Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 47.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
24-5-2012 17:45:00

De prijsvraag van deze week is een stuk uitgebreider dan normaal... omdat ik deze keer de inzending van de winnaar ook daadwerkelijk ga gebruiken! In mijn column hier heb ik beschreven hoe we een Home Made Cards Draft hebben gedaan, en dat gaan we binnenkort weer doen. Voor deze draft ben ik dus op zoek naar een idee voor een nieuwe set, en daar ga ik jullie hulp bij inschakelen! De bedoeling is dat ik 45 kaarten design (33 commons, 9 uncommons, 2 rares, 1 mythic) die samen een thema uitdragen; deze kaarten worden gedraft samen met de kaarten van de andere deelnemers, dus het is geen set die in zijn eentje gespeeld wordt.
Ik ga natuurlijk zelf alle kaarten ontwerpen, maar voor het zo ver is, moet ik een leuk idee hebben waar ik de set aan op kan hangen. En dat is de vraag van deze week:

Beschrijf een mogelijke set met bijbehorende mechanics:
*Omschrijf het thema/idee van de set
*Beschrijf 1 of 2 mechanics die de set bevat
*Het thema en de mechanics moeten ook op commons gebruikt kunnen worden!
*Het is een set die natuurlijk 5 kleuren en verschillende mana costs bevat...
*Geef eventueel 1 of 2 voorbeeld-kaarten (commons of uncommons)
*Het hoeft allemaal niet perfect te werken, templating is irrelevant, het gaat om het idee
*Zorg dat het idee open genoeg is om meerdere kaarten mee te kunnen maken
*Niet overpowered, unglued, of al bestaand
*Voor mij zijn de belangrijkste beoordelingscriteria:
#Kan ik hier een set van maken?
#Vind ik dit leuk?
*Maximaal 300 woorden; tekst op voorbeeldkaarten wordt niet meegerekend in deze limiet
*Voor deze prijsvraag geldt: maximaal 2 inzendingen per persoon! elke inzending graag in een aparte post, en per post geldt de woordlimiet.
*EDIT: je mag hetzelfde thema nemen als iemand anders, maar het met andere mechanics uitwerken; je mag ook een mechanic van iemand anders overnemen, en het met een ander mechanic in een andere setting uitwerken.

Ja, dit is een erg subjectieve prijsvraag, want dat is uiteindelijk waar het mij om te doen is: ik ga aan de slag met het idee van de winnaar, en ik wil daar wel lol aan beleven

Een voorbeeld van een foute inzending: Angels vs Demons! Allemaal dikke vliegers en toffe abilities zoals fight!
Ehm nee, dat werkt niet op common, wat ga je doen voor lage CMC, wordt moeilijk in rood, groen en blauw, er zit geen nieuw mechanic in en het is allemaal al eens eerder gedaan...

Een voorbeeld van een redelijke inzending: Lord of the Rings; Elfjes en Hobbits hebben de ability Silence, waarbij je ze uit combat mag removen omdat ze zich midden in een gevecht kunnen verstoppen; denk aan Hollowhenge Spirit. Blauwe tovenaars hebben de ability You Shall Not Pass, waarmee ze creatures verbieden aan te vallen (geen mechanic, maar eerder een thema). Zwart heeft het mechanic Ringing, waarbij creatures ring-counters krijgen die ze gebruiken voor verschillende doeleinden; voorbeeld kaart: Small Nazgul, 2/1 horsemanship, whenever this deals combatdamage to a player, put a ring counter on it. Ringing: remove a ring counter to destroy target creature without flying and without horsemanship. Rood heeft een sterk thema van Land Destruction.
Stukken beter, een inspirerend idee waarmee ik aan de slag kan, maar ik zou graag nog meer de thema's uitgewerkt willen zien in keywords/mechanics.

Voorbeeld van een betere inzending: Schaak! Paarden kunnen over muren heenspringen (can't be blocked by walls), pionnen hebben transform into something awesome als ze combat damage doen, torens hebben trample en zijn indestructible when blocking. Lopers heten in het Engels Bishop, dus die bekeren een creature als ze combat damage doen aan dat creature (soort Soul Seizer maar dan anders). Queens hebben de ability changeling en een soort van Necrotic Ooze iets.
Erg leuk, maar ik wil nog beter de keywords en nieuwe abilities uitgewerkt zien!

Voorbeeld van een goede inzending: verras me met iets leuks, waar ik mee verder aan de slag kan en wil!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel succes en plezier met verzinnen, en alvast bedankt voor de hulp met mijn Home Made Cards!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-46 (46)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2012 09:40:00

Phychicoals (vie gi kools) zijn beesten die lijken op een combi van een zwijn met afhankelijk van de kleur: wit=zwaan nachtegaal en andere ‘pure' beesten, rood=geiten bokken en andere typisch berg beesten, blauw=haaien orka's en andere sterke waterbeesten, groen= aap, slang en andere dodelijke beesten uit het bos, zwart= eigenlijk de buitenstaander deze bedekken zich met de botten van andere phychicoals die ze hebben vermoord. Zoals je misschien wel merkt kunnen deze 5 stammen niet met elkaar overweg en doen ze er alles aan om elkaar uit te roeien. Daarom zijn er ook heel erg weinig multi colours, omdat dat als verraad wordt gezien.

De abilities die ik hierbij in gedacht had zijn:

Snuffle: kijk naar de bovenste (afhankelijk van rarity) kaarten van tegenstanders library en exile er (afhankelijk van rarity) permanents van waarvan er al 1 op tafel ligt. Deze zal zijn voor rood/zwart/groen, want zwijnen zelf kunnen goed ruiken en al helemaal in combi met berg/bosbeesten die het moeten om te overleven en het vinden van voedsel.

Drowning: voor blauw en zwart. Als tegenstander aanvalt moet hij (afhankelijk van rarity van wat je op tafel hebt) aantal permanents kiezen die niet untappen de volgende beurt. Dit kan bij commons worden afgezwakt.

Light: voor wit. Damage of abilities van andere phychicoals kunnen worden tegengegaan.

Verder zijn alle dingen als: flying trample reach en dergelijke ook welkom op mijn plane xD

First child of the year
Common
Light: creatures met snuffle kunnen First child of the year geen lethal damage doen.
‘He is only a childe, who would harm him?'

Hyper Phychicoal
Uncommon
Trample
Snuffle: kijk naar de bovenste 10 kaarten van een library van een tegenstander naar keuze en exile 2 kaarten die een naam delen met een permanent die al op tafel ligt. Dit kunnen ook landjes zijn.
‘I am not hyper. I just can't wait to slaughter something.'

Woorden inclusief kaarten en dit:318

26-5-2012 12:19:00

Zoals de naam 'magic' impliceert gaat het over magic. Mijn 2e suggestie is dan ook een heel magie georienteerde set.

Introducing: Living Spells. Geinspireerd door Ball Lightning, zijn dit een type creature die veel properties van instants en sorceries hebben, en een paar properties van creatures.
Living Spell - This creature is not affected by anything that affects creatures except for combat damage. This creature can be affected by anything that targets a spell. Any damage done by this creature does not count as combat damage.

Living Fireball
Creature - Fireball
Living Spell
Haste, Trample
Living Fireball enters the battlefield with X +1/+0 counters.
0/1

Oftewel, deze 'spell' gedraagt zich als een creature maar omzeilt creature specific defenses zoals Fog, maar is wel constant susceptible voor dingen zoals Counterspell. Dit geeft blauw een behoorlijk voordeel met een arsenaal counterspells, dus zouden andere kleuren wat set specifieke anti-living spell kaarten moeten krijgen. Groen bijv. zou heel goed een type Naturalize kunnen krijgen die anti-enchantment en living spell is.

Tevens opent dit nog een mogelijkheid:

Spellshield
Enchantment
Spellshield enters the battlefield with a number of charge counters equal to twice the value of X.
Remove a charge counter from Spellshield; prevent 1 non-combat damage to yourself or a planeswalker you control.


Oftewel, enter a plane in which wizards prefer to rely on their own guile and cunning as opposed to summoning minion hordes to fight for them.

26-5-2012 14:28:00

Leuke vraag, was zelf al een tijdje bezig met een eigen gethematiseerde set welke over de Middeleeuwen gaat. De set heet ook Dark Ages en gaat over heksen en heksenbranderij, alchemisten en andere Medieval tropes. Daarnaast zitten er ook 'Shade-creatures' in, dat zijn (zwarte) creatures die je op kunt pompen voor mana (of iets anders). Helaas is het thema licht achterhaald met Innistrad (ik was al daarvoor ermee bezig).

Dit is overigens geen inzending, maar wellicht ter inspiratie voor anderen (en hopelijk krijg ik weer nieuwe ideeën terug).

28-5-2012 02:40:00

"the dawn of a new plane"

Tijdens een van de vele reizen is een planeswalker per ongeluk op iets unieks gestuit, een compleet leeg canvas van een plane. Hier een daar een sliertje pure manna, maar verder een duistere leegte.

Maar zodra de planeswalker deze plane betreedde, begon het te veranderen. De indruk van de planeswalker was genoeg om een hele kettingreactie in gang te zetten, en al snel begon de plane zich naar hem te vormen


De primale behoeftes en gedachtes van de planeswalker bleek een vruchtbare ondergrond te zijn voor groene mana even leek het alsof het in een keer zou overwoekeren. Maar al snel er bleken toch limieten aan de groei, want de evolutie slaat hier genadeloos snel toe.

apex prey

creature- wurm
growth spasm (when another creature comes into play, sacrifice apex prey)

when apex prey dies, put a +1/+1 counter on a creature that entered the battlefield this turn

1/1



De planeswalker bleek ook wel bepaalde duistere ambities te hebben, en zwarte mana probeerde zichzelf bijna te kannibaliseren om maar sterker te groeien.

Cannibalising demon


creature-demon
flying
Cannibalise (cannibalise: you may exile any number of non-land permanents when you cast this spell, for each permanent you cannibalise this way, cannibalising demon costs less to play)

5/3

De planewalker's opgekropte woede, voeden de groei van rode mana, en een aantal van diens irritaties groeiden uit, tot kleine behoorlijke agressieve beestjes


De kennis van de planeswalker kwam uitstekend tot zijn recht op deze plane, flarden van gedachten, combineerde hier met grote hoeveelheden blauw mana om nieuwe spreuken te vormen,


de witte mana werd enorm gestimuleerd door de goede kanten van de planeswalker, en uit diens gevoel voor gerechtigheid kwamen al snel de eerste beschermers.

28-5-2012 11:41:00

@Dustin zou jij mijn originele tweede inzending kunnen verwijderen? Dit is een aanpassing daarvan en feitelijk blijft het dus dezelfde inzending op de aanpassingen na. Ik heb gemerkt dat er een fout in mijn tweede inzending zat. Een van de voorbeelden was verkeerd. Ik heb tevens tegelijk de inzending iets beter gestructureerd.

Thema: Avatar, The Last Airbender

Op de plane waar het verhaal omtrent de Avatar, The Last Airbender zich afspeelt bestaan er verschillende facties.

Air Nomads. Air Nomads hebben als filosofie om conflicten te vermijden en elke vorm van leven te respecteren. Dit resulteert in meer aandacht voor defensieve tactieken en het gebrek aan offensieve tactieken.

Voorbeeld:
hier

Waterbenders. Waterbending benadrukt symbiose en richt zich daarmee op het leven van harmonie met zijn/haar milieu en het sturen van, niet het ontwijken, controlleren of tegenwerken van datzelfde milieu.

Earthbenders. Earthbenders moeten luisteren en wachten om op het juiste moment toe te slaan. Daarnaast vereist earthbending een zekere mate van vastberadenheid en discipline.

Firebenders. Firebending is anders dan de andere vormen van bending. Vuur als het niet gecontrolleerd wordt, grijpt om zich heen en zal alles in haar pad verwoesten. Firebending gaat daarom om het controlleren van het element.

Non-benders, chi blockers. Niet iedereen kan benden. Sommige non-benders hebben geleerd hoe chi geblokkeerd kan worden. Door iemands chi te blokkeren, kan iemand tijdelijk niet meer benden.

Voorbeeld:
hier

28-5-2012 11:59:00

Kom er net achter dat mijn inzending vol typ en sbelvouten zit :-\

Geen zorgen, daar kijk ik gewoon doorheen! - Dustin.

28-5-2012 13:13:00

Mijn geval is erger, mijn plaatjes zijn verdwenen.

Inzending 1:
Voorbeeld 1:


Voorbeeld 2:


Inzending 2:
Voorbeeld 1:


Voorbeeld 2:

28-5-2012 16:10:00

Wat ik misschien nog had moeten vermelden, is dat Safeguard ook werkt tegen damage. Dus de reminder tekst had iets moeten zijn als

"Safeguard X (Whenever this permanent would be destroyed or exiled, you may instead sacrifice X other permanent(s) and remove all damage from it.)

29-5-2012 00:18:00

Note to self: stop nou een keer met proberen, mensen willen gewoon een duidelijke design-opdracht voor één kaart!

Hoewel er niet extreem veel inzendingen waren, is duidelijk dat een hoop mensen met erg leuke set-ideeën zijn gekomen, en er gelukkig meer mensen op NederMagic zijn die het leuk vinden om complete sets te ontwerpen! Meer dan genoeg inspiratie om mee aan de slag te gaan voor de Home Made Cards Draft Helaas vielen enkele inzendingen voor mij direct af: niet vanwege de kwaliteit ervan, maar simpelweg omdat ik het thema niet ken en dus niet leuk vind om daar een set omheen te bouwen. Als voorbeeld noem ik Skyrim en BioShock, twee games die ik nog nooit gespeeld heb, en waar ik dus geen andere kaarten bij kan verzinnen. Ik ken de spreuk Fus Ro Dah van 9gag, maar heb eigenlijk geen idee wat het betekent of doet...

Tim: mooi thema, en leuk uitgewerkt; goed nagedacht over de consequenties van een zondvloed.
Johannes: Aether is een mooi mechanic, met een hoop potentie om uitgewerkt te worden.
Dragons, angels, demons: interessante, goed doordachte mechanic; ik vind het vooral mooi hoe je voor elke kleur een passende manier hebt gevonden om het "nadeel" vorm te geven.
Imahilus: een keyword dat zowel flavor, flexibiliteit als interessante keuzes biedt!
Patrick: Hide and Seek leent zich voor alle rarities, zorgt voor leuke gameplay, en zijn duidelijke flavorvolle woorden.
Ben W.: Eden ga ik zeker gebruiken, al zal ik het powerlevel wat naar beneden brengen...

Wallie heeft bij mij een gevoelige snaar geraakt: mijn passie voor het oude Egypte. Een zeer belangrijk deel van het dagelijks leven was de interactie tussen goden en mensen, praise en worship. Goden die sterker worden, een prima excuus voor Legends op common, en een hoop manieren om dit uit te werken. Wordt het een thema rond +1/+1 counters en Humans die goden extra sterk kunnen maken? Goden die elk hun eigen ability hebben? Komt desertwalk terug? Hoe ziet een Camel anno 2012 er uit? Wallie heeft me geprikkeld om met een hoop ideeën aan de slag te gaan, maar zeker is dat mijn set in het oude Egypte gesitueerd is, en dat goden en hun aanbidders de drijvende kracht achter de set zijn. Bedankt voor je gave idee, je hebt je 5 euro NederMagic tegoed dik verdiend!

Donderdag weer een ouderwetse design-opdracht voor een enkele kaart, beloofd!

Greetz, Dustin.

29-5-2012 00:49:00

@Dustin

Iets anders proberen kan natuurlijk geen kwaat, ookal is ontweren van kaarten populairder dan andere Prijsvragen.

Ik vond het leuk om te doen, en ben benieuwt wat jij hier mee gaat doen aan wallie ideeén. en natuurlijk terecht winner

Hier bij ook gefeliciteerd aan de winner Wallie!!

29-5-2012 01:20:00

Snelle uitreiking deze keer!
Wallie gefeliciteerd! Leuk idee, al valt het thema meer in Dustins smaak dan in mijn smaak.
Jammer dat ik Dustins gevoelige snaar niet wist te vinden, maar ik heb in ieder geval er weer een eervolle vermelding aan overgehouden!

En ja, ik vond dit een leuke prijsvraag. Jammer dat het aantal inzendingen wat laag was, maar dat kan voor de verandering ook aan Pinksteren en het mooie weer hebben gelegen. Hoe dan ook, als Dustin niet aan de slag gaat met mijn idee, kan ik dat zelf nog altijd proberen.

29-5-2012 08:12:00

In ieder geval blij dat hide and seek in de smaak viel. Ik vond het zelf ook al erg leuke mechanics.

29-5-2012 15:28:00

Bij deze een beetje bijscholing voor Dustin

Fus Ro Dah is een van de Shouts uit Skyrim. De Shouts zijn een soort spreuken die door The Dragonborn gebruikt kunnen worden.
Fus Ro Dah is de krachtigste luchtspreuk, een sort megaschokgolf

Trouwens ook gefeliciteerd Wallie

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2012 16:38:00

Fus Ro Dah, de Unrelenting Force shout, heeft niets met lucht te maken. Het betekent Force Balance Push. De shout bestaat dan ook gewoon uit pure kracht, en niet uit windstoten. (Jaja, ik ben een grote nerd, en ik weet 't.)

29-5-2012 19:41:00

Gefeliciteerd Wallie.

Ik vond dit even een te lastige vraag om goed te beantwoorden. Ik had zelf iets in gedachte met een witte plane, welke zeer religieus is. Door het hoge Zealot gehalte zou je eerder iets moeten hebben van: Is wit nou zwart? Maar ik dacht dat dit na New Phyrexia een beetje te vroeg kwam.

Overigens vond ik de Safeguard X wel een leuke ability van Ben. Alleen weet ik niet of die te broken kan zijn,

Volgende keer weer iets makkelijker Dustin. Of minder restrictie

29-5-2012 22:14:00

Het leek me een prijsvraag waar je extra veel tijd in moest stoppen. Voor mij iig de reden om deze keer niet mee te doen? Als ik niet die 2 maanden downtime had, had ik graag meegedaan maar wacht nu wel op de makkelijkere opdrachten =p

Praised: templating nitpick, lijkt me eerder een ability word dan een keyword:
Praised - Horus, God of War enters the battlefield with 4 worship counters

Hide: Het probleem met deze ability is dat je je opponent nodig hebt om hem te activeren. "whenever this blocks" gaat alleen af als je tegenstander erin aanvalt. In Wizards' ervaring werken deze abilities niet omdat je tegenstander simpelweg niet zal aanvallen als jij hier voordeel uit kan halen. Dus je ziet de ability nooit in actie =(

30-5-2012 11:46:00

ik vond de ability te sterk als je hem met aanvallen kon activeren, maar was misschien wel leuker geweest.

30-5-2012 12:52:00

Bedankt voor de felicitaties Ik vond dit een erg leuke prijsvraag en ik hoop dat Dustin wat kan met mijn idee!

30-5-2012 14:55:00

@Patrick: een mogelijkheid is om iets anders als trigger kan gebruiken.

De werewolf mechanic is een goed voorbeeld. Wizards heeft een heel nieuwe stijl van spelen geïntroduceerd (soms niets spelen omdat je een beurt niks wilt doen, soms niets spelen zodat je de volgende beurt 2 spells kan spelen) met bestaande mechanics, het triggered op het spelen, of niet spelen, van spells.

Je kan Hide bijvoorbeeld laten triggeren "whenever a creature enters the battlefield under an opponents control" (je creature met hide is een coward, bang voor zijn beesten), "use this ability only if you control no untapped lands" (je gebruikt je landen als afleiding waar je creature zich in kan verstoppen), "at the beginning of an opponent's upkeep" (Wie niet weg is, is gezien, in je tegenstanders beurt is je creature verstopt en moet de tegenstander die zoeken), "when a permanent you control becomes the target of a spell or ability" (opnieuw een beetje de coward flavor, Norin the Wary)

30-5-2012 23:19:00

Gratz Wallie,

Verhaaltjes verzinnen vind ik altijd maar lastig. Laat mij maar lekker kaartjes en mechanics uitwerken, en thema's op Magicniveau en niet op verhaal niveau

Het Egypte idee is inderdaad erg gaaf - terechte winnaar!

@Bart; toen wij ermee speelden was safeguard eigenlijk niet absurd sterk, al kwam dat misschien ook omdat ik erg voorzichtig was en die ability enkel op matige kaartjes geprint had of de safeguard iets te hoog had staan. Met X>1 is safeguard wel altijd kaartnadeel, dus het is wel een lekkere nadenk-ability

@Dustin; zo sterk is Eden toch ook weer niet ... lekker 5-color control in draft joh!

31-5-2012 11:20:00

Goed punt . Ik zat ook een tijdje te denken aan een variant op phasing and banding, phasebanding XD.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2