Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 49.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
7-6-2012 16:12:00

In mijn afsluiting van afgelopen maandag zei ik dat we vandaag iets vriendeljks en positiefs zouden gaan designen... maar dat moet nog even een weekje wachten, want Patrick kwam met een ontzettend goede suggestie die ik graag eerst gebruik!
In werden we getrakteerd op een ontzettend flavourvolle maar slappe mythic Protean Hydra, die vervolgens in als simpele rare terugkwam. In en ook zit de al een stuk betere Primordial Hydra, maar er is meer mogelijk...

Design een Mythic Hydra voor
*De kaart moet in M13 passen, dus niet overpowered/unhinged.
*Groen, naar keuze mono of multicolor, maar geen hybrid/phyrexian mana.
*Heeft de flavor van een Hydra
-> doet iets met +1/+1 counters, hoogstwaarschijnlijk X in de mana cost.
*Het is een core set, dus gebruik geen transform, banding et cetera.
*Vermeld naam, mana cost, P/T, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (89)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
10-6-2012 23:01:00

@ Rik en Danny

Ik vind de "once per turn" best nog relevant eigenlijk. En ik bedoelde een exacte kopie. Dus met die ability.

Een voorbeeld:

Ik speel een Necrotic Hydra in zijn uppie. Hij wordt dan 2/2 aangezien er 1 beest in play is.

Situatie: 1x 2/2

Vervolgens haal ik 1 counter eraf om een kopie te maken.

Situatie: 1x 1/1, 1x 3/3

De kopie heeft deze ability ook. Aangezien deze ability hetzelfde werkt als bij 2x een Putrid Leech, mag de kopie deze ability ook gebruiken. Ik haal een counter van mijn token af.

Situatie: 1x 1/1, 1x 2/2, 1x 4/4

Als ik nu de ability nog een keer zou willen doen kan ik hem alleen activeren vanuit de 2de token. Effects zoals Blessings of Nature op het orgineel helpt niet mee om nog een keer te kunnen activeren. Het verwijderen van de token met de counters werkt dus aardig goed tegen dit beest.

Zo dat was me een verhaal. Ik vond het rijmpje ook wel tof. Beetje tegenovergestelde van: Tidal Surge , Ogre Taskmaster , Wild Griffin , Tremor . Voor degene die hem niet kenden

10-6-2012 23:24:00

Ik zat al te twijfelen of de "once per turn" eraf kon. Al vond ik dan wel dat hij een beetje lastig van af te komen is. Elk beest met counters maakt meer. Hij zal nog steeds niet al te goed zijn, zeker tegen massremovel, maar ik was een beetje bang voor de gangbaarheid in limited. Er moet wel iets tegen te doen zijn

10-6-2012 23:25:00

Progressive Hydra
Legendary creature - Hydra - Mythic
~ enters the battlefield with X +1/+1 counters.

Remove a +1/+1 counter from Progressive Hydra: Progressive Hydra gains protection from everything until the beginning of the next turn's upkeep.

, Put two +1/+1 counters on Progressive Hydra: Target creature of an opponents choice gets protection from everything until the beginning of the next end step.
0/0

Progenitus was tot nog toe de enige kaart met protection from everything. Ik wilde een kaart maken die dit op een andere manier gebruikt en uitdaagt om na te denken hoe het beste te gebruiken. Hij heet Progressive Hydra omdat hij stap voor stap sterker kan worden zonder gesloopt te worden. Maar progressie betekend vaak dat je ook wat moet inleveren om vooruit te komen. Progression comes with a price.

11-6-2012 08:30:00

@Limly; ik vind het rijmpje erg tof er bij vond het op die oude kaarten ook altijd al geniaal.

Wat betreft de 'once per turn' volg ik je nog steeds niet helemaal. In de situatie die jij noemt:

1: 2/2 hydra
activeer ability
2: 1/1 hydra - 3/3 token
speel Blessings of Nature op de oorspronkelijke hydra
3: 5/5 hydra - 3/3 token
activeer ability token
4: 4/4 hydra - 2/2 token - 4/4 token2
activeer ability token2
5: 3/3 hydra - 1/1 token - 3/3 token2 - 5/5 token3
activeer ability token3
6: 2/2 hydra - 1/1 token - 2/2 token2 - 4/4 token3 - 6/6 token4
etc etc etc

11-6-2012 09:44:00

Hydra overlord

creature- hydra

hydra overlord comes into with X +1/+1 counters

other creatures you control are hydra's in addition to their creature types

Whenever damage is dealt to a hydra you control X +1/+1 counters on it instead where X is the number of +1/+1 counters on hydra overlord

0/0
it's the voice in your second head

een hydra lord die je eigen beesten heel snel heel groot maakt, je beesten zijn binnende kortste keren gigantische hydra's (en dat zijn de beste toch?)

11-6-2012 09:57:00

Phytohydra Trellis
Creature - Hydra Plant
Phytohydra Trellis has defender as long as it's power is lower than 10.
Whenever a creature attacks you, if Phytohydra Trellis is untapped, Phytohydra Trellis fights that creature.
If non-combat damage would be dealt to Phytohydra Trellis, prevent that damage and put that many +1/+1 counters on it.
0/2

Phytohydra's staan bekend om hun mogelijkheid om schade om te zetten in groei. Deze Phytohydra wordt gekweekt om plekken te beschermen. Iedereen die de plek beschermd door de phytohydra aanvalt wordt gedwongen om er mee te vechten. Uiteindelijk zal de phytohydra groot genoeg zijn om er zelf op uit te gaan

11-6-2012 10:10:00

Om in te haken op de discussie over de kaart van Limly:

De restrictie is niet tot weinig relevant aangezien het weghalen van de counter niet tot de kost zelf behoort. Effectief kun je dus voor 2 groene mana een token uitpoepen die minstens 1/1 is.

11-6-2012 13:08:00

@ rik

Hmm het klopt inderdaad dat het opzich niet veel uitmaakt vanuit welke creature je hem activeert. De situatie is wel hetzelfde. De ristrictie is dus inderdaad niet echt nodig. Al was ik wel bang dat het een beetje uit de hand zou lopen als ik het niet zou doen

11-6-2012 13:23:00

@limly
Het punt is volgens mij dat jouw restrictie geen enkel (effectief) nut heeft, aangezien ieder nieuw token een nieuwe activeerbare ability meeneemt.

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-6-2012 15:53:00

Filigree Hydra
creature - Hydra (mythic)
Cascade
Whenever you cast a spell without paying its mana cost, put x +1/+1 counters on Filigree Hydra where x is that spells converted manacost.
Remove ten +1/+1 counters from Filigree Hydra: you may cast a spell from your hand without paying its manacost.

Veel hydra's worden sterker als je hun hoofden erafhakt, of als ze op een andere manier schade ondervinden. Sommige kunnen ook direct een hoofdje erbij groeien.
Echter nadat de shards van Alara weer één zijn geworden en de bewoners van de verschillende shards de grenzen overstaken, zijn er verschillende mismachts ontstaan. Zo ook deze Filigree Hydra. In plaats van sterker te worden door te vechten, heeft deze een afiniteit ontwikkeld voor spreuken, beter gezegt de vreemde effecten die zijn ontstaan door de maelstrom.

Eater of Armies
Creature - Hydra

Deathtouch

Eater of Armies enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
Eater of Armies can't be blocked except by X creatures, where X is the number of +1/+1 counters on it.
Eater of Armies can block up to X creatures, where X is the number of +1/+1 counters on it.
0/0

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2012 08:42:00

oh, lol, merk nu pas dat ik vergeten ben erbij te zetten dat het een 1/1 is die met x +1/+1 counters in het spel komt xD

12-6-2012 09:19:00

ja hoor, ibrahim maakt weer eens een fout...

mijn inzending was:
Hydra of the lost XXGG
Creature - Hydra
Hydra of the lost enters the battlefield with X +1/+1 counters.
Whenever damage would be dealt to Hydra of the lost, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from Hydra of the Lost. At the beginning of the next endstep put X +1/+1 counters on Hydra of the Lost, where X is the number of +1/+1 counters removed this turn.
Tap, remove X +1/+1 counters from Hydra of the Lost: Put a X/X Hydrachling token into play, where X is the number of removed +1/+1 counters.
0/0

maar de aantal +1/+1 counters die er terug op komen moet natuurlijk dubbel zijn, dus:

Hydra of the lost XXGG
Creature - Hydra
Hydra of the lost enters the battlefield with X +1/+1 counters.
Whenever damage would be dealt to Hydra of the lost, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from Hydra of the Lost. At the beginning of the next endstep put X +1/+1 counters on Hydra of the Lost, where X is twice the number of +1/+1 counters removed this turn.
Tap, remove X +1/+1 counters from Hydra of the Lost: Put a X/X Hydrachling token into play, where X is the number of removed +1/+1 counters.
0/0

als ik te laat ben heb ik gewoon pech

12-6-2012 12:23:00

bn benieuwd naar de uitslag

12-6-2012 13:33:00

ik weet zeker dat de uitslag rechtvaardig zal zijn (Dustin je was omkoopbaar toch?)

ESKan (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2012 15:00:00

Hydra Sea Swallower -
Creature - Hydra
Hydra Sea Swallower's power and toughness are equal to the number of Islands on the battlefield.
When Hydra Sea Swallower would die, you may sacrifice an Island instead.
Return an Island you control to its owner's hand: Hydra Sea Swallower gets hexproof and trample until end of turn.
*/*

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2012 19:42:00

veel leuks ertussen, arme Dustin

13-6-2012 00:17:00

Het is inderdaad niet makkelijk deze keer

13-6-2012 11:48:00

Het is inderdaad niet makkelijk, en dan heb ik het ook nog eens bizar druk met PTQ's en de voorbereiding van de Prerelease op 7 en 8 juli (schrijf die data vast in je agenda!). Excuses voor het lange wachten, vanavond komt de uitslag!

13-6-2012 14:12:00

Hoezee. Ik wacht in spanning af. Volgens mij heb ik wel goede kansen met mijn head-counters, zoals een hydra pleegt te hebben.

13-6-2012 15:02:00

Ik heb al een favoriet (en nee, dat ben ik zelf niet).
Verklap het wel na de uitslag.

13-6-2012 15:14:00

Mijn mooie octopus moet toch wel iets krijgen van een vermelding xD

13-6-2012 16:34:00

Tja, ik denk dat ik mijn hydra ook wel 4 of 5 counters had kunnen geven... of trample erbij =\ als ik het powerlevel van andere inzendingen zo zie.
Ik hoop in ieder geval op een vermelding =)

Good luck everyone!

13-6-2012 16:41:00

Lernaean Hydra

lernean hydra enters the battlefield with lernean counters on it.

when lernean hydra would die in combat, or by a spell or effect an opponent controls. instead remove a lernean counter from it and put 2 1/1 hydra head tokens into play with T, sacrifice this creature: put a lernean counter on lernean hydra and this creature can't gain haste.

1/1

dit is gebaseerd op de hydra uit hercules (lernean hydra) iedere keer dat een kop van hem afghakt werden er weer twee nieuwe bij kwamen alleen door een steen op alle koppen tegelijk te gooien kon hercules de hydra verslaan, hier is het tot uitwerking gekomen dat hij as dood kan als je hem een bepaald aantal keren in een beurt doodt, dat steeds groter wordt naarmate hij vaker dood is gegaan.

13-6-2012 16:49:00

Zo heb je in principe dus een soort infinite blockers systeem kunnen maken Angels, Demons and Dragons?

Best wel sterkjes. En je 'haste' gedeelte is beetje krom, omdat het niet geven van haste niet zoveel doet met de oorpsronkelijke Hydra zelf.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]