Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 17.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
27-10-2011 19:46:00

Wat Magic onderscheidt van een hoop andere TCG's is de mana: door de verschillende kleuren moet je jezelf beperken bij het bouwen van een deck, en door de regel dat je maar 1 land per beurt mag spelen, heeft elke game een mooie opbouw. Tegelijkertijd is de mana ook de achilleshiel van het spel: meestal als iemand klaagt dat hij een pot heeft verloren, is dat door mana screw of mana flood, oftewel een verkeerd aantal getrokken landjes ten opzichte van spells.
Gelukkig zijn er ook een hoop leuke dingen te verzinnen met landjes! Wizards heeft een scala aan bijzondere landjes uitgebracht, met tal van verschillende functionaliteiten. Sommige landjes kunnen helemaal geen mana produceren (Maze of Ith, Arena), er zijn landjes die zelf geen mana maken maar een ander landje voor je fetchen (Misty Rainforest, Terramorphic Expanse), en er zijn landjes die kleurloze mana produceren maar voor een gekleurde activatie cost een ander effect opleveren. Dat laatste is een cycle in Innistrad geworden, met onder andere Kessig Wolf Run.
Al in Alpha zaten er dubbellandjes, landjes die mana van meer dan een kleur kunnen produceren, zoals bijvoorbeeld Underground Sea. Daar zijn tal van variaties op bedacht, zoals pijnland (Shivan Reef), shockduals (Temple Garden), en diverse landjes die al dan niet getapt in het spel komen: de Scars or Mirrodin duals (Copperline Gorge) en natuurlijk de duals uit de recente core sets (Dragonskull Summit), die in Innistrad zelfs als enemy colors versie zijn uitgebracht (Clifftop Retreat).
Inmiddels ben ik die Core Set dubbellandjes wel zat, ze zaten al in , en nu weer in , het is tijd voor wat nieuws! Welke dubbellandjes zouden er in M13 kunnen zitten? En nee, spieken bij de dubbellandjes uit Future sight mag niet!

*Design een landje dat kan tappen voor of voor
Dit mag je ruim interpreteren, kaarten zoals Mystic Gate zou ik goedkeuren!
*Tappen voor colorless mag, voor andere kleuren niet!
*Moet geschikt zijn om in M13 te zitten in plaats van andere duals
*Moet uitgebreid kunnen worden tot een complete cycle
*Rare, printbaar, niet overpowered
*Mag naast tappen voor of ook iets anders kunnen doen
*Mag additionele costs/restricties/ETB-effects hebben
*Heeft geen basic land types
*Geef je landje een naam!

Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Wetlands
Wetlands enters the battlefield tapped unless you control no other nonbasic lands.
: Add or to your mana pool.




De winnaar krijgt een Japanse Black Bordered Strip Mine, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.



Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (60)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
28-10-2011 13:32:00

28-10-2011 13:37:00

Nu het spelletje zo creature-based is, dacht ik aan een kaart welke per kleur waar het landje voor getapt wordt of iets negatiefs met een creature van jou gebeurt, of iets positiefs met die van de tegenstander. Ik heb het nu expres zo verwoord dat de additionele kosten deel van de kost van het effect zijn, zodat ze niet optioneel zijn. Als jij geen creatures hebt, kan je dit landje niet gebruiken om blauwe mana te genereren.
Voor de naam wilde ik de twee kleuren combineren: meadow verwijst naar weiland, de witte mana. Flooded verwijst naar de zompigheid ervan door de vele regen, de blauwe mana. Flooded Meadow dus!
Mogelijk plaatje hier en dan zonder het watermerk uiteraard
De kaart:

Flooded Meadow:

: Add to your mana pool.
, Untap all creatures target opponent controls: Add to your mana pool.
, Tap all creatures you control: Add to your mana pool.


De cycle zou voor de andere kleuren zo uitgebreid kunnen worden:
, Put a -1/-1 counter on one of your creatures: Add to your mana pool.
, Put a +1/+1 counter on one of target opponent's creatures: Add to your mana pool.
, Flooded Meadow does damage to all your creatures: Add to your mana pool.

Ik denk dat deze cycle op het 1e gezicht niet heel goed is; dat wil ik ook niet, duals die nu nog uit moeten komen moeten gewoon een forse drawback hebben. Wel kan je met het deckbuilden om bepaalde effecten heen werken/de drawback verminderen, en er is altijd nog de optie om te tappen voor kleurloze mana. Het blauwe en witte effect hebben nu nog 'all creatures', misschien is dit te lomp en zijn ze nu zo slecht dat het niet speelbaar is, en moet dat veranderd worden in "target creature".

Ik heb trouwens nog nooit met een prijsvraag meegedaan, maar het is eigenlijk best wel geestig om er een keer over na te denken, ook al is het resultaat... dubieus Maar ik zie wel weer dat ik niets half kan doen, meteen een wall of text. Mijn excuses!

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2011 13:59:00

Keuze laten maken: Tapped into play of tegenstander een kaartje laten trekken. Simpel, effectief en niet overpowered imo.

Alvast dank voor het plaatsen van het plaatje voor de betreffende Mod!

28-10-2011 14:03:00

voortaan even een link plaatsen die direct naar het plaatje gaat

28-10-2011 14:57:00

@ Sybe, hah! Ik had precies ook dat in gedachten, maar ik bedacht me dat ik niet meer mee mocht doen aangezien ik prijsvraag 16 heb geonnen. Ik had 'm bijna gepost gisteren

Zeker een goed en gebalanceerd landje. Nice!

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2011 15:07:00

Mag je niet meer meedoen, als je eerder hebt gewonnen?

28-10-2011 15:52:00

Nee, dat is dan niet duidelijk overgekomen! David mag absoluut wél meedoen!

Als je èen prijsvraag wint, krijg je een vermelding boven je pp (inclusief bragging rights). Als je voor de tweede keer een prijsvraag wint, kun je daarna 2 maanden geen prijsvraag meer winnen, maar je mag sowieso meedoen, en kunt daarmee eervolle vermeldingen of een bonusprijs verdienen, alleen niet meer de hoofdprijs.

Dit is bedoeld om iedereen een eerlijke kans te geven op het winnen van een prijs, en te voorkomen dat een select groepje elke keer wint. Overigens staat dit ook uitgelegd in de FAQ

Dus David: show me what you cooked up this time!

28-10-2011 22:08:00



Coral Palace enters the battlefield tapped.

T: Add W or U to your mana pool.
Sacrifice Coral Palace: Target land becomes a Plains or Island until end of turn.

Ik ben persoonlijk wel fan van kaarten zoals Spreading Seas maar vind ze vaak te narrow. Iets met wat meer utility zou leuk zijn.

Vandaar een landje zoals dit, dat dankzij zijn laatste ability je eigen mana in beperkte mate kan fixen (als je echt niet kan wachten tot deze untapped), je tegenstander kan vertragen door een van zijn landen te veranderen in iets waar hij waarschijnlijk niets mee is , of om je eigen beukers met plainswalk of islandwalk voor een beurt evasion te geven.




28-10-2011 23:10:00

Mud Flats

: Add to your mana pool, then transform Mud Flats.
: Put three 0/1 white Seal creature tokens into play, then transform Mud Flats.

"The tide is coming."

//

Tidal Flats

: Add to your mana pool, then transform Mud Flats.
: Put a 2/2 blue Whale creature token into play, then transform Mud Flats.

Ik heb deze gebaseerd op de Waddenzee. (Nederland is wel , valt op uit de kaarten. ) De namen zijn twee woorden voor hetzelfde, maar de modder vond ik meer bij laag tij passen en bij ‘tidal' denk ik meer aan water.
Als het eb is werkt het gebied als een plains. Wel een waterige waar zeehonden zich op de zandbanken goed thuis voelen, dus die komen dan op je af. Bij vloed is het plains gedeelte toch echt weg en de zee maakt dan de blauwe mana. Ook kan er een Dolfijn voorbij zwemmen. De getijden gaan wel snel dus hij transformeerd vaak.

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2011 23:14:00

Floodzone

Land

, : Add to your mana pool.

, : Add to your mana pool.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2011 23:32:00

@David: Cool! Great minds think alike..... Als de winnaar van een prijsvraag hetzelfde idee had, dan moet dat een goed teken zijn
Veel succes met je inzending!

29-10-2011 00:51:00

Goed, Poging 2:

29-10-2011 01:10:00



Yay, ik mag weer meedoen! Hierboven dan ook mijn mooie inzending

Even de uitleg bij de ability:

De meeste mensen willen juist alles zo snel mogelijk doen:
-Snel creatures spelen (Stromkirk Noble, etc.),
-Snel veel/de juiste mana krijgen (Blackcleave Cliffs, etc.),
-Snel het spel winnen.

Dat verpest veel in het spel! Want dat is wat we vaak vergeten.. Magic The Gathering is nog altijd een spel, gemaakt voor het plezier van het spelen Interactie met je tegenstander, oplossingen zoeken voor spannende problemen, gewoon lol hebben!

Een cycle als Starlit Falls zou daar voor kunnen zorgen. Je moet juist NIET te snel spelen en dus NIET meteen al je land op tafel proberen te krijgen; doe je dat, dan krijgt je tegenstander voordeel (hij krijgt immers snel zijn kleuren en dus ook zijn kaarten op tafel)!

Zo zou men ook de serieuze Tournaments (vooral T2) toch extra leuk kunnen houden voor spelers; alles even net wat trager en dus automatisch gezelliger en meer ontspannen *ben ik van mening*


Succes iedereen!

Mvg, Lookky!

29-10-2011 10:03:00

Ah lache Dan heb ik dat verkeert begrepen. Toch even de FAQ beter moeten lezen.

Well here goes:

Riverbed

: Add or to your mana pool.
Whenever Riverbed becomes tapped, put a storage counter on it. At the beginning of each of your end steps, you lose 1 life for each storage counter on Riverbed.

: Remove a storage counter from Riverbed.


Het idee is duidelijk denk ik Dual color landjes worden goed op het moment dat er een kans is dat ze niet tapped in play komen. Dit landje komt helemaal niet tapped in play, maar het kost je slechts leven. Een beetje in de trant van Adarkar Wastes en consorten. Het nadeel van deze kaart is dat je 'm niet kunt tappen voor colorless mana. Je kunt er echter wel voor zorgen dat je geen leven verliest door storage counters er af te halen. Dus al sta je op 1 leven, dan kun je 'm nog steeds voor manafixing gebruiken, in dat geval werkt het landje meer als een verkleur landje. Tap voor blauw, betaal een colorless en verlies geen leven. Maar je hebt wel je blauwe mana. Deze tech zorgt er voor dat je meer moet nadenken over hoe je dit landje gebruikt.

29-10-2011 11:06:00

Facepalm. De storage counters moeten eigenlijk een andere naam hebben maar goed, het is vroeg

30-10-2011 15:46:00

Trickytechland

Land

Trickytechland comes into play tapped, unless you return a land you control to it's owners hand.

tap: add W or B to your manapool



Lijkt mij een heerlijk landje om mee te spelen, de return ability geeft een drawback maar ook veel mogelijkheden zoals de zendicar landjes met een comes into play ability.

30-10-2011 16:05:00

Tsunami Islands

Land

At the beginning of your upkeep put a time counter on Tsunami Island.

: If the number of time counters is even, add to your mana pool. If the number of time counters is odd, add to your mana pool.

"Tsunami's are common on these islands"

Errata: Zero counters, counts as even

De flavor is dat er iedere twee beurten een tsunami komt, waardoor de vlakte (plains, ) wordt overspoelt met water (island, ). Voor de andere dual landjes zijn ook zulke flavors te verzinnen.

Je kunt zelf kiezen als je bijvoorbeeld twee van deze landjes hebt of je ze tegelijk , tegelijk of 1tje en 1tje laat toevoegen aan je manapool, door ze in een bepaalde beurt na elkaar te spelen. Dat maakt het dat je zelfs over het spelen van je landjes even na moet denken.

30-10-2011 16:36:00

Tidal Meadow

Tidal Meadow enters the battlefield tapped.
: Add to your mana pool. Each player gains 1 life.
: Add to your mana pool. Each player may Scry 1.


Enigszins teruggrijpend op de landjes uit Future Sight (zoals bijvoorbeeld Grove of the Burnwillows), met hun extra effecten naast mana genereren. Naast het tappen voor mana een ability die typisch bij die kleur past, maar dan voor alle spelers.

Ik heb er voor gekozen om deze getapt in het spel te laten komen, omdat de effecten ook vrij gunstig kunnen zijn voor de speler die het landje zelf speelt.

De cycle kan compleet gemaakt worden door bijvoorbeeld deze abilities voor de overige kleuren:
: Add to your mana pool. Each player puts a 1/1 green Saproling creature token into play.
: Add to your mana pool. Each player loses 1 life.
: Add to your mana pool. Each player assigns 1 damage to target creature or player.

In multiplayer kunnen deze kaarten ook erg leuk zijn denk ik.

30-10-2011 16:37:00

Bij wit krijg je 1 leven en bij zwart verliest iedereen? Beetje rare opties, zeker bij elkaar.
Edit: Ow 1 life. Te snel gereageerd.

30-10-2011 22:38:00

Shallow Lake
Land M13R
Shallow Lake enters the battlefield tapped unless you reveal an artifact card in your hand.
: Add or to your mana pool.

De titel is meer een woordgrap: Als je je metalen items niet in je hand hebt, moet je de spijkers op laag water zoeken...
Dit hoort bij een cycle van (show)duals die interactie hebben met een card type die sterk is in de twee kleuren van het landje. Voor wit en blauw zijn dat duidelijk artifacts. Voor de andere allied kleurencombinaties is er ook een gecombineerde card type:
: Instants (want deze kleuren worden veel gebruikt in een Control deck.)
: Sorceries (want burnen of creature destruction kan vaak ook op sorcery speed.)
: Creatures.
: Enchantments.

31-10-2011 10:31:00

Watery Sands
Land (M13R)
Watery sands enters the battlefield tapped.
: add to your manapool.
, exile two cards from your graveyard: add to your manapool.

Het idee erachter is dat het water het zand wegneemt: je grond (lees GY) spoelt weg als je zijn ability activeert. De kaart is in het begin vrij matig, met en tapped en alleen voor colorless tappen, maar kan midgame erg sterk zijn. Lategame zal het weer wat meevallen, aangezien er dan over het algemeen al genoeg land ligt.

Stino (21) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2011 10:56:00

Mijn Inzending

Dry River Bed

: Add to your mana pool.
: All plains you control become islands in addition to its other land types until end of turn.
: All islands you control become plains in addition to its other land types until end of turn.



-Stino-

BB@RT (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2011 21:47:00

eens denken:

Melted glacier

Melted Glacier enter the battlefield tapped, unless your opponents don't control a non-basic land

(tap): Add or to your mana pool

Simpel, ideaal in limited en constructed

Tim K (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2011 22:28:00

Hierbij mijn late inzending:

Flooded Waterfall

: Add to your mana pool.
Tap an Island you control, : Add to your mana pool.
Tap an Plains you control, : Add to your mana pool.

Het idee is dat je geen mana achterstand oploopt doordat hij niet tapped entered, lijkt me een leuke kaart om te spelen. Als je geen mana probleem heb kan je hem enkel voor zijn bovenste ability gebruiken en anders kan je door 2 landen te tappen de andere kleur krijgen

Hopelijk is hij een beetje origineel,
Tim

31-10-2011 23:09:00

Is Shimmering Grotto dan niet beter?

@Johannes
Haha, ja dat maakt het een beetje nutteloos.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]