Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Als kaarten niet aankomen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2008 19:30:00

Hey Nedermagic!

ik vroeg me af wat de normale gang van zaken is, wanneer een aantal verzonden kaarten niet aankomen bij de ontvanger?

Ik heb namelijk zelf dit probleem op dit moment..

Wordt het dan automatisch de gehele verzending overnieuw verzenden..? Of wordt het probleem gedeeld door de ontvanger en verzender en er een gemiddelde van de deal genomen en opnieuw verzonden?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

ps (ik weet niet of deze post in de juiste afdeling staat, zoniet mijn excuses hiervoor..)

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (37)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-9-2008 19:36:00

normaal gesproken kom je samen tot een oplossing en deel je het verlies.
Maar hier heeft iedereen zijn eigen ruil regels over die meestal wel terug te vinden zijn op zijn/haar pp.

9-9-2008 19:38:00

Je komt samen tot een overeenstemming over hoe het verlies te delen, een normale manier is bijvoorbeeld 50-50.
Het belangrijkste is met name dat je er samen uitkomt.

9-9-2008 19:42:00

Persoonlijk vindt ik dat de verantwoording bij de verstuurder ligt, als er voor de 2e keer iets zou mis zijn gegaan, zou ik eens met een mod praten, dit gebeurd normaal gesproken niet namelijk

9-9-2008 20:55:00

Mee eens.
Ik heb eens meegemaakt dat een verzender de getallen van mijn huisnummer had omgedraaid met tot gevolg dat de kaarten bij iemand bij mij in de straat terecht kwamen die ik niet kende, en de ontvanger van de kaarten mij ook niet. Dankzij zijn eerlijkheid en wil om de zaak uit te zoeken kreeg ik mijn kaarten nog.
Als ik de kaarten niet zou hebben gehad zou het toch wat wrang zijn dat ik de helft zou moeten betalen voor de blunder van de verzender.
Daarom: de verantwoordelijkheid bij de verzender.

9-9-2008 21:00:00

maar je weet niet zeker of het de fout van de verzender is.
Het kan zo zijn (het gebeurd niet vaak maar toch) dat er iets misgaat bij het postkantoor.

9-9-2008 21:02:00

Ik vermoed dat het hier inderdaad fout is gegaan bij of het postkantoor, of bij het legen van de brievenbus (ja, het betreft hier een deal met mij). Ik weet namelijk zeker dat ik het adres goed heb overgenomen, want dit controleer ik echt minstens 3 keer bij het overschrijven. Maar zoals ik al had bericht kunnen we het beste nog even een paar dagen wachten, want soms duikt het alsnog ineens op. En anders ben ik echt de beroerdste niet om een oplossing te zoeken (heb op dit moment alleen geen venser meer, maar wel nog vesuvan shapeshifters).

9-9-2008 21:34:00

Ik zou sowieso nog eventjes wachten. De deal is volgens mij nog niet zo lang geleden gemaakt, en kaarten kunnen er soms even op doen voordat ze aankomen. 2 weken - 4 weken kan soms best voor komen.

Verder ken ik Hanssie persoonlijk, en ik weet zeker dat hij het adres er goed op schrijft. Zo iemand is hij wel

9-9-2008 21:47:00

Ik ken het sterker;

De verzende partij en ik hadden al een oplossing ( fifty-fifty ) en ik kreeg netjes de "oplossing" binnen. Het was jammer, maar iig opgelost.

+-een week later (+-een maand na orginele deal) kreeg ik de originele deal alsnog binnen.....
Dit lag niet aan de verzender, maar gewoon simpelweg is daar het feit dat de postbode gewoon niet meer is wat het is geweest.

Soms krijg ik gewoon de TV Gids van 'n straat verder op binnen.

ps; heb de verzender weer wat opgestuurd of course

9-9-2008 21:54:00

das inderdaad vreemd, ik heb ook eens een keer het huisnummer omgedraaid, ook verholpen door n goede buur XD

9-9-2008 22:04:00

Ik heb het pas voor de eerste keer gehad hier op nedermagic. Ik heb het gewoon besproken met de verzender en hij bood aan om nog 1 van mijn wants op te sturen die 1,50 euro minder waard was dan de originele deal. ik ben hiermee akkoord gegaan, want je leidt beiden verlies.
Toch blijft de verantwoordelijkheid bij de verzender. Hoe zuur dat ook is, want voor het zelfde geldt zegt de ontvanger dat hij ze niet heeft gekregen,k terwijl dat wel zo is. daarom vond ik het niet erg om wat goedkopers te krijgen en is het verder netjes opgelost.

Ooit trade ik kaarten niet via nedermagic, maar via een ander site en toen kwam ik in contact met een belg. die heeft mij geprobeerd te rippen, maar ik kon gelukkig hem opzoeken in antwerpen en hij heeft mij toen persoonlijk zijn kaarten overhandigd EN mijn eigen kaarten teruggegeven. Hij had ook niet verwacht dat ik zo gek zou zijn hem op te sporen, aangezien hij het adres van een vriend had opgegeven. een soort proffesionele ripper dus.

Een maand later weer een andere belg die mij probeerde te rippen, maar die heeft van zijn vader flink op zijn flikker gekregen en 2 weken later kreeg ik 2x de waarde in euro's op mijn rekening gestort.

Het moraal: rippen kan van 2 kanten komen. hier op nedermagic heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt. En als je het niet vertrouwd, kijk dan altijd ff in het telefoonboek op internet om zijn gegevens te verifieren. en als er iets mis gaat, praat er gewoon rustig over; je komt altijd wel tot een geslaagde oplossing.

Sorry voor de veel te lange reactie, maar ik wilde ook ff mijn hart luchten.

9-9-2008 22:06:00

P.S. bovenstaande heeft er dus ook voor gezorgd dat ik niet meer met belgen trade, hoeveel refs ze ook hebben, aardig ze zijn of betrouwbaar ze overkomen en dat vind ik toch best jammer, maar ik durf gewoon het risico niet meer te nemen. Dus zo kunnen rippers het nog meer verpesten!

Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2008 22:10:00

hehe zo snel veel reacties!
de meningen verschillen dus erg veel merk ik!

ik ben met dit berichtje gekomen omdat iemand mijn verzonden kaarten niet heeft ontvangen.. ik heb ze echter al een week geleden verzonden! Dus zelfs al is het van nl naar belgie, zouden ze echt al wel aangekomen moeten zijn. Ik heb daarom aangeboden om de kaarten (driemaal een kaart van 5 euro waarde) opnieuw te verzenden als hij me een serra angel zou sturen uit unlimited (twv 6.50), maar hij reageerde met: "uhm waarom moet ik jouw iets geven? Mijn kaarten zijn toch aangekomen? Mvg"

vandaar dat ik me afvroeg wat andere mensen hebben gedaan toen hun verzending niet aangekomen was.

9-9-2008 22:17:00

ik vind ook dat de fout bij de verzender zit, anders kan hij ook gewoon zeggen zonder dat hij iets heeft gestuurd dat hij dat wel heeft gedaan en zo dus nog 50% van de deal winst heeft, dat wil ik gewoon niet maar goed

9-9-2008 22:18:00

Ach, gewoon op nummer 11 ofzo wonen, dan kan het niet verkeerd zijn gegaan met schrijven

Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2008 22:23:00

at robert hoskens,

ja als verzender kun je zeggen dat je het hebt verzonden, en vervolgens niet doen.. maar als ontvanger kun je ook zeggen dat je nog niets hebt ontvangen terwijl dit wel het geval is!

maar we gaan er natuurlijk van uit dat de meeste mensen dit niet doen! en gewoon te vertrouwen zijn.

9-9-2008 22:28:00

@ joen. hij heeft wel een punt, hij hoeft niks te sturen, want hij wil misschien die angel niet kwijt. Dat jij hem 3x overwaarde geeft en een kaart van hem wil is eigenlijk een aanpassing op de deal. Op zich wel een goeie oplossing, maar hij hoeft er niet mee akkoord te gaan.
Blijf er BEIDEN RUSTIG over praten en kom tot een oplossing. Probeer anders elkaar een telefoonnummer te geven, praten gaat denk ik bij zulke gevallen makkelijker en is persoonlijker.

9-9-2008 22:31:00

agree met de gene hierboven

9-9-2008 22:39:00

owjah, joen heeft ook wel een beetje gelijk. Het enige wat helpt is gewoon eerlijk blijven

Of een persoonlijke ontmoeting regelen, dat heb ik ook het liefste. Kun je gelijk een potje magic spelen

10-9-2008 08:34:00

Ik heb een keer een deal gehad die 3 weken laat was binnen nederland, ik zou dus niet na 1 week al een oplossing voorstellen/bepalen. Gewoon eerst afwachten en een beetje contact houden.
Als het na 3 weken nog niet binnen is, is het redelijk veilig te zeggen dat er echt iets mis is.

Vick (53) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-9-2008 08:57:00

Op 400 deals via Nedermagic heb ik het pas 2x meegemaakt dat kaarten niet aankwamen. 1x daarvan kwam ik erachter dat de zender niet verzonden had, en 1x claimde de persoon dat ie mijn kaarten niet had ontvangen. Van deze persoon kwam ik er later achter dat nog 2 personen datzelfde hadden, dus dat is ook geen toeval.

Kortom, de kans is heel erg klein dat het gebeurt dat de post niet bezorgd wordt en het is altijd de moeite waard om eens te achterhalen hoe het zit, bijv dmv een post te openen op een NM forum.

10-9-2008 10:08:00

precies wat vick zegt:
mensen kunnen altijd zeggen dat ze niks hebben ontvangen, of dat ze wel hebben opgestuurd terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. gewoon om er profijt uit te kunnen trekken.
waneer ik zo'n geval meemaak beschouw ik die ander gewoon als ripper. de enige oplossing die er is, is een filmpje maken met hoe je ze op de post doet, met duidelijk het adres erop.
fouten van TNT zijn zo nihil dat je er geen rekening mee hoeft te houden.

Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-9-2008 19:38:00

Mja oké.. daar zit iets in! het contact met degene die mijn kaarten niet heeft ontvangen verloopt ook niet geheel soepel.. ik wil er gewoon over praten en schrijf een uitgebrijde message, krijg ik iets onbegrijpelijks terug in capitalen.. mja... ik zal eens aan een andere recente ref van hem vragen waarmee ik al vaker heb getrade of hij toevallig hetzelfde mee maakt atm.. of wat hij van de trader vind

ik dank jullie in ieder geval allen voor de reply's, best nuttig allemaal

22-10-2008 22:24:00

Nou om de kans zo klein mogelijk te houden op problemen zou ik alleen ruilen met iemand in Nederland- die zoeken we wel ff op mocht het misgaan tot nog toe heb ik alleen geruil via andere sites en dat ging tot nog toe eigenlijk altijd goed kreeg zelfs al een paar keer kaarten teveel

23-10-2008 08:04:00

"Het ligt altijd aan de zender" vind ik zo'n onzin. Dit soort dingen moet je altijd per situatie apart bekijken, je kan niet alle verzenders of alle ontvangers over 1 kam scheren, je moet gewoon je logica erop los laten. Als iemand met een heleboel premium refs bijvoorbeeld kaarten heeft verstuurd, mag je er toch wel vanuit gaan dat die persoon je niet wil rippen en je adres op de envelop goed controleert. Of als iemand die zegt dat hij je kaarten niet heeft ontvangen, totaal bagger is in de communicatie en niet tot een oplossing wil komen, zegt ook al een hoop.

Er gaat echt zelden iets zo erg mis bij de TNT dat de post nooit meer aankomt (!!!), het feit dat er zoveel mensen zijn die daaraan twijfelen, geeft rippers of mensen die iets extra's uit een deal willen halen, alleen maar de kans om dit uit te voeren en misbruik te maken van het vertrouwen van mensen. Ik vind dus ook dat als je het gevoel hebt dat je genept wordt en je dat goed kunt onderbouwen, je dat gevoel ook mag uiten en daar ook naar mag handelen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je hier in een topic aan de schandpaal wordt genageld "omdat je je niet aan de 50/50 regel wilt houden" of "omdat je nu eenmaal de zender bent, je verantwoordelijk bent" of meer van dat soort standaard regeltjes waarin niet iedere situatie past. Ik vind dat iedereen op zijn gevoel af moet gaan, zolang deze maar oprecht is, en dat een goede, fatsoenlijke en nette communicatie een leidraad is.

23-10-2008 22:32:00

ik moet Orenda gelijk geven bij het TNT gedeelte

ik werk zelf voor TNT als bezorger en in de Distibutie (Sorteer Centrum) De pakketjes // Brieven worden of afgeleverd op het adres van de brief of retour gestuurd! er raakt niets maar dan ook niets zoek bij de post.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]