Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Magic varianten

Scroll: [boven|reacties|beneden]
15-2-2007

Dit zijn de speelvarianten die ik regelmatig speel met mijn vrienden.
Bij deze spelvarianten zijn er geen restricties of gebande kaarten. Iedereen mag gewoon spelen met de kaarten die hij heeft. Wij hebben echter wel de regel dat iedereen moet spelen met een deck van minimaal 60 kaarten.


Agressor

Aantal spelers: minimaal 3

Deze speelvariant speel ik al sinds ik ben begonnen met Magic (zo’n 13 jaar geleden) en is niet ingewikkeld. Het doel blijft hetzelfde, m.a.w. de tegenstanders dood maken 
Het spel begint normaal.

Zodra een speler aanvalt of een spreuk cast op een tegenstander of op een permanent van een tegenstander dan wordt hij/zij de Agressor.

De overige spelers mogen alleen de Agressor aanvallen / spreuken op hem of zijn permanents casten. (als zij dit doen dan wordt die persoon direct de agressor)

De Agressor mag iedereen aanvallen / spreuken casten.

Hierdoor kunnen verschillende situaties ontstaan.

Voorbeeld 1:
Ik ben niet de Agressor en ik wil graag speler 3 aanvallen (die ook geen agressor is).
Ik cast een lightning bolt op de agressor, hierdoor wordt ik zelf de agressor en kan ik speler 3 aanvallen.

Voorbeeld 2:
Speler 1 (geen agressor) cast een Fireball van 20 damage op Speler 2 (Agressor).
Speler 3 speelt als reactie hierop een lightning bolt op Speler 2 waardoor Speler 3 de Agressor wordt (First In Last Out). De Fireball fizzeld omdat hij is gecast op een illegal target

P.s. Zoals aangegeven bij voorbeeld 2 kan je spells laten fizzelen (mocht je dat nodig vinden natuurlijk). Dit kun je echter niet doen met aanvallen.

Je kan natuurlijk de regels zelf naar eigen smaak aanpassen.



Lord/General (a.k.a. Emperor)

Aantal spelers: 6

Deze spelvariant speel ik ook sinds ik ben begonnen met Magic en het wordt gespeeld met 6 spelers. Elke speler speelt met 20 levens en met een deck van minimaal 60 kaarten.

Er worden twee teams gemaakt van 3 personen. En de twee teams gaan tegenover elkaar zitten. (zie onder)

1 2 3
╔═══════ ╗
║ ║
║ ║
╚═══════ ╝
4 5 6

De spelers 2 & 5 zijn de Lords.
De spelers 1, 3, 4 & 6 zijn de Generals.
Het doel van dit spel is om de Lord van de tegenpartij dood te maken.
Echter er gelden een aantal regels:

1. Een Lord kan niet worden aangevallen als beide Generals nog leven
2. Er kunnen geen spells op de Lord worden gecast als beide Generals nog leven
3. Een General mag alleen de General die tegen over hem zit aanvallen / spells op casten
4. Als een General dood gaat dan mag de General van het andere team de Lord aanvallen
(Als speler 1 dood is dan mag speler 4 de Lord aanvallen / spells casten
5. Een Lord mag creatures die hij cast doorschuiven naar één van zijn Generals in zijn Upkeep.
6. Een Lord mag zelf niet aanvallen als zijn beide Generals nog leven. (een leider laat zijn volgelingen het vuile werk opknappen behalve als het niet anders kan)
(Als speler 1 dood is dan mag de Lord speler 4 wel aanvallen)
7. Een Lord mag op Generals rechtstreeks spells casten.
8. Een Lord mag niet rechtstreeks spells op de andere Lord casten behalve als bij Lords “Naast elkaar zitten” (bijv. General 3 & General 6 zijn beide dood)



Shotgun
Aantal Spelers: Minimaal 2

Deze variatie heb ik samen met twee vrienden bedacht toen we gingen Magic-en en we waren opeens maar met z’n 3en i.p.v met z’n 6en.

Elke speler speelt met 2 decks (minimaal 60 kaarten). Elke speler heeft 40 levens.

Regels:
1. Je pakt 2 kaarten per beurt (je mag zelf kiezen van welk deck, kan ook 1 van elk deck zijn)
2. Je hebt een gezamenlijke mana-pool
3. Je maximale hand-size wordt 14 i.p.v 7
4. Je behoudt echter wel maar 1 attack-fase.

Deze variant is simpel maar je krijgt er wel hele gevarieerde potjes door.




Dual danger

Aantal spelers: Minimaal 2

Deze speelvariant lijkt heel erg op die van Shotgun alleen mijn speelgroep en ik vonden dat we nog iets miste.

Elke speler speelt met 2 decks (elke minimaal 60 kaarten) en elk deck heeft 20 levens.

Regels:

1. Elk deck heeft zijn eigen beurt.
2. Je valt niet een speler aan maar een deck.
3. Als een deck dood is dan mag de speler beslissen om met dat deck door te spelen en het andere deck dood te laten gaan (de overgebleven levens van het andere deck worden dan gebruikt om mee verder te spelen)

 Reactie plaatsen

Reacties (6)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
16-2-2007

op zich best leuk alleen bij emperor moeten ze een aantal decks verbieden...bijvoorbeeld met solitary confinement erin of zo want dan kun je te makkelijk opbouwen als emperor

2-3-2007

Leuke column had mischien nog wel ietsje uitgebreider gemogen .

W Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-3-2007

ja als emperor moet je het wel een beetje eerlijk houden in de meeste playgroups in mijn niet zo hoge playgroup zat ik op de emperor en toen kon ik met mijn b-merk welder deck (wel welder, maar geen echt toffe artis, alleen silent arbiter en andere semi nuttige artifacts) alle 3 de tegenstanders controleren

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-3-2007

Aardig stukje om anderen ideeen te geven wat er nog meer is naast 'gewoon' Magic

10-3-2007

LEUK!

21-9-2007

Wij zijn gewoon gestopt met emperor nadat er 2 emperors altijd sliver queen + heartstone + ashnod's altar + acidic sliver gingen spelen.... als beide hun combo hadden liggen werd 't gewoon een draw:

Emperor 1k maakt 1 miljoen sliver tokens, sac de helft voor mana en sac de anderehelft voor 1 miljoen damage....
Emperor 2n reactie daarop doe ik 't zelfde....
Emperor 1n reactie daar weer op doe ik 't zelfde....
...ad infinitum.

D'r resolved dus nooit iets -_-'



Hoe zit 't trouwens met dual danger en Forbidden orchard? Kun je alleen een andere spelers creatures geven? Of kun je bijvoorbeeld je andere deck een token geven?

Scroll: [boven|reacties|beneden]