Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Kalastria Highborn effect

Scroll: [boven|reacties|beneden]
9-5-2011 13:45:00

Na een spannend gevecht tussen mij en mijn tegenstander komen we op het punt dat we niet weten wie er gewonnen heeft door de abbility die Kalastria Highborn heeft.

Ik: 2 leven over
Spire Serpent equipped met Barbed Battlegear
Spire Serpent
Plague Myr
Ichorclaw Myr

Tegenstander: 4 leven over
Kalastria Highborn

Niemand heeft instants in zijn hand om nog wat te doen!

Ik ben aan zet en van aan met beide Spire Serpents.
Tegenstander verdedigd de Spire Serpent met Barbed Battlegear met zijn Highborn.
Tegenstander krijgt 5 damage door de unblocked Spire Serpent

Effect Kalastria Highborn is, als een vampier of dit monster naar de graveyard gaat, dat (na het betalen van ) de tegenstander 2 levens verliest en jij krijgt 2 levens.

Mijn vraag is, wanneer dit effect plaats vind en wie er dan heeft gewonnen?

Groeten


Linkjes gefixed en de tekst een klein beetje aangepast om het wat helderder te maken - Magnus

 Reactie plaatsen

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
9-5-2011 13:47:00

Diegene met twee levens wint. De Kalastria trigger gaat pas op de stack nadat combat damage is gedaan maar dan is zijn controller al dood.

Tenzij de Gear nog iets speciaals doet zoals first strike.

9-5-2011 13:49:00

Zolang er geen beesten met double of first strike zijn, doen de beesten tegelijk damage. Jouw beesten doen dus elk hun damage. Daarna wordt gekeken naar het effect ervan, het spel ziet een speler met te weinig levens en een beest dat lethal damage heeft. De verdedigende speler verliest omdat die te weinig levens heeft nadat de damage heeft gedaan.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2011 13:51:00

In dit geval heeft je tegenstander al verloren nog voordat de trigger van de Kalastria Highborn op de stack gaat Het spel kijkt eerst namelijk of er nog iets gefixed moet worden (bv. creatures met lethal damage) voordat triggers op de stack gaan.

In dit geval zijn er twee dingen die gefixed moeten worden: De Highborn heeft lethal damage, en je tegenstander staat op 0 leven of minder. Dus hij verliest, en pas daarna zou de trigger op de stack gaan, maar dat gebeurt niet want hij is er niet meer

In het geval dat ze beide tegelijk dood zouden gaan (bv. jij valt aan met je Kalastria Highborn en hij blockt met de zijne, dan triggeren ze beiden tegelijk, en gaan ze in APNAP volgorde op de stack. APNAP staat voor "Actieve Speler, Non Actieve Speler". En dat betekent dat je eerst alle triggers van de actieve speler (degene die aan de beurt is) op de stack legt, en daarna alle triggers van de niet-actieve speler. Dus dan zou eerst jouw Highborn trigger op de stack gaan en dan de zijne. Die van hem ligt bovenop dus hij laat jou eerst twee leven verliezen en hij krijgt er zelf twee. Daarna, als je nog leeft, mag je het terugdoen.

11-5-2011 11:44:00

Als jij aan valt, ben jij geloof ik de actieve speler, dus zou je tegenstander als eerste twee levens mogen drainen voordat jij dat mag doen. Voor de rest klopt Magnus' verhaal wel geloof ik.

Woops, foutje! Ik ben halverwege m'n verhaal er geloof ik vanuit gegaan dat je aangevallen wordt Ik heb het in mijn post gefixed nu, bedankt! En ja, als je aan het aanvallen bent ben je zeker de actieve speler - Magnus

Scroll: [boven|reacties|beneden]