Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Reminder text klopt niet???

Scroll: [boven|reacties|beneden]
29-11-2011 22:40:00

De reminder text bij trample (bijv Garrukā€™s Companion ):
(If this creature would assign enough damage to its blockers to destroy them, you may have it assign the rest of its damage to defending player or planeswalker.)

Als de defending player bijvoorbeeld een Cho-Manno, Revolutionary heeft liggen, is er nooit genoeg damage om het te vernietigen. Maar ik weet BIJNA zeker, dat in dit geval er gewoon nog 1 damage doorgaat naar de defending player. Dus de hoeveelheid damage is niet de factor, maar het sommetje 'power van de attacking creature' - 'thoughness van de defending creature. Of zie ik dit verkeerd?

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
29-11-2011 22:44:00

Dat zie je verkeerd. Een Krosan Cloudscraper die net 3 bolts heeft gevangen heeft nog steeds een Toughness van 13, maar er trampled toch nog steeds 7 door van de Darksteel Colossus. Die hoeft namelijk maar 4 damage te doen om lethal te zijn, de rest zal dan doorgaan.

Cho-Manno, Revolutionary heeft maar 2 toughness. Dat de damage geprevent wordt maakt voor de Trample niet uit, die ziet een 2/2 die 2 damage assigned krijgt en de rest zal doorgaan.

29-11-2011 22:47:00

Bedankt, duidelijk

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-11-2011 22:54:00

Komt omdat er nog een detail vermeld wordt in de comprehensive rule van trample die in de reminder text niet genoemd wordt, omdat dat maar een beknopte weergave is.

CR 702.18. Trample

702.18b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking.

---> When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt. <---

The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking.
(...)
Example: A 6/6 green creature with trample is blocked by a 2/2 creature with protection from green. The attacking creature's controller must assign at least 2 damage to the blocker, even though that damage will be prevented by the blocker's protection ability. The attacking creature's controller can divide the rest of the damage as he or she chooses between the blocking creature and the defending player.

2-12-2011 12:06:00

Voor de volledigheid: reminder text is slechts reminder text, en geen vervanging voor de volledige uitleg van de regels in de Comprehensive Rules. In 99% van de gevallen is de reminder duidelijk genoeg, maar in geval van twijfel: check altijd de CR, zeker omdat die nog wel eens geupdate worden

Scroll: [boven|reacties|beneden]