Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 39.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
29-3-2012 18:05:00

Hoi fanatieke Prijsvraagbazen!

Zoals jullie wellicht vernomen hebben is Dustin op de Grand Prix in Turijn, hierdoor zal ik Prijsvraag #39 deze week van hem overnemen! Ik zal de introductie niet te lang maken, ik weet dat jullie liever lekker bezig gaan. Pak je kladblok (of Wordpad) en een pen (of infra-rood muis) en maak er wat tofs van!

In Ice Age zitten een viertal 'hate-enchantments'. Dit zijn multicolor enchantments die een kleur of basic land type proberen te dwarsbomen. Deze enchantments zijn Glaciers, Flooded Woodlands, Monsoon en Reclamation. (Ik tel Ghostly Flame niet mee in de cycle, hoewel hij er wel bij hoort. Voor mijn Prijsvraag valt hij even buiten de boot.)
Aan jullie de opdracht om een vijfde 'hate-enchantment' te ontwerpen die in Ice Age zou kunnen passen. Houd er bij deze Prijsvraag rekening mee dat ik niet alleen op de fucntie en de balans let, maar ook let op de flavor!

De opdracht: Verzin een 'Hate'-enchantment die in Ice Age zou kunnen passen:
*Enchantment (geen World of Aura!)
*Benadeelt of 'hosed' één basic land type en/of één kleur
*Multicolor; alléén tweekleurig, friendly colored (, , , of )
*Vermeld naam, mana cost, rules text en eventueel flavortext
*Printbaar als rare in Ice Age
*Alle tekst, inclusief flavor, moet op de kaart passen
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op
*Geef een toelichting in maximaal 300 (!) woorden
*Gebruik alléén abilities die ten tijde van bestonden (dus geen Landfall, Faithful Hour, etc.)

Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Acid Storm
Enchantment
Whenever an opponent taps a plains for mana, Acid Storm deals 1 damage to that player.
"No helmets, no scalps. They might need more blacksmiths."
-Lim-Dul, the Necromancer



(Tip: Gebruik de spoiler als inspiratie/informatiebron voor je inzending.)

Je ontwerp is tot een dag (24u) na je inzending aan te passen,tenzij de deadline voorbij is. Hierin ben ik dus wat minder streng dan Dustin. (Maak er geen misbruik van! )

De winnaar krijgt 5 euro Nedermagic tegoed, de deadline is op maandag 2 april 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Succes! Leslie

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (79)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-4-2012 18:39:00

komt vanzelf wel zou ik zeggen, iig voor donderdag vanwege de nieuwe prijsvraag.

3-4-2012 21:16:00

Stone-Cold Blizzard
Enchantment
Creatures you control gain Islandwalk
: Tap target blue creature

Een blijvende ijsstorm over het land, al het water is bevroren, dus daar kunnen creatures gewoon overheen. Met wat extra kracht bevries je ook de beesten die erin leven.

4-4-2012 00:24:00

beetje laat ron... deadline was gisteren ;-)

4-4-2012 12:13:00

Ik wil bij deze de winnaar feliciteren.

4-4-2012 12:29:00

jah ik ook...
is die bekend dan?

4-4-2012 13:06:00

Neen

4-4-2012 13:07:00

Leslie is een beetje laat volgens mij.

4-4-2012 13:23:00

Het lijkt me ook een erg lastige beslissing deze week. We waren erg creatief bezig met zen allen!

4-4-2012 13:28:00

Zo, eindelijk klaar met de uitslag! Wat een werk zeg, respect voor Dustin dat hij dit al bijna 40 weken gedaan heeft! *klapklapklap*

Ik moet zeggen dat ik érg tevreden ben met het aantal inzendingen en de gemiddelde kwaliteit ervan! Ik heb erg veel moeite gehad om daadwerkelijk een knoop door te hakken en een winnaar aan te wijzen. Ik vind het wel gepast om over elke inzending wat te zeggen, hierdoor heb ik geen echte eervolle vermeldingen. Een hoop inzendingen vind ik erg goed!

Stijn: Heel simpel en elegant. Ik vind de naam van de kaart echt mooi.
LarsM: Hetzelfde als Stijn; heel beknopt!
Limly: Leuk gevonden rood te benadelen door een keyword ability uit te schakelen.
Erwin (Leusden) : Tof, een upgrade van Monsoon!
Ibrahim Ayazalp: Het idee dat het vuur zich verspreidt vind ik er leuk gevonden. Ik vind alleen je verwoording een beetje onduidelijk. "damage equal to the number of flame counters to each plains he or she controls to each white creature without flying he or she controls"
GH: In Ice Age sneeuw gebruiken als manier om een bepaalde kleur en basic land type te dwarsbomen is natuurlijk hardstikke cool.
Bruxxon: Een dikke laag zand waar doorheen moet graven. Erg origineel, maar vooral omdat ik de verwoording geloofwaardig vind. Beetje omslachtig a la Ice Age, dat past wel.
(S)aint: Born Villain: Flavor kan een simpele kaart heel veel diepte geven. Nice.
x4bilityx: Net zoals bij Limly: het idee om wit terug te pakken met hun eigen keyword is lekker vals. Flauw hoor, die flavortekst.
Mark: Door dit soort inzendingen vind ik het lastig een winnaar te kiezen! De kaart voelt goed aan en lijkt te kloppen. Goede flavor, flavortekst en mooie naam!
Linda la Keeper of Silence: Wit moet eerst een antwoord vinden op Quagmire Peaks (puinruimen ) voordat ze hun leger verder op kunnen bouwen. Heel vals!
Martijn: Als dit niet kan counteren/bouncen, is het zowat een directe gamewin! Al getapte Islands zijn al nieteens bruikbaar. Jij hebt echt een hekel aan blauw?
Jan: Weer een inzendig die mij het lastig maakte een winnaar te kiezen. Goede flavor, wederom een mooie naam en pakt terug met hun eigen keywoord.
Patrick: Rood forceren éérst aan te vallen, voordat ze andere spells kunnen casten. Besneeuwde bergtoppen, pak aan !
Shai (Eindhoven) : Een erg goed antwoord tegen White Weenie! Dat witte creatures elkaar 'op moeten eten' om te overleven is echt ruig.
ESKan: forceren te spelen zoals dat doet: met creatures. Het uitsluiten van noncreature permanents is echt pure haat voor .
Bas: Een vroege versie van de 'tax-kaarten'. Simpel, duidelijk, doeltreffend. Hiermee forceer je naar mid/lategame, hetgeen niet blij mee is.
Danny: Het 'loses all abilities'-gedeelte spreekt me erg aan. Groen is al primitief, maar zó primitief is echt nadelig.
Arnoud: Het design kan eigenlijk niet missen, Glaciers was al een prima land-hoser. Ik vind jouw versie eigenlijk niet onderdoen voor 't orgineel.
~Jop~ : Goed design, simpel maar zeker doeltreffend. Ik ben alleen bang dat, zodra groen tokens kan produceren of Elves speelt, makkelijk voor discard kan kiezen (hand leeg).
Johannes: je lijkt wel de enige die gebruik heeft gemaakt van het 300-woorden limiet. Het idee dat wit levens in moet leveren of de desbetreffende Plains moet tappen is vervelend, maar volgens mij houdt dat niet genoeg tegen. Desalniettemin vind ik je design erg goed in Ice Age passen!
Rik: Het exilen misbruiken tegen . De tegenstander heeft keuze uit twee enorme nadelen, heerlijk om de ander te zien jammeren terwijl 't aantal Plains slinkt.

Uiteraard zijn er ook wat inzendingen waarvan ik vind dat er wat mis mee is.

tim: De opdracht was om een kleur of basic land type te benadelen. Snow-covered land komt in elke kleur voor, en is naar mijn idee niet specifiek genoeg.
Peanut: In Ice Age was nog geen Snow mana. Het idee is leuk, maar pas haalbaar in 2006.
King WayloW: Heb je nou letterlijk woorden uit andere kaarten geknipt met Paint? Ik heb even over de flavor van je inzending nagedacht, maar ik kom er maar niet achter wat een brandende amazone en 'pay 2 life' voor met elkaar te maken hebben.
Patrick Saadhoff: Snow permanents bestaan nog niet ten tijde van Ice Age. Deze type bestaat pas sinds 2006, hoe goed deze ook in de Ice Age past.
Ron (Eindhoven) : Helaas, een dag na de deadline! Ik weet alleen niet of 't zo erg vindt dat je de baas bent in de combat phase.

En dan nu de winnaar...

...Gefeliciteerd David!
Je inzending voelt aan als een elegante upgrade van Ghostly Flame zodat die erg goed bij de rest van de cycle past! Hij is indirect (maar zo goed als direct) een enorme hoser tegen . Hij schiet de schade ook nog eens direct naar de player: een effect dat ik bij zowel als vind passen (de kaart hosed niet alleen, maar is meteen een winconditie, maar gespecialiseerd tegen ). De kaart houdt, net als zoveel kaarten uit die tijd, geen rekening met buitenstaanders. Deze keuze vind ik prima gemaakt, je Uncle Istvan zal wel erg balen! De orginele 5e kaart uit de cycle was ook niet gericht tegen een bepaalde kleur, maar jouw versie is stukken doeltreffender maar kan des te meer als een hoser bestempeld worden. De 5 euro Nedermagictegoed komt jou kant op!

Allen hartelijk dank voor jullie inzendingen! Ik vond het érg moeilijk een winnaar te kiezen, ik had 7 potentiele winnaar, wier allemaal een #1 verdienden! Omdat sommige kaarten op elkaar leken qua effect, heb ik gekozen voor een kaart die er voor mij echt uit sprong. Bedankt voor jullie complimenten, ik vond het ook een leuke prijsvraag om te doen!

4-4-2012 13:32:00

Wederom gefeliciteerd David. Beetje jammer dat mijn gebruik van scrat als image geen eervolle vermelding kreeg :'(.

4-4-2012 13:35:00

Haha, je hebt helemaal gelijk! Ik had alleen gezegd dat plaatjes geen bonuspunten opleveren. Ik had het inderdaad even kunnen vermelden, kon er wel om lachen namelijk!

4-4-2012 13:49:00

Regelvraag m.b.t. de kaart van David. Als ik een circle of despair heb liggen en mijn tegenstander heeft die kaart van David en ik activeer mijn circle of despair, krijg je dan niet een endless loop van triggers?

4-4-2012 14:20:00

De oracle text van Circle of Despair is:

1, Sacrifice a creature: The next time a source of your choice would deal damage to target creature or player this turn, prevent that damage.

Dus deze probeert maar eenmalig te preventen.

4-4-2012 14:46:00

Maar een kaart als Solitary Confinement zorgt er dus wel voor?

4-4-2012 15:10:00

Super, dank je Ik had ook erg mn best gedaan op functie, flavor en printbaarheid binnen de set. Sanks!

@ patrick. Klopt, met die kaart wel, mits er eerst damage aan je gedaan wordt. Maar die kaart bestond toen nog laaaaang niet Er zijn wel meer infinite loops die tot draws lijden overigens

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-4-2012 15:54:00

@David: Gefeliciteerd!. Ik kan me voorstellen dat Leslie moeite heeft gehad met een winnaar kiezen. Er waren veel goede inzendingen. Staat weer mooi op je pp straks . Nou is het wel ff genoeg met winnen hoor.

@Leslie: leuke contest zo, kudos! Ik ben niet weg van oldskool-kaarten en -sets (don't kill me! Heeft voornamelijk met lay-out te maken (Yay Modern!!)), maar het is wel goed voor je design-spieren om iets te ontwerpen wat je niet zo ligt...

Ben benieuwd naar de nieuwe opgave...

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-4-2012 17:07:00

Ik vind oud juist vaak veel mooier en vond het leuk om met deze prijsvraag bezig te zijn

Feli @ the winner en thnx aan leslie voor deze geslaagde vraag.

4-4-2012 17:12:00

@infinite: daarom zijn veel van deze abilities getemplate als een replacement effect en geen triggered ability, die replacen maar 1malig en heb je dus geen last van loops (zie kaarten als Rain of Gore)

4-4-2012 17:13:00

@david: wat doet je kaart uberhaubt =p ik raak de weg kwijt bij de zin "or to the source's controller from which damage was prevented", wat betekent dat >.>

4-4-2012 17:26:00

The source = bijvoorbeeld een creature. De controler van die source krijgt dus evenveel damage als geprevent is van die source. De formulering op die manieris belangrijk omdat het dus geld voor geprevente damage aan een speler en aan een beest.

4-4-2012 18:22:00

voor mij geen twijfel, terechte winnaar. Kaart heeft alles, flavor, steil, past in het blok en power van die tijd.

4-4-2012 19:07:00

Gefeliciteerd naar de winner !! meer als terecht verdient.

@leslie. leuk gedaan !

5-4-2012 12:09:00

"Snow permanents bestaan nog niet ten tijde van Ice Age. Deze type bestaat pas sinds 2006, hoe goed deze ook in de Ice Age past."

Snow mana en snow permanents zaten in Coldsnap, een set die flavorwise en voor een deel ook ability-wise een vervolg was op Ice Age.. dus dat het past is niet zo heel gek, dat was de bedoeling, maar inderdaad, ten tijde van Ice age zelf was hier nog geen sprake van.

5-4-2012 12:10:00

5-4-2012 12:49:00

@David: Dus als ik aanval met een Hill Giant en jij blockt met Cho-Manno, Revolutionary dan krijg ik 3 damage? Je wilt het toch juist omgekeerd?

(Tenminste dat maak ik op van jou gebruik van 'van' (in de uitleg) en 'from' (in de card text)?)
(En 'source' dat altijd refereert naar de dealer van damage)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]