from Reality
1 Swiftfoot Boots
2 Crippling Chill
2 Frost Breath
2 Into the Void
2 Demonic Rising
2 Homicidal Seclusion

Wat opvalt is dat ik nu behoorlijk ben teruggegaan in het aantal creatures (van 17 in het begin naar 10 nu). De volgende games zullen uitwijzen of ik met dit aantal kan wegkomen of dat 10 creatures te weinig is. Deze keer maar drie games in plaats van de gebruikelijke vijf omdat game 11 en game 12 een eeuwigheid duurden.

Game 11 t/m 13Game 11 tegen W/U Spirits
Deze game duurt maar liefst 19 beurten. We spelen allebei behoorlijk wat counters en removal waardoor we aan het begin van de game vooral aan het aftasten zijn. Beurt 4 krijg ik in ieder geval een Swiftfoot Boots in het spel. Enkele beurten later probeert Johan een Drogskol Captain welke ik probeer te Doom Bladen maar Johan heeft een Mana Leak. Hierdoor is Johan in mijn beurt tapped out waardoor een Fettergeist doorkomt en ik equip Swiftfoot Boots om meteen aan te kunnen vallen. Johans Captain chumpt. In de beurten erna weet Johan mijn Fettergeist op afstand te houden met Devastation Tide, Vapor Snag, Devastation Tide #2 en Vapor Snag #2. Tussendoor probeert hij de Fettergeist ook nog te Dissipaten maar daar had ik een Mana Leak voor. Beurt 12 is er eindelijk wat vuurwerk. Ik cast een Homicidal Seclusion en val aan met een 6/5 lifelinking Fettergeist. Johan blockt met een 3/3 Dungeon Geists en een 1/1 Spirit token van Moorland Haunt. Voordat damage gedealt wordt Celestial Purged hij mijn Homicidal Seclusion waarop ik Johans Dungeon Geists Doom Blade maar Johan heeft Faith’s Shield om z'n Geists te redden. Als de stof is opgetrokken ligt er alleen nog een Spirit token op het veld. Enkele beurten later ligt er een Mindshrieker aan Johans kant en een Mist Raven, Marrow Bats (die erg lang in m'n hand bleef zitten), Corpse Traders en Undead Executioner aan mijn kant. Marrow Bats wordt geblockt door Mindshrieker en Johan millt een Demonic Rising bij mij. Ik besluit de Bats niet te regeneraten want ik sta op dat moment op 13 levens en Johans Mindshrieker in combinatie met 10 land zou me dan zomaar voor lethal aan kunnen vallen. Johan activeert in zijn beurt een paar keer Mindshriekers ability maar millt slecht en besluit de Shrieker achter te houden. In mijn beurt besluit ik eerst Undead Executioner aan Corpse Traders te saccen zodat Johan alvast zijn Shrieker moet pompen (hij stond op 5). Hij millt een landje en Peel from Reality zodat Mindshrieker uiteindelijk 1/1 wordt en deze chumpt Corpse Traders. Johan móét dan een antwoord trekken zodat hij de volgende beurt niet doodgaat en hij trekt een… Terminus. Lucky bastard. Gelukkig mag het uiteindelijk niet baten want twee beurten later vind ik met mijn Ponder een Lone Revenant en een Into the Void die Johans 2 Spirit tokens in beurt 19 bouncet zodat ik met mijn creatures kan doorkomen voor de win.

Pff, wat een game zeg. Control tegen control is niet echt mijn favoriete matchup.


Argh!

Game 12 tegen W/U Spirits
Ik dacht dat de vorige game al lang duurde maar deze game duurt zelfs 21 beurten. Het is weer aftasten in het begin. In de eerste 5 beurten wordt op een Gitaxian Probe na niks gespeeld. In beurt 6 probeer ik een Fettergeist met Mana Leak als backup maar Johan blijkt geen counters te hebben. In beurt 8 bestaat mijn hand uit 2 Doom Blade, 2 Mana Leak, 2 Crippling Chill en 1 Into the Void, iets om te onthouden voor later. M'n Fettergeist doet ondertussen wat schade maar wordt ook 2x geVapor Snagt en uiteindelijk geDissipate. Een Mindshrieker van Johan ruim ik even later op met Doom Blade terwijl mijn Marrow Bats geCelestial Purged wordt. Daarna vind ik met Ponder een Fettergeist maar ook Johan maakt goed gebruik van zijn Ponder: hij rangschikt zijn kaarten zo, dat hij door middel van een Think Twice eerst een Devastation Tide kan miraclen en de beurt erna miraclet hij een Terminus zodat Fettergeist en Drogskol Captain van het speelveld verdwijnen. Een Corpse Traders houdt Johan vervolgens op afstand met Feeling of Dread terwijl hij zelf onder andere Drogskol Captain en Mindshrieker weet te casten. Ik weet in het vervolg geen gas meer te trekken en ga uiteindelijk dood aan Mindshrieker die een Predator’s Gambit, Island, Island, Island, Island en Demonic Rising bij mij millt.

Game 13 tegen G/W Humans
Johan start goed met Avacyn’s Pilgrim into Silverblade Paladin maar voor de laatste heb ik een Mana Leak. Een Mist Raven bouncet in beurt 3 zijn Pilgrim zodat hij een eventuele Elspeth Tirel niet al in beurt 4 kan spelen. Johan blijkt een andere Planeswalker in petto te hebben, namelijk Garruk Relentless. Deze schiet meteen mijn Mist Raven af en transformeert daardoor in Garruk, the Veil Cursed. Ik kom sterk terug met Fettergeist en Homicidal Seclusion die van Fettergeist een 6/5 lifelinker maakt. Johan kan mijn flyer niet blocken en zijn Garruk gaat kapot. Het wordt spannend als Johan vervolgens een Silverblade Paladin speelt welke hij pairt met een 4/4 Champion of Lambholt. Ik ga ineens van 23 naar 11. Een Into the Void die Champion of Lambholt en Avacyn’s Pilgrim bouncet geeft me wat tijd en in Johans beurt schiet ik Silverblade Paladin af met Doom Blade. Als ik de stand vervolgens naar 8 tegen 20 in mijn voordeel breng en Marrow Bats cast, lijk ik de game te gaan winnen. Johan weet echter nog hard terug te slaan met Doomed Traveler en Gather the Townsfolk waardoor zijn Champion of Lambholt 5/5 wordt en zijn team dus unblockable is. Ik ga van 20 naar 8 en kom in mijn beurt één schade tekort om Johan de das om te doen. Wel klim ik naar 15 levens dankzij een 7/2 lifelinking Marrow Bats (ik had Fettergeist aan het begin van mijn beurt gesacrificet) maar Johan cast in zijn beurt een Increasing Devotion waardoor de Champion naar 10/10 groeit en ik word voor 17 aangevallen.



Dat waren me de games wel. Ze namen in totaal zo'n 1,5/2 uur in beslag dus tijd om wat te veranderen.

AanpassingenERUIT: 2 Peel from Reality
In de potjes tegen Johans Spirit deck merkte ik dat ik te veel reactieve spells heb en te weinig kaarten die mij een game doen winnen (lees: creatures). Daarom moeten er van de eerste categorie een paar uit en Peel from Reality is dan de eerste kaart die bij me opkomt. Om Peel from Reality goed te laten zijn heb je a) redelijk wat creatures nodig en b) creatures die graag gebouncet worden. Aan beide voorwaarden voldoet mijn deck niet. Een aantal keer heb ik weliswaar op deze manier een creature van mij kunnen bouncen zodat Homicidal Seclusion of Demonic Rising geactiveerd werd maar Peel from Reality is zeker geen slot waard in m'n uiteindelijke lijst.



ERUIT: 2 Frost Breath
Frost Breath koopt kostbare tijd om naar 5 mana te komen maar nu er 4 Mana Leak en 4 Doom Blade in het deck zitten, zijn er lang niet altijd twee targets en dan is Crippling Chill simpelweg beter. Misschien dat in een andere built de Frost Breaths hadden kunnen blijven zitten maar in mijn deck komen ze niet goed meer tot hun recht.

ERUIT: 2 Marrow Bats
Dit mag ook geen verrassing heten. Voor 5 mana is Marrow Bats gewoon niet goed genoeg. Zijn stats zijn underwhelming (zeker in vergelijking met de 2 mana goedkopere Fettergeist) en 4 levens betalen om te regeneraten is veel als je al in beurt 5 of 6 zit. Als er een Homicidal Seclusion ligt is het regeneraten misschien niet zo'n probleem maar tegen de tijd dat ik een Seclusion kan spelen ligt er vaak al een Fettergeist waardoor Marrow Bats niet meer aan bod komt. Verder hebben de Bats in geen enkel potje het verschil kunnen maken terwijl ik ze aardig vaak heb gecast. Op papier geen beste kaart, in praktijk geen beste kaart: dag Marrow Bats!

ERIN: 2 Fettergeist
Zoals gezegd kom ik wat kaarten tekort die mij de game doen winnen en Fettergeist heeft me in nog geen enkel potje teleurgesteld. Hij is dik, kost maar 3 mana en z'n drawback is zelden relevant in dit deck. Soms is het zelfs een voordeel want je kunt ‘m aan het begin van je beurt dood laten gaan zodat er nog maar één creature overblijft. Doe mij maar een playset.



ERIN: 4 Fume Spitter
Als ik tegen Johans Spirit deck een 1-drop had gehad dan had ik daar behoorlijk wat schade mee aan kunnen richten. Met alleen 4 Ponder in het 1-mana slot is er sowieso ruimte voor iets anders van 1 mana. Door de catalogus van NederMagic te raadplegen kwam ik terecht bij Fume Spitter, een kaart die denk ik ideaal in mijn deck past. Je kunt ‘m sacrificen wanneer je wilt (net zoals Alchemist’s Apprentice eerder) en hij schakelt ook nog eens x/1 dudes uit zoals Avacyn’s Pilgrim, Champion of Lambholt en Mindshrieker. En mocht je je Fettergeists een keer niet kunnen vinden dan laat je Fume Spitter gewoon lekker liggen totdat Demonic Rising online komt.

Tot slot een kleine aanpassing aan de mana base vanwege de toevoeging van 4 Fume Spitter:

ERUIT: 1 Island
ERIN: 1 Swamp


Het deck ziet er nu als volgt uit:

Solitary Fiends v1.3//Lands (24)
12 Island
12 Swamp

//Creatures (14)
4 Fume Spitter
4 Fettergeist
1 Corpse Traders
2 Mist Raven
2 Undead Executioner
1 Lone Revenant

//Other (22)
4 Ponder
1 Predator’s Gambit
4 Doom Blade
4 Mana Leak
1 Swiftfoot Boots
2 Crippling Chill
2 Into the Void
2 Demonic Rising
2 Homicidal Seclusion

Benieuwd of het deck nu wat beter in balans is.

Game 14 t/m 18Game 14 tegen G/W Humans
Johan begint weer met een Avacyn’s Pilgrim maar deze haalt beurt 2 niet dankzij een Fume Spitter (ha!). Een Gather the Townsfolk en Hero of Bladehold volgen bij Johan, bij mij een Fettergeist en Fume Spitter #2. In beurt 5 speelt Johan een Intangible Virtue waarop ik reageer door een Human token weg te halen met Fume Spitter. Wanneer hij attackers declared schiet ik met een Doom Blade zijn Hero of Bladehold af. Postcombat cast Johan een tweede Gather the Townsfolk voor twee 2/2 vigilance tokens. Ik heb maar 3 land tot mijn beschikking en besluit een tweede Fettergeist te spelen. Risicovol vanwege de upkeep cost maar Johan heeft geen flyers dus ik waag het erop. Johan weet de Fettergeist in zijn beurt na de combat phase weg te krijgen met een Garruk Relentless, die ook doodgaat. In de beurten erna blijft Johan creatures casten terwijl ik land drops blijf missen. M'n Fettergeist weet Johan nog naar 5 te brengen maar een combinatie van Hero of Bladehold, Intangible Virtue, Gavony Township en een horde aan tokens wordt mij in beurt 10 te veel.

Game 15 tegen G/W Humans
Ik begin goed met een Fume Spitter en een Mana Leak die Johans Gather the Townsfolk countert. De Fume Spitter sac ik even later om een Avacyn’s Pilgrim weg te halen en een Mist Raven bouncet Johans Doomed Traveler. Het ontbreekt mij daarna aan gas terwijl Johan Lingering Souls en Cathars’ Crusade cast. Dankzij de Crusade heeft hij in beurt 6 een 4/4 Doomed Traveler, een 2/2 Spirit token en een 5/5 Beast token van Beast Within liggen. Gelukkig heb ik voor de laatste een Doom Blade. Een Undead Executioner aan mijn kant richt weinig uit en Mist Raven tradet met de Spirit token. In beurt 7 maakt Johan zijn winnende move door een Geist-Honored Monk te casten waardoor zijn team gruwelijk groot wordt. Twee beurten later geef ik op.

Ik was behoorlijk gaar gemagict na deze game (we waren al 3 uur bezig) dus we besloten het voor gezien te houden. De volgende games heb ik tegen de mysterieuze Marloes C. gespeeld.

Game 16 tegen Fiery Dawn
Ik start ijzersterk met een Fume Spitter die ik in beurt 2 enchant met een Predator’s Gambit. Deze combinatie brengt Marloes in beurt 4 al naar 11. Ondertussen zijn er ook 2 Fettergeists aan mijn kant verschenen. Marloes doet ook wat en cast Riot Ringleader en Goldnight Commander. De Ringleader ruilt met mijn 3/2 Fume Spitter en voor de Goldnight Commander heb ik een Doom Blade. In beurt 6 heb ik Marloes al naar 0 gebracht dankzij het vliegende geweld van m'n Fettergeists. Ik eindig met Into the Void en Undead Executioner op hand.


Love 'em.

Game 17 tegen Fiery Dawn
Ik mulligan 1x en begin daarna met 2 Ponders. Één keer shuffle ik en de ander vindt een Fume Spitter waarmee ik een Kruin Striker opruim. Wéér heb ik 2 Fettergeists die Marloes pijn lijken te gaan doen. Eentje weet ze tijdelijk over te nemen met een Zealous Conscripts waardoor ik opeens van 18 naar 9 ga (ze had ook nog wat andere dudes liggen). Aan het begin van beurt 5 besluit ik één Fettergeist op te offeren zodat ik voor de ander niet hoef te betalen en een Demonic Rising kan spelen. Deze maakt aan het eind van m'n beurt een Demon token. De token blockt Marloes' Conscripts en met een Incinerate schiet ze ‘m daarna af. Geen zorgen want aan het eind van de volgende beurt krijg ik gewoon weer een nieuwe. Een Fume Spitter haalt tussendoor een Thraben Valiant weg en zit Demonic Rising daarmee niet in de weg. In beurt 8 geeft Marloes op met 8 flying damage in het vooruitzicht.

Game 18 tegen Fiery Dawn
Ik begin weer goed met 2 Fume Spitters en een Ponder in de eerste 2 beurten. Één van de Spitters haalt een Thraben Valiant weg en een Mana Leak houdt een Kessig Malcontents tegen. Een Riot Ringleader krijgt een Doom Blade naar z'n hoofd. Met alleen een Fume Spitter in play trek ik in beurt 5 m'n vijfde Swamp voor Demonic Rising, welke me dus meteen een 5/5 Demon token oplevert. De beurt erop sac ik mijn Fume Spitter om een Somberwald Vigilante weg te halen en aan het eind van de beurt krijg ik mijn tweede Demon token. Marloes kan hier niets tegen doen en geeft op in beurt 8.



Nou, die laatste games liepen echt gesmeerd. Mijn deck is in ieder geval het niveau van een Intro Pack ontstegen. Tegen G/W Humans heb ik het nog moeilijk maar dat is dan ook een veel sterker deck dan Fiery Dawn.

De volgende ronde aanpassingen doe ik weer aan het begin van de volgende column zodat jullie suggesties kunnen doen of er gewoon lustig op los kunnen speculeren. Zoals altijd worden reacties gewaardeerd.

Huib

P.S. Ik zoek nog een hoop kaarten voor toekomstige BoaBs waarin ik de M13 Intro Packs wil verbeteren. Zou het zeer op prijs stellen als jullie me aan het één en ander kunnen helpen zodat ik jullie ook de komende weken van nieuwe columns kan voorzien.

 Reactie plaatsen

Reacties (13)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
8-7-2012 18:55:00

Weer een goed stukje tekst afgeleverd, al heb ik liever dat je je column eindigt met een nieuwe ronde aanpassingen zoals jms altijd deed, nu voelt het een beetje onbevredigend. Verder ben ik het wel eens met alle genaakte aanpassingen. Wat vind je eigenlijk van lone revenant? Ik kom hem eigenlijk niet tegen in je verslag, terwijl het in potentie een topkaartje is. Zou ook graag een extra predator's gambit zien.:-)

8-7-2012 19:46:00

JMS eindigde ook niet altijd met aanpassingen hoor. En anders had ik drie aanpassingsrondes in één column gehad, dat vind ik een beetje veel. Lone Revenant heb ik inderdaad nog niet vaak gespeeld. Probleem van de Revenant is dat hij in het 5-mana slot moet concurreren met Demonic Rising en Homicidal Seclusion, en dat zijn kaarten waarvoor je eigenlijk al een creature in het spel wilt hebben. Verder ontbreekt het de Revenant aan evasion wat 'm pas echt goed zou maken. Predator's Gambit geeft dan wel evasion maar is over het algemeen vrij matig in een deck met weinig targets waarvan er 6 al flying hebben. Op dit moment zitten beide kaarten daarom op de schopstoel. Undead Executioner ook hoor trouwens, maak jullie maar geen zorgen.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-7-2012 00:16:00

Weer een mooi verslag Huib!
Wel lijkt het erop dat we een fout hebben gemaakt met de Into the Void in game 11, want mijn Spirit token had daar hexproof dankzij de Drogskol Captain.

9-7-2012 13:38:00

Heb de aantekeningen er even op nagekeken en het waren 2 Spirit tokens in plaats van Drogskol Captain en een Spirit token. Is nu aangepast. Scherp opgemerkt.

10-7-2012 16:12:00

Nou, het aantal reacties valt niet mee. Al zeg je maar 'gelezen' als je het gelezen hebt, dan weet ik tenminste dat ik het niet voor niets heb geschreven.

10-7-2012 18:17:00

Gelezen, leuk bevonden? (Ik zou graag iets zinnigers willen zeggen, maar ik weet eigenlijk nooit iets te verzinnen qua mening)

10-7-2012 18:34:00

Ziet er leuk uit Huib, blijf vooral doorgaan want voor beginners is het leuk om te lezen.

Misschien zou je een keer een legacy budget deck kunnen maken en de kaart keuzes daarvan uitleggen

11-7-2012 13:12:00

@ Lord: dat voldoet.

@ Matthijs: ik heb nog nooit Legacy gespeeld en m'n omgeving speelt het ook niet dus voorlopig hou ik het bij Standard. Wel ga ik bij in ieder geval één van de M13 Intro Packs een andere opzet proberen.

12-7-2012 14:00:00

Laatste upje, vanavond speel ik weer verder met het deck.

15-7-2012 13:46:00

De foto's maken het leuk. Dat wil ik ook doen een keer

15-7-2012 17:11:00

Erg leuk om te lezen weer.

Ga zo door!

17-7-2012 09:55:00

Ik heb tot nu toe al je collums gelezen.
Erg leuk om te lezen, dus keep it up ;p

17-7-2012 16:34:00

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels alweer materiaal voor twee nieuwe columns, ik moet alleen nog even de tijd vinden om alles uit te tikken.

Scroll: [boven|reacties|beneden]