Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ik weet niet wat er mis is, maar mijn kaarten komen niet aan :S

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
2-6-2006 22:18:00

Ik heb de laatste 2 weken met verschillende mensen geruild, oa:
Martijn van Zetten, Robin, 't bosbeesie, Hugo van Dijke en Douwe Bijlard. Al deze mesnsen hebben mijn kaarten niet ontvangen.

Voordat ik beschuldigd word van bad trader gedrag of zelfs rippen wil ik van tevoren zeggen dat ik alle kaarten wel gestuurt heb. Ik snap alleen niet waarom ze niet aankomen . Veel zeggen dat de post inderdaad erg betrouwbaar is, maar ik begin te twijfelen. Wat is de kans dat van 4 van de 6 personen waarmee ik de laatste 2 weken geruild heb mijn kaarten nog niet hebben ontvangen. Die kans is denk ik, met de technologie van tegenwoordig erg klein, aangezien de personen op het postkantoor de briefen nouwelijks in handen krijgen en ze meteen de machines in gaan.

Wat ik dus wil vragen is of ik de enige ben die de laatste 2 weken kaarten gestuurt heb die nooit aangekomen zijn..

ps: voordat jullie gaan zeggen of ik wel of niet bewijs heb dat ik de kaarten wel of niet gestuurt heb wil ik zeggen dat ik veel duurdere deals heb afgehandeld die wel met succes verliepen.

pps: staat dit wel bij het goede forum?

Mvg Federico

Reacties 1-25 (31)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Just (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2006 22:23:00

heb je alle emveloppen die vermist zijn in 1 keer op de bus gedaan?
zoja dan zou het kunnen dat er wat fout is gegaan bij de lichting. anders zou ik het niet weten.

succes ermee!

2-6-2006 22:50:00

2 van de 4 heb ik op dezelfde dag op de bus gedaan, maar de andere 2 op verschillende dagen..

2-6-2006 23:05:00

hoe waren de deals met die mensen, stuurde jij eerst of zij of tegelijk?

2-6-2006 23:34:00

Dat je het hier aangeeft en dat je je zorgen maakt duidt in ieder geval in mijn ogen niet op rippersgedrag.

Wel jammer dat de post niet aankomt. Je kunt verstaan bij het postkantoor. En je eigen adres op de achterkant zetten vergroot de kans aanzienlijk dat je post geretourneerd wordt als het niet afgeleverd is/kon worden.

Wat ik begreep van een ex-postbode is dat post alleen kwijt kan raken als de postcode het bij iemand anders in de bus gooit, en deze persoon niet de moeite neemt om het op het juiste adres te bezorgen of te retourneren aan de postbode of postkantoor.

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

Sterkte!

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2006 04:14:00

Geen paniek jongens.

Enige maanden geleden was het nog gebruikelijk dat de post er soms 5 tot 7 dagen over deed.
Thans weet ik uit ervaring dat het ook zomaar een dag of 10 tot 14 kan duren.

Het vreemde is dat sommige poststukken nog gewoon de volgende dag arriveren, zoals vroeger, maar dat is allang niet meer zeker.

Voor mezelf heb ik inmiddels bepaald dat er pas na 3 weken echt iets mis kan zijn, en dat basseer ik op ervaring, ik ruil veel.
Op de een of andere manier maakt TPG er tegenwoordig een teringbende van. ( sorry, maar zo mag je het gerust noemen )

De vaste waarden van welleer gelden in ieder geval niet meer, bij de post althans niet.
Triest, maar het blijkt een voldrongen feit.

3-6-2006 08:49:00

ik ben niet altijd even blij met deTPG, maar binnen nederland zelf heeft er bij mij nog nooit een enveloppe langer dan 2 dagen over gedaan.

de enige enveloppen die bij mij later aankomen zijn van mensen met een "slecht handschrift"
ook de laatste weken heb ik weer een deal of 20 verstuurd, dus ik personlijk heb niet de ervaring met de tpg dat dingen niet aankomen.

waar het aan verweten kan worden is over het algemeen: slecht handschrift, postcode verdraaien en dat soort dingen. post komt dan wel aan, maar over het algeheel pas na 2 weken

3-6-2006 08:57:00

Ik moet woon in belgie, en de laatstse tijd duurt het tot 3(!) weken voordat er bij mij kaarten aankomen. Zowel voor Nederland als Duitsland. Ik begin me toch ook een beetje zorgen te maken over de post.

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2006 09:29:00

@ Henri:
Lucky bastard.

Neem nou van mij aan dat het niet altijd zo lekker gaat als bij jou, TPG is op dit moment echt een Nationale ramp.

3-6-2006 10:06:00

Bedankt voor het reageren, en het delen van jullie ervaringen op dit gebied. Met alle personen die mijn kaarten nog niet ontvangen hebben heb ik tegelijk gestuurt. Ik hoop dat ze nog even geduld hebben, en als ze het over een week of 2 nog niet hebben moeten we even wat regelen..

Ohja, en ik heb niet zo'n mooi handschrift, maar ik doe mijn best zo netjes mogelijk te schrijven

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2006 10:15:00

TPG blijft nog altijd een betrouwbare factor als het om bezorging gaat.
Dat ze daar nu vaak wat langer over doen is natuurlijk minder leuk.

Xavve (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2006 11:16:00

@Maikel: Ik woon ook in Belgie en misschien een handige tip is om je brieven prior te versturen. Dit zorgt er bijna altijd voor dat je brieven binnen de week aankomen (zowel van als naar Nederland)

Ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad en kan dit aanraden voor alle buitenlandse brienvenwisselingen.

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2006 11:51:00

@ Xavve:
Mooi opgemerkt maar daar ligt het niet aan.
Op onverklaarbare wijze doen poststukken in Nederland er ook soms gewoon 14 dagen over, terwijl andere er de volgende dag al zijn.

Het is voor mij een raadsel hoe het komt, en ik kan geen aanwijsbare reden ontdekken.
Lastig is het wel.

3-6-2006 12:19:00

Ik stuur mijn brieven altijd prior. Met een priorzegel en zo'n blauw priorstikkertje erbij. Daar zal het dus niet aan liggen.

4-6-2006 12:52:00

Ik heb ook wel eens gehad dat enveloppen pas na een paar weken aankwamen, maar gelukkig waren dat uitzonderingen.

4-6-2006 20:19:00

Ik wacht nu ook al een paar dagen op kaarten.
Misschien een interne fout bij de TPG? (gok ook maar wat hoor )

5-6-2006 20:03:00

ik print het adres & mijn adres uit, en plak op het envelop, soms stuur ik een bevestigingsberichtje of z'n adres/postcode wel klopt, en dan zijn er altijd wel websites waar je ken checken dat zowel de postcode als het adres kloppen
Wat je ook kan doen is een brief vooruitsturen, kost wel een postzegel en een extra dag, maar als je bericht krijgt dat je brief is ontvangen is dat gewoon extra bevestiging + indicatie van de levertijd.

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-6-2006 03:23:00

@ Danny:
TPG moet gewoon z'n werk goed doen dan is er niets aan de hand.
Ga het nou niet moeilijker maken dan het is.
Volgens mij heeft TPG liever dat we alles aangetekent versturen, dat idee krijg ik soms.
En ja, wie zou daar nou het meeste balang bij hebben ?

Het wordt tijd dat TPG weer terug in handen komt van de overheid.
Destijds lukte het wel om te bezorgen binnen 24 uur, de service was stukken beter en goedkoper zijn ze er ook niet op geworden.

Privatiseren lost geen enkel probleem op, zo blijkt weer wel.
De extra productiviteit die daarbij bereikt wordt vertaald zich niet in een lagere prijs of betere service aan de consument, de extra winst die gemaakt wordt vloeit alleen nu in de zakken van de aandeelhouders.
Kom op mensen, word eens wakker, de overheid houdt al te lang uitverkoop als het gaat om belangrijke behoeften.
En toevallig zijn onze beleid bepalers in Den Haag allemaal wel ergens Commissaris van een bedrijf dat daar beter van wordt.

6-6-2006 14:01:00

lol Magic goes politics

Ik ben het er wel mee eens dat TPG wel betere tijden heeft gekend. Maar waar je ook rekening mee moet houden is dat sinds het geprivatiseerd is ze de heleboel efficienter willen laten draaien, en dat betekent dat er intern wel een heleboel verandert. Bij ons komt de post nu 's middags ipv 's ochtends en is ons postkantoor verhuist naar Groningen wat wsl bijdraagt aan trage bezorging hier in Haren.
En wat betreft dat TPG zou willen dat alles aangetekend wordt bezorgd, dat denk ik niet. Dan moeten ze extra postbodes in dienst nemen, en ik denk niet dat het echt uit kan voor hun. Plus dat mensen vaak niet eens thuis zijn en je het zelf moet ophalen bij het postkantoor. En langere wachtrijen zitten ze ook niet op te wachten denk ik en zeker niet als dat niet eens wat [geld] oplevert. Behalve klantonvriendelijk gedrag

Mss dat er vanuit de Magic community een klachtenbrief geschreven kan worden richting TPG, Radar of de Ombudsman ofzo

6-6-2006 16:37:00

Lange wachtrijen zal ze echt een zorg zijn.... (geen ervaring mee jammer genoeg)

Privatiseren brengt in sommige gevallen inderdaad een hoop problemen met zich mee. Een goed voorbeeld is de zorg, vroeger kregen ze gewoon een zak geld om hun dingen te doen, nu moeten ze ineens effiecient gaan werken en dat schijnt erg lastig te zijn , hopla de kosten stijgen met 12%.

Bovendien wat is eigenlijk het nut van het privatiseren van tpg? Bij de privé post heeft het toch een monopolie positie.

6-6-2006 19:57:00

Wat is er mis met adressen en postcodes checken...?

6-6-2006 20:40:00

Nou, fedrico (hey, nou heb ik je naam wel goed ), de deal die ik met je had was ook de afgelopen 2 weken. Dat was een deal van 90-100 euro nedermagicwaarde. Dat is toch een aardig bedrag en we hadden allebei de brieven de dag nadet we gepost hadden. Heel snal dus.

Bij mij is het wel eens voorgekomen dat de post wat langer duurde. Er stond bijvoorbeeld een verkeerde postcode of plaats op. Die verbetert de TPG dan en bezorgt hem dan alsnog, maar dat kost tijd. Bij mij toen iets van 3 weken geloof ik.

Een ander geval, de brief die ik moest krijgen kwam tussen een machine terecht en was helemaal verscheurd. Ik heb een maand moeten wachten en toen de brief eindelijk aankwam, was de envelop stuk en er zat nog maar 1 kaart in, van de 37 of zow die erin moesten zitten. (dat was toen wel met kerstmis, dus kan zijn dat het door de drukte kwam)

Succes nog met je brieven

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2006 03:08:00

@ Bastiaan:
Voor efficiency hebben ze nu toch wel genoeg tijd gehad lijkt me, daar kunnen ze zich niet achter blijven verschuilen.
Voor mij houdt efficiency ook in dat de consument daar in positieve zin iets van merkt, of in ieder geval geen negatieve gevolgen van ondervind, en daar gaat het nu juist fout bij het privatiseren.
De consument verwacht een betere service en garantie, aandeelhouders zijn slechts gefocust op cashen.

Maar misschien moeten we Back on Topic en is Privatiseren een mooi discussiepunt voor een nieuw Forum, wat er wellicht gaat komen.

7-6-2006 09:48:00

@ **M** Graag, als dat nieuwe forum komt dan kan het theoretische gedeelte over TPG en politiek daar besproken worden.
Dan kunnen we het hier hebben over de huidige situatie en hoe men die problemen kan voorkomen en oplossen.
Wat ik Fed op dit moment aanraad, hetzelfde te doen wat Magnus mij aanraadde, om zo'een klacht/behandel formulier bij het postkantoor te vragen en in te vullen.
Om gelijk de opmerkingen 'dat is zinloos' de kop in te drukken: zo laat je zien dat je het uiterste hebt gedaan om het tot een goed einde te brengen, zelfs als het niets oplevert.

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2006 06:02:00

Goed idee Danny.
BTW, op het postkantoor bereik je niets, je moet bellen naar de Service Dienst van TPG POST: 058-2333333, en die sturen je vervolgens een formulier toe.

M&M (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2006 06:06:00

Ter aanvulling:
Misschien dat er op grotere Postkantoren WEL dergelijke formulieren voorhanden zijn, bij ons in Made helaas niet.
En op meerdere plaatsen niet, zo heb ik begrepen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]